Ostetaan Concorde tai Flair

Jari Savolainen 06.02.2019 18:53

Ostetaan Concorde Charisma (2008-2011) tai Niesmann Bischoff Flair 8000 (2009-2013)
Tarjoa hyvän huoltohistorian omaavaa autoa. Hyvästä nopea kauppa käteisellä.

Huom! vähintään 4 rekisteröity, joten ei Flairin Bar malli!

0400-516648

Erkki Pellikka 09.02.2019 20:46

Onhan nuita muutamia Suomessa, jos ei mieleistä löydy sitten kalliimmalla Saksasta.

Jari Savolainen 10.02.2019 00:18

Otetaan vinkkejä vastaan. Yhtään alle 70 000 km ajettu, jossa olisi todennettavissa oleva huoltohistoria ei ole puoleen vuoteen vastaan tullut. Samma på saksa.

Bar mallin (3 rekisteröityjä) Flaireja löytyy ja Concordeja, joissa yllättävästi huoltokirjat hävinneet tai muuten puutteita huoltohistoriassa.



Timo Haapanen 10.02.2019 08:55

Huoltohistoria on sillä korjattu kun ostaa auton ja huoltaa sen perusteellisesti. Jakohihnoineen n. tonnin homma.

Nuo kalliimman hintaluokan autot eivät ole olleet vuokrakaytössä ja luultavasti niistä on huolehdittu hyvin.

@timppa

Jari Savolainen 10.02.2019 10:49

Kyllä auton huollettua saa.
Todellisien ajokilometrien varmistaminen onkin jo vaikeampaa. Merkkiliikkeen säännöllinen huoltohistoria josta käy ilmi tehdyt huollot, ajokilometrit jne. antaa jo hyvää pohjatietoa.
Samoin Saksan TUV -paperit. Erityisesti Saksassa näitä tietoja kerätään hyvin, mutta yllättävästi " vähän" ajetuista autoista nämä on monesti kadonneet tai myyjä ei suostu toimittamaan.

Missähän ne on kaikki 150-200 000 km ajetut Flairit ja Concordet euroopassa. Suomessa Best Caravaanilla on yksi ja ainoa reilusti yli 200 000 ajettu. Voisi luulla että joku olisi Saksanmaallakin ajellut pitempää pätkää vai voisko olla että jossain vaiheessa on muutama kilsa hävinnyt mittarista...samalla kuin documentit;)

Matti Janhonen 10.02.2019 12:24

Saksassa mittarin ruuvaaminen on ollut kauan kiellettyä, mutta sivistysvaltio Suomessa ei.
Itse olen aina oston jälkeen tehnyt/teettänyt auton huollon "omille jäljille" ja vaihtanut joitain kulutusosia ja lasken nämä kulut auton ostohintaan.
Autossa on paljon paikkoja josta voi päätellä pitääkö mittarin lukema paikkansa, joka sekään ei ole niin oleellinen asia kun yleensä annetaan ymmärtää ja vallankaan vähän ajetussa autossa.

Jari Savolainen 10.02.2019 13:45

Moni asia on kielettyä ja rikollista, mutta eipä se tunnu kummanen jarru olevan ihmisluonolle.

Jos autoon laittaa läjän rahaa, niin varmaan jokainen haluaa sen tuotteen ja niillä ominaisuuksilla mitä on kuvitellut ostavansa. Jos ostat 50 000 km ajetun auton ja myöhemmin selviää että todelliset kilometrit oleet 120 000 niin tuskin tuo mieltä hirveästi ylentää. Mitenkä jatkossa kun myyt eteenpäin, kerrotko ostajalle että kilometrit ei pidä paikkaansa, vai annatko vahingon kiertää.

Tässä on vuosien varrella ajopeleinä ja harrasteautoina ollut noin 40 pirssiä. Autoja on hankittu niin Saksasta kuin Suomestakin. On tullut vastaan pelejä joihin on vaihdettu polkimien kumeja, ratteja ja jopa kuljettajan istuimia, jotta saadaan piiloitettua väärennetyt kilometrit. Joissakin merkeissä pystyy lukemaan ohjainyksiköistä käyttötunteja ja jopa kaivelemaan kilometrit. Mitä arvokkaammasta kohteesta kyse, sitä suurempi houkutus kaikenlaiseen veivaukseen.

Lähtökohtaisesti yhdeltä omistajalta, säännöllisesti merkkiliikkeessä huollettu (documentoitu)/ katsastettu auto on turvallinen ostos. Soitto huoltoliikkeesen ja tarkastus että auto on todellakin huollettu siellä (vastaan tullut myös väärennettyjä huoltokirjoja) ja merkinnät pitää paikkansa. Henkilöautojen kohdalla laatumerkeillä tiedot tallennetaan maailmanlaajuisesti. Tiedoista löytyy myös kamppanijat, takaisinkutsut, takuukorjaukset jne.

Juridisesti auto jolla on ollut vai yksi omistaja otaa ison riskin jos menee väärentämään tietoja. Useamman omistajan ollessa kyseessä, tietysti se "aikaisempi" omista on tehnyt vilpin ja tästä on hankala saada viivoille.


Timo Haapanen 11.02.2019 15:01

Saksalaiselle vaanarille ei välttämättä tule paljoa kilometrejä. Joka paikkaan on 1000 - 2000 km vähemmän kuin meillä.
Isoilla autoilla ei myöskään ehkä tehdä kiertomatkoja niin paljoa kuin normaalikokoisilla. Aika paljon isot hyvin varustellut seisovat talvet etelän parkeissa.

@timppa

Matti Janhonen 13.02.2019 20:49

Ostin joskus 90-luvulla ns. suomi-auton ja kaikesta näki, että mittaria oli rukattu.
Mutta kun hinta ja laatu oli kohdallaan niin ostin.

