SF alennukset campingillä
Päivi Ukkonen
03.07.2025 12:46
Mietin miksi on pienet alennukset SF kortilla Suomessa? Esim. Juva Camping -3€, Vuohimäki Camping (Savonlinna) ensimmäiseltä yöltä -2€. Taitaa olla 2-3€/vrk tai enemmän yö yleisin ale.
Juha-Matti Vanhatalo
03.07.2025 14:13
Pienet on alennukset ko kortilla myös ST1 polttoaineista.
Kari M Niemelä
03.07.2025 17:46
Monella alueella alennus SFC kortilla jopa 1 €
Kari Rautiainen
03.07.2025 19:07
Yksityisten alueitten ei tarvitse antaa minkäänlaista sfc alennusta. No, jotkut antaa ja jotkut ei. Antaa ne jotkut ACSI alennustakin vaikkeivat kuulukaan kyseiseen järjestöön.
Eero Bruun
03.07.2025 22:36
Se kortti yhtä tyhjän kanssa. Minä tarvitsen vain tänne kirjoitteluun. Pari euroa sinne sun tänne.
Jukka Rajamäki
04.07.2025 07:24
Ei nämä yksityiset leirintäalueet ole kovin tuottoisia ja se vähäkin tuotto on käytännössä hankittava kesäkuun alun ja elokuun puolenvälin aikana. Kuluja kertyy kuitenkin koko vuodelta. Itselle ei näillä yksityisten alueiden alennuksilla ole merkitystä. Kokonaishinta on ratkaiseva mitä palveluuita kulloinkin tarvitsen. Aluemaksu, henkilömaksu, sähkö, sauna, vesihuolto... Joskus pelkkä huoltokäyntikin riittää.
SFC alueet ovat sitten eri juttu. Alueilla on kaksi tai kolme hintaa. Yksi hinta paikallisyhdistyksen jäsenille, toinen muiden SFC paikallisyhdistysten jäsenille ja kolmas yhdistyksiin kuulumattomille joka on usein jo huomattavasti korkeampi. Eli käytännössä saat SFC alueilla (huomattavan) alennuksen kuulumalla SFC yhdistykseen.
Kari Rautiainen
04.07.2025 10:55
Eriävä mielipide.
SFC alueella et saa huomattavaa alennusta kuulumalla järjestöön. Mutta kuulumattomana maksat hitosti enemmän. Pääosa sfc alueista on ihan kyhätty jäsenille, ts jäsenhinta on se normaalihinta, ja ei-jäsen hinta on se mitä maksaa jos joku sattuu osumaan alueelle tietämättä mistään mitään.
SFC hinta sfc alueella on se minkä saa 99% kävijöistä. Ei se sillon mikään alennushinta ole.
Jukka Rajamäki
04.07.2025 12:13
Kari RautiainenEriävä mielipide.
SFC alueella et saa huomattavaa alennusta kuulumalla järjestöön. Mutta kuulumattomana maksat hitosti enemmän. Pääosa sfc alueista on ihan kyhätty jäsenille, ts jäsenhinta on se normaalihinta, ja ei-jäsen hinta on se mitä maksaa jos joku sattuu osumaan alueelle tietämättä mistään mitään.
SFC hinta sfc alueella on se minkä saa 99% kävijöistä. Ei se sillon mikään alennushinta ole.
Maku asia sano koira kun muniaan nuoli. Aloittajan viestiin SFC kortin alennuksesa. Se hyöty kortista on ettei SFC alueilla tarvitse maksaa korkeinta hintaa.
Jossain toisessa vastaavaa aihetta koskevassa keskustelussa jo aikoinaan kirjoitin, että tämä SFC alueiden hinnoittelu on jossain mielessä jopa syrjivää kun järjestöön kuulumattomia rangaitaan korotetulla maksulla. Jos alueen korkein hinta olisi perusmaksu josta saisi SFC kortilla alennuksen tilanne olisi tyystin toinen, eikä vähiten SFC järjestön imagon kannalta.
Timo Haapanen
04.07.2025 12:41
Kyllä. Leirintäppaassakin ilmoitetaan yleensä ei jäsenen hinta huomaamattomasti viimeisenä. Sehän olisi komean näköistä kun korkea hinta olisi isolla ekana ja sitten jäsenen alennushinta perässä.
