Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tällä sivustolla käytetään evästeitä
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Evästeasetuksesi on tallennettu.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Autossamme on kaksi hupiakkua, toinen hoitaa asunto-osan normaalit kuviot kopin omalla laturilla, toinen syöttää invertteriä jossa on myös laturiominisuus. Oletin automaattilaturien hoitavan homman, ihmettelin kuitenkin invertterilaturin lyhyttä latausaikaa ja mittasin hapot, olivat punaisella eli akku tyhjä. Tehokas laturi yritti puskea virtaa vähän silfatoituneeseen akkuun ja nosti jännitteen nopeasti ylös ja lopetti latamisen lyhyeen. Säädettävällä vakiovirtalaturilla jännite kaasurajalla sain akun kuitenkin täyteen. Vakioakussa napajännite oli reilun latauksen jälkeen alle 14V ,hapot puolivälissä ja kuitenkin laturi työnsi alle puolta amppeeria. Milloin akku tulee täyteen? Voi olla että näissä tapauksissa akut ovat jo ehtoopuolella mutta myös testeissä on moitittu automaattilatureita liian matalista jännitteistä. Näihin luottaen tulee akkukauppaan turhan usein asiaa.
Heikki