Hobby runkopalkki poikki

LAAKSO TAPANI 05.05.2015 10:57

Hobby palautti jutun Kehä caravanille joka vastaa suomen Hobby laatuvaunun asiakaspalvelusta ja heidän vastaus on että kärsi nahoissasi, että tämä on sitä Hobby laatua ja jälkimarkkinointia meillä !!!!!!!!!!!!

HAAPANEN TIMO 05.05.2015 12:07

''Takuun voi antaa tavaran myyjä, valmistaja tai maahantuoja. Myyjä vastaa aiemman myyntiportaan, kuten valmistajan tai maahantuojan, antamasta takuusta aivan samoin kuin omastaankin. Myyjä voi irtautua aiemman myyntiportaan antamasta takuusta vain ilmoittamalla siitä ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa. Jos myyjä ei ole tätä tehnyt, ostaja voi valita, mille myyntiportaalle hän vaatimuksensa kohdistaa.

Valmistaja ja maahantuoja eivät vastaa myyjän omissa nimissään antamasta takuusta. Valmistaja ja maahantuoja voivat kuitenkin olla kuluttajansuojalain aikaisempaa myyntiporrasta koskevien säännösten perusteella vastuussa virheestä, esimerkiksi silloin, kun myyjä on lopettanut toimintansa.''

Tämä Timolle tuonne ylemmäs.

@timppa

LAAKSO TAPANI 08.05.2015 17:46

Herää epäilys että tässä tapauksessa on vaunujen tuoja "myynyt takuuaikaa" ostohinnan alentamiseksi eli siksi on vaikeuksia saada tehdasta mukaan asian hoitamiseksi. Tälläista toimintaa on harrastettu uskoen että mitään ei satu eikä mitään tulee vastattavaksi ns takuuaikana.

MÄKELÄ MIKA 09.05.2015 07:43

Delta myi aikanaan samanlaisella tavalla Fiiatteja. Osti tehtaalta ilman takuuta ja koitti kerätä omaa puskurirahaa takuita varten huoltohinnoittelulla ja 3 vuoden välein vaihdettavalla jakohihnalla?

LAIKKO TOMMI 08.07.2015 19:30

No pakko osallistua tähänkin keskusteluun=) . En todellakaan tajua tätä vetoauto vertailua "jäykkä peräinen" !! siis itsellä ww grafter ja kyllähän se perä menee alas päin kun itsekkin kyytin nousen tavaratilaan,siis jos vetokoukku on samalla korkeudella kun telivaunun aisa ennen kytkentää kun vaunu on suorassa ei liene veto autoa syyttäminen jos aisa ei kestä!! =)? antaahan teli peräksi maaston muotoja riittävästi!! ihannehan olisi ns keinu teli mutta niitähän ei kait ole markkinoilla, tuskin kukaan krossimontulla ajaa tuntitolkulla!! Oma mielipiteeni on että ollaan joko ajettu liian isolla aisapainolla kuormauksen takia tai koukku on todellakin liian ylhäällä jase viiminen vaihtoehto eli luultavammin tuote on fiasko ... hyvää kesää kohta lähetään taas repimään jäykkäperäisellä pisin suomea =)))

Käyttäjän lisäys viestiin 8.7.2015 klo 19:43:14 ps ... saattaa olla maasturissa ja pakettiautossa isompi joustovara kun monissa henkilöautoissa,ero voi olla jopa huomattava.. kertokaa jos olen väärässä!!

LAAMANEN OLLI 11.07.2015 21:31

Eikös nuo muutkin valmistajat käytä samoja alustoja kun hobby?Ja nyt näytää olevan tämä ihan yksitäis tapaus.

VALTONEN MARTTI 11.07.2015 21:35

Laamanen, ei ole yksittäistapaus tämä. Historiasta löytyy lisää. Mutta joka menneitä kaivelee sitä tikulla...juu nou..!

HYTTILÄ ESKO 12.07.2015 12:50

Hobby käyttää ihan omaa alustaansa näissä, olikohan 2005 jälkeen tehdyissä.

HAAPANEN TIMO 12.07.2015 14:37

Akseli ja vetopää ovat Knottin tekosia, palkit ja aisa Hobbyn.

@timppa

HYTTILÄ ESKO 12.07.2015 14:42

No palkkihan sieltä oli katkennut, ei akseli eikä vetopää.....

LAAMANEN OLLI 12.07.2015 17:15

onko nuo historiasta löytyneet myös oleet hobbyjä vai jonkun muun valmistajan?? tieto tuosta alustasta oli minulle uusi.mutta oletan että samanlaisia palkkeja muutkin valmistajat käytää

VALTONEN MARTTI 12.07.2015 19:17

Historiassa oli Hobbyista kyse mutta alustan ja aisan valmistajista ei enää muistikuvaa.

Silloin mm. selitettiin että keski-Euroopan vaunut on tehty lähinnä seisomaan.

Mutta se oli silloin se...

LEHTINEN PERTTI 19.07.2015 09:22

Ei se jousitus tai vetoauton paino aina ole oleellista ja ainoa syy. Vaurio voi alkaa kertakuormituksesta ja sitten väsyä tavallisessa käytössä.

Mikolajkissa, Puolassa, oli karavaanialueen sisään-/ulosajossa sellainen ramppi, että siinä vetokoukut paukkui. Yksi yli 7 m Hobbykin lähti Mersu-maasturin perässä respan eteen ja koukku pamahti todella kovaa tuohon ramppiin. Äänestä päätellen jotakin hajosi, mutta ei se vaunun vetäjä käynyt edes katosmassa onko käsijarrun alasuoja enää tallessa tai jotakin muuta rikki.

No - murtuma . ei aisa käsittääkseni näistäkään kolhuista saisi murtua ilman materiaalivirhettä, taipua se kyllä saa ja silloin tietää, että on ylikuormaa tullut. Ensin pitäisi ylittyä kimmoraja ja vasta sitten murtolujuuden raja. Väsymismurtuma on tietenkin sitä, että rakenne joustaa usein lähelle kimmorajaa ylittämättä sitä. Kun tätä tapahtuu tarpeeksi syntyy väsymismurtuma.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.