Koeajoin 7-paikkaisen 2.0CRD DSC (=DSG VW:llä) kesäkuussa.
Ajoin n. 130 km, 4 hlöä.
Vaikka myyjä ylisti taivaisiin tuon kaksoiskytkentälaatikon, niin minusta se oli "huono". Lähinnä 1->2 vaiheelle kytkeytyminen oli ärsyttävä - aivan pintakaasullakin kone ottaa n. 2.000rpm ja vaihto on nykäisevä. Isommassa vedossa taas veto "löystyy" tuossa vaihdossa, kuin kytkintä luistattaisi. Toisekseen autoa on huono ryömittää 1:llä (liikenneruuhka, p-alueet) kun kaasupolkimen asentoanturilla on noissa nopeuksissa kaksi toimintoa; vauhti vain kiihtyy tai hidastuu - välistä puuttuu tasanopeus. Homman tekee vielä kulmikkaammaksi voimakas moottorijarru. Tilanne normalisoituu laittamalla manuaalisesti 2. päälle...
Moottori liikuttaa autoa kivasti, vaikka ei raketti olekaan. Maantiea ajettavuus on miellyttävä ja hiljainen. Näkyvyys taakse takalasin kautta on huono. Kolmannen penkkirivin takana ei juuri enempää ole tavaratilaa kuin mulla Mazda5:ssa. Takaovi ratkaisu ei ole yhtä hyvä kuin M5:n liukuovi - isoista 90-ast. aukueavista takaovista ei ole mitään hyötyö ahtailla p-paikoilla. Lasten kannalta kynnyskorkeus ikävän iso.
Kulustus on (minun kitsasteluilla oli 7.9 dieseliä, nollasin sen), kun 2.0 bensa 5-matukalla pääsen 7.2 - päälle n.2,5tn auto dsl-vero (>600€), jota myyjä ei suostunut ilmoittamaan..
Mitaristo tuttua Mopar-tuotetta, pienehkö - ajotietokone jää käytettävyydessä euroille ja japskeille. Juomatölkkistandari on ollut konsultti ohjaamossa. Poppikoneet hyvät. Ilmastointi tehokas (7-paikkaisessa takana oma) Triangel-, 5-paik. Dual-säädöillä, joskaa lämpötilasäätö ei vastaa näytön Celciuslukemia, virhettä n. 3 ast. Ajovaloautomatiikkaa, saati Xenoneita ei ollut saatavilla.
Vaihto omalla kohdalla ei edennyt..