http://www.towcar.eu/

Pekka Niemi 21.02.2022 14:58

Tervehdys!

No, mutta...jostain pitänee aloittaa....

Omistan 2018 Subaru XV 2.0 bensa CVT automaatin (1400 kg jarruin) ja silmään on osunut tuo 2021 Adrian Action 361 LT vaunu

Täältä varmaankin löytynee käytännön kokemuksia/mielipiteitä näistä linjauksista:

http://www.towcar.eu/

"The Subaru XV 2.0i with a Adria Action 361 LT with an actual weight of 1181 kg is in general a good match and suitable for all journeys on all kinds of roads"

"The motor preformance of the Subaru is in general more than sufficient. And also the weight of the Adria with a normally distributed User Payload (200 kg in the caravan and 200 kg in the car including passengers), is very good"

Onnistuuko käytännössä? Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

t:Pekka Niemi












Erkki Anttila 21.02.2022 19:25

Liittymällä Adria Action Facepook ryhmään, saat hyviä neuvoja em. vaunun käytännönkokemuksista.

Yt. Eki

Pasi Sormunen 22.02.2022 09:06

Mikäs sinua asiassa askarruttaa? Subarusi jaksaa vetää ja kuljettaa varmasti ihan sujuvasti ja mukavasti ao. vaunua. Ja jos vain vaunu muuten on mieleinen, niin mikäettei. Eli siitä miten keskenänsä kulkevat, ei tarvitse kamalasti huolta kantaa.

Itse en tykkää automaattivaihteisesta veturista, mutta monet myös tykkäävät ja jopa kehuvat.

Pekka Niemi 22.02.2022 10:08

Kiitos vastauksista!....lähinnä tuossa tiedustelin vahvistusta kokeneemmilta kun asia on mulle ihan uusi. Voisi näinollen olla mahdollista että tuossa olisi joku liian lähellä rajaa oleva aisapaino tms. jota en osaisi ajatella ollenkaan tai malli olisi muuten ko. toimintaan syystä tai toisesta huonossa maineessa...kevyt perä tms...CVT vyö kuluu tms....noita harvemmin näkee vetoautoina.

Hyvä, jatkan tältä pohjalta suunnittelua ja osaan arvoida myyjän puheita paremmin..

Pasi Sormunen 22.02.2022 12:53

Aisapainoon voi (ja pitää) vaikuttaa aina reissuun lähtiessä. Jos tuntuu että painoa on liikaa, pakkaa tavaroita vaunussa enemmän takaosaan ja päinvastoin jos aisa liian kevyt. n. 70 kg, mutta pari kymmentä kiloa suuntaan tai toiseen ei juuri vielä tunnu. Eli ison ja painavan vaununkin aisapainoa saadaan justeerattua sopivaksi pakkaamalla tai muulla tavaroiden sijoittelulla vaunussa.

Esim. motonetistä saa alta kympillä yksinkertaisen aisavaa'an.

XV:stä ei ole käytännönkokemusta, mutta Citymaasturityyppisillä (eikös tuo XV juur ole) autoilla on hieman taipumusta nyökkiä ja tuntea väärä aisapaino helpommin kuin esim. pidempiakselivälisillä farmariautoilla, mutta ei ole käytännön ongelma kunhan hieman tutustuu ja kokeilee oman yhdistelmän ominaisuuksia ja huolehtii sopivasta aisapainosta.

Harri Parviainen 22.02.2022 20:12

Minä olen vetänyt Subarun Outback bensa mallilla neljä vuotta 1300kg kokonaispainoista vaunua. Toki aivan eri auto kuin XV, mutta lähinnä kokemuksiani CVT-vaihteiston toiminnasta vaunun vedossa. Pidän CVT-vaihteistoa erittäin sopivana erilaisiin vetohommiin ja vaunun vetoon myös vakionopeus-säätimen kanssa ajellessa. Lisäksi vaihteiston kulumista ei mielestäni tarvitse pelätä, koska vaihteistossa oleva momentinmuunnin tasaa rasituksia. Äskettäin tehdyn CVT-vaihteistoöljyn vaihdon yhteydessä asentaja mainitsi, että öljyssä ei ollut havaittavissa mitään ylikuumentumisen merkkejä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.