Käytin auton joskus Veholla nelipyöräsuuntauksessa ja pyysin siinä yhteydessä selvittämään paljonko mittarista puuttui. Kävi selville, että ainakin 200 000 km oli poistettu. Auton perustoimintojen osalta tuolla yli 200 000 km ei ollut mitään vaikutusta, mutta luonnollisesti jotkut kulutusosat meni vaihtoon aiemmin.

Toivo Koistinen 13.02.2019 21:42

Asuntoautossa on minusta korin kunto se kaikekin tärkein, koska sen korjailu on kallista puuhaa, mikäli joutuu purkamaan paljon.
Niissä on perinteisesti kasaaminen tehty, että sisuta valmiksi, ja seinät, ja katto lopuksi. Voi olla jos joutuu purkamaan kosteuden takia että ei saa edes ovesta kalusteita tieltä pois.
Tekniikan pystyy helpommin korjaamaan, kuten kone, ja voimansiirto.
Ripustukset, jarrut, iskarit, ja semmoset ovat aivan sama vaikka miljoona on ajettu, koska niiden vaihto on aina helpohkoa, ja kuluvaa osaa
Koneessa, ja voiman siirossa iso kone ei ole niin ranttu kilometreille, mutta kun ollaan neljän tonnin yläpuolla, niin niissä jo jokin 2,3. tai jopa pienempi on rasituksella.
Muistelen, että kolmilitranen fiatin kone oli ketjukone.
Tp

Jorma Airaksinen 13.02.2019 22:36

Saksalaiset viettävät mieluusti aikaa samalla tutulla camping alueella ja jopa samalla paikalla uskollisesti. Toisinaan iskee halu lähte kiertämään ja sen jälkeen jökötetään taas tutussa ja turvallisessa ystäväympäristössä jonkin aikaa. Yhteisö on saksalaisille tärkeä tekijä. Hyväksytyksi tuleminen ensiarvoista. Oman arvon tunto ja pärjäämisen näyttäminen myöskin ja siksi oma tuttu ympäristö vetää puoleensa vuodesta toiseen.
Tästä syystä läheskään kaikilla matkailuautoilla ei ole ajettu niin paljon kuin meillä Suomessa. Välttämättä kyseessä ei ole siis ns. "kilometrirustaus", mutta on syytä varautua siihenkin. Tapauksia on ollut. Taustaselvitys ei ole helppoa ja auton aikaisemmista omistajista ei anneta tietoja ilman heidän omaa suostumusta. Auton kunnon ja käytön määrän arvioiminen jää ostajalle. Myyjä kertoo ne tiedot, mitkä hän on saanut aikaisemmalta omistajalta. Yleensä ne tiedot ovat aina "parhaalla mahdollisella tasolla" myytäessä.
Uuden hankinnassa tätä ongelmaa ei ole. Suomessa on kuitenkin kaupantekijän vastuu, joka saattaa asettaa vilpillisen kauppiaan oikeuden eteen. Turvalliseen kaupantekoon on kuitenkin olemassa periaatteet ja laki, joihin voi nojata jopa EU tasolla, mutta etenkin Suomessa.

Hyviä ja turvallisia sekä oikeudenmukaisia kauppoja!
P.S Onko huoltoyritysten huoltoleimat yliarvostettuja? Onko huoltotoiminta luotettavaa ja läpinäkyvää? Miten voisin varmistaa oman ajoneuvoni osalta luotettavasti mitä minun ajoneuvolleni on huollossa tehty ja mitä havaintoja on kirjattu (jos yleensä on)?



Jari Savolainen 13.02.2019 22:50

Edellisten omistajien tiedot ja määrä löytyy saksalaisesta rekisteriotteesta. Merkkikorjaamo voi toki antaa "valohoitoa" mutta tietokantaan vietäviä kilometrejä harvemmin väärentävät. Vertaamalla katsatuksen ja korjaamon kilometrejä, niin jo ollaan askel oikeaan suuntaan.

Toivo Koistinen 14.02.2019 06:51

Huollossa oikeastaa ainoa on tuttu huoltokorjaamo, johon voi luottaa, ja jossa voi vaikka käydä kahtomasa miten homma menee. Tosin jos lusmuilee, niin maineeseenhan se käy
Pitää kehua, kun korjaamon väki ei lue tätä, että minulla on onni siinä tuon kyläkorjaamon kanssa. Siinä tehdään sovittu. On pitkä korjaamosuhde meillä poikain kanssa
Remmipulukan käytin tehtaan valtuutetussa liikkeessä, mutta sinne ei saa mennä, kuten ei yleensäkän seuraamaan, ja sen ymärtää, jos porukka pyörii jaloissa, se haittaa hommaa.
Niin minun oli luotettava heidän tekemiseen, että öljyt vaihtuivat, koska 500 kilometriä ajetussa, ja viime kaudella sata kilometriä vajaa ajetussa ei kyllä huomaa onko öljy uutta, vai vanhaa.
Räikein esimerkki mitä kuulin sivusta, kun pari miestä jutteli.
Oli kaveri vienyt auton huoltoon, ja kun mitään ei keksinyt ajan kuluksi, jäi autoon istumaan, ja lukemaan lehteä.
Oli kai torkahtanut, kun soitettiin korjaamosta, että huolto on tehty.
Olihan se aika selittelyä, kun kaveri sanoi. Olette taitavia, kun auto on seissyt täällä pihalla, ja minä istunut sisällä lukemassa, enkä koko hommaa huomannu, ja miksi te pihalla sen huolsitta, ettekä sisälle vieny
Tp

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.