Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tällä sivustolla käytetään evästeitä
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Evästeasetuksesi on tallennettu.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Aiheesta on joskus ollut keskustelua. Minä selvitin asian kokemusperäisesti, se on 75 litraa (ainakin minun 2,8 JTD). Männä sunnuntaina syttyi polttoaineen varoitusvalo n. 570 kilometriä edellisestä tankkauksesta. Seuraava sopiva tankkauspaikka oli Sysmän Neste, jonka automaatille kurvasin kun tripissä oli reilut 630 km. Tankkin meni 75 litraa, kun yleensä olen saanut menemään enimmillään 73. Mittarilta pois lähtiessä kävi jännästi: auto starttasi normaalisti, mutta sammuikin heti, täysin uusi ilmiö. Uusi starttaus, eikä merkkiäkään käynnistymisestä ennen kuin muutaman sekunnin pyörityksen jälkeen sitten käynnistyi ja jäi käyntiin. Sen jälkeen on taas toiminut normaalisti.
Oli siis päässyt tankki tyhjäksi juuri ennen pysähdystä, ja esisuodatin/vedenerotin täyttynyt ilmalla, joka ehti ruiskulle vasta seuraavassa käynnistyksessä. Tarkalle meni. Täytyypä tästä lähin pitää juolta siitä, ettei aja enempää kuin 50 kilometriä merkkivalon syttymisen jälkeen.