Vain netissä.

Matti Marttinen 20.07.2017 15:34

Menimme Ruissaloon 17.6 n. klo 13. Sähköpaikkoja ei ollut jäljellä, ymmärrän sen kun on sesonkiaika.Kysyin, että onko seuraavana päivänä mahdollista saada sähköpaikkaa ja sain vastauksen, että 7 paikkaa vapautuu mutta varauksen voi tehdä vain netissä!! Olin kasvotusten virkailijan kanssa mutta pitää käyttää nettiä. Meillä on netti kotona ja sen kanssa jotenkin pärjään, mutta tämä maailma on mennyt sellaiseksi, että jokaisella on oltava älypuhelin taskussa. Olen ajatellut, että jos olen pois kotoa muutaman päivän en nettiä tarvitse mutta aika välttämätön se alkaa olla. Olen luullut pärjääväni puhelimella mutta soittaminen on kohta tapahtuma joka poistuu käytöstä. 35 vuotta on vanuiltu, ikääntyminen vähentää ja väistämättä muutaman vuoden sisällä lopettaa harrastuksen, mutta vielä kun kunto riittää kuljetaan. Ja yritetään pärjätä .

Toivo Koistinen 20.07.2017 18:29

Paremminkin voi, ja on pohdittu Suomalaista palvelukulttuuria, joka näyttää olevan usein juuri camping alueilla vallalla. Hyvin usein tulee esiin tuo malli, jossa sen palvelun pitäjä ei tunnu käsittävän, että raha ei huonolla palvelulla lisäänny.
Tosin nuoret palveluammattilaiset ovat oppineet, hyvän palvelun aakkoset
Ei käynyt selvile aloittajan kirjoituksessa, oliko alue SFC tai kaupallinen, vaikka kaikkien pitäisi olla kaupallisia.
Toivopoika

Matti Janhonen 20.07.2017 18:31

Kaima tuohon tämä maailma on menossa.

Sen kuuluisan maalaisjärjen hautajaisia vietettiin juuri niihin aikoihin kun tämä digivillitys alkoi.
Hautajaiset oli kuulemma olleet hiljaiset ja hautauspaikka tuntematon, ettei vaan kukaan nykymenoon pettynyt pääse muistelemaan aikaa, jolloin järki vielä juoksi.

Muuten
Miksei se virkailija käyttänyt nettiä ja varannut sinulle sitä paikkaa kun kuitenkin pystyi katsomaan varaustilanteen?
Ilmeisti virkailijan palkka ei ollut kytköksissä millään tavalla asiakasmäärän ja palvelun laatuun, kun ei noteerannut sitä, että asiakas on hänen palkanmaksajansa. Oli vaan töissä vastaanotossa!
Virkailija varmaan osasi neljää-viittä kieltä mutta järjenkäyttö oli hukassa.

Vastaava juttu naapurilleni tapahtui terveyskeskusksessa kun olisi halunnut varata suoraan "akvaariosta" lääkärin aikaa.
Vastaanottovirkailija sanoi, että ajan voi varata puhelimella.
Selvä sanoi Reino, minäpä menen tuohon pihaan soittamaan ja varaan sen ajan.
Vasta siinä vaiheessa virkailijan aivotoiminta heräsi ja hän varasi ajan naama punaisena ihan suupuheella.

Matti Marttinen 20.07.2017 21:42

Alue oli Ruissalo camping, Turun kaupungin omistama. Laitoin kaupungillekin palautteen, saa nähdä kommentoivatko. Meikäläinen saattaa vielä nähdä ajan, että alueille ilmoittautumiset ja matkustajailmoitukset tehdään kaikki etukäteen
sähköisesti ja paikalla ei ole lainkaan henkilökuntaa. Toivottavasti ei koskaan...

Matti Asikainen 20.07.2017 22:12

Eikös Omena-hotellit toimi juuri näin?

Matti Janhonen 20.07.2017 23:03

Ja stellplatzit.
Ei edes voi ilmoittautua vaan se joka tulee paikalle ja maksaa kortilla paikan niin se on siinä.
Tämä meillä käytössä oleva jonninjoutava matkustajailmoituskin on jätetty kokonaan pois, koska siitä on nykyisin on vain haittaa, mutta ei hyötyä.
Eletään Schengen-aikaa jossa EU-kansalainen saa vapaasti liikkua maasta toiseen ja oleilla maassa 3 kk ja sitten meillä eletään kun 30-40 -luvun salavuoteuden estämisaikaa matkustajailmoituksineen.
MaRa pitää matkustajailmoituspakkoa aikansa eläneenä, jäänteenä menneisyydestä joka estää sähköisten sovellusten kehittämistä. Ja kuka sitä valvoo, ei kukaan.
Tässä olisi hallitukselle oiva kohde purkaa byrokratiaa ja poistaa turhaa työtä.

Laura Laakso 21.07.2017 15:30

Olen myös törmännyt asiakaspalveluun, jossa maksu ei meinaa millään kelvata. Yleensä haluan maksaa yhden yöni leirinnät paikalle tullessa ja lähteä aamulla aikaisin ennen toimiston aukeamista. Lähtiessä maksamista perustellaan yleensä, että etukäteismaksu ei sovi heidän järjestelmäänsä. Ei esim. väärinkäytöksillä, että jäätäisiin yhden yön hinnalla toiseksikin yöksi, mitä sitäkin voi valvoa. Mielestäni asiakaspalveluun kuuluu asiakkaaseen katsomisen, tervehtimisen sekä muutamien sanojen (kiitos ja ole hyvä, ehkä tervetuloakin) lisäksi se, että järjestelmä hyväksyy kaikki maksutavat ja -ajankohdat.

Toivo Koistinen 22.07.2017 06:44

Minulla on käsitys, etä yhdistyksien alueilla kun on porukka jo aikuis ikäistä, niin kun on siirrytty tietokone toimiseen asioiden hallintaan, ja isännyys vaihtelee, niin on ymmärrettävää, että on hieman vaikeaa hallita sitä systeemiä.
Vertaan aina itseeni. Minula kun ei edes ole selvillä mitä kaikkea nämä lukuisat näppäimet tekevät tässä kirjotin alustassa.
Toivopoika

Hannu Jylhä 22.07.2017 15:49

Olen osin eri mieltä Janhosen kanssa tuosta maalaisjärjen katoamisesta. Osattiin sitä olla törppöjä ennenkin. Se että asiakaspalvelutehtävään on hakeutunut täysin väärä henkilö ei ole digilisaation syytä. Itsessään digitalisoitumisessa on menty kyllä usein metsään. Induktioliedessä pitää 1. laittaa virta päälle, 2. valita käytettävä levy, 3. säätä levyn teho, 4. koska olit liian hidas tai kätesi olivat märät, palaa kohtaan yksi. Vanhassa Strömberin liedessä vastaavat toimet olivat 1. naksauta levy kuutoselle. Tekniikkaa pitäisi kehittää käytettävyys edellä. HSL:n lippukone uudistus on tästä hyvä huono esimerkki. TV myyjä kehuu miten kanavat vaihtuvat sekunnin viiveellä. Meille ostettiin Salora viptronic joka teki saman, vuosi taisi olla 1972. Toki noita Saloroita sitten räjähtelikin.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.