Petteri Haverinen
04.07.2025 13:31
Aika turhaa alkaa olla nuo eri korteilla annetut ”alennukset”, vai onko se ehtona, että saa kämppärinsä leirintäalueoppaaseen?
park4night-apista ja googlemapsista löytyvät kaikki kämppärit jo nyt, joten mihin tarvitaan
näitä kaikenmaailman kortteja?
-CCI
-Camping key Europe
Noilla ylläolevilla on näköjään saanut tuon SF-C alennushinnan ainakin Leininrannassa?
Luulisi , että yhtenäinen hinnoittelu toisi asiakas tyytyväisyyttä myös uusille alan harrastajille ja positiivista kuvaa kämppäristä?
Kari Rautiainen
04.07.2025 14:50
Jukka RajamäkiMaku asia sano koira kun muniaan nuoli. Aloittajan viestiin SFC kortin alennuksesa. Se hyöty kortista on ettei SFC alueilla tarvitse maksaa korkeinta hintaa.
Jossain toisessa vastaavaa aihetta koskevassa keskustelussa jo aikoinaan kirjoitin, että tämä SFC alueiden hinnoittelu on jossain mielessä jopa syrjivää kun järjestöön kuulumattomia rangaitaan korotetulla maksulla. Jos alueen korkein hinta olisi perusmaksu josta saisi SFC kortilla alennuksen tilanne olisi tyystin toinen, eikä vähiten SFC järjestön imagon kannalta.
Se on että miten asiaa katellaan. Mä näen sen niinnettä sfc alueyhdistys on rakentanut paikan, ja laskenut hinnoittelun siten että paikka pyörii ja hommat hoituu, myös ne tulevat remontit. Talous on kiinni niistä kausipaikkalaisista ja tietysti ko yhdistyksen kaikista jäsenistä. Niitten varaan voi tulevaisuutta laskea.
Satunnainen ei-jäsen jos tulee niin siltä nyt voi pyytää mitävaan, paikan talous ja jatkuvuus ei ole niistä kiinni eikä siihen tuloon voi mitenkään luottaa tai sitä ennakoida.
Enemmän ihmettelen sitä että esim yhdistyksessä 1000 jäsentä, yhdistyksen alueella 100 paikkaa eikä juuri mitään muuta toimintaa ole. Mitä ne 900 saa jäsenmaksullaan, siis oman yhdistyksensä osuudella. Kuitenkin kaikkien noitten tuhannen jäsenmaksu on yhdistyksen (siis leirintäalueen) tuloa.
Päivi Ukkonen
04.07.2025 17:23
Kiitos valaisevista vastauksista. Onko suomessa käytössä leirintäalueella eläkeläisalennus? (En arvannut kysyä paikanpäällä)
Päivi Ukkonen
04.07.2025 17:23
Kiitos valaisevista vastauksista. Onko suomessa käytössä leirintäalueella eläkeläisalennus? (En arvannut kysyä paikanpäällä)
Päivi Ukkonen
04.07.2025 17:23
Kiitos valaisevista vastauksista. Onko suomessa käytössä leirintäalueella eläkeläisalennus? (En arvannut kysyä paikanpäällä)
Päivi Ukkonen
04.07.2025 17:24
Sorry tuli 3 kertaa kommenttiin. Vaikeuksia lähetyksessä.
Petteri Haverinen
04.07.2025 17:36
Päivi UkkonenKiitos valaisevista vastauksista. Onko suomessa käytössä leirintäalueella eläkeläisalennus? (En arvannut kysyä paikanpäällä)
Ei kai sentään, pitäisi olla korotus, sillä juurihan eläkeläiset saivat ison indeksikorotuksen ja me työssä olevat sainne elinaika odotuksen mukaisen alennuksen eläkekertymään… itse n 200€/kk miinusta eläkkeeseen ja lisää työssä ole aikaa…
Kari Rautiainen
04.07.2025 19:23
Päivi UkkonenKiitos valaisevista vastauksista. Onko suomessa käytössä leirintäalueella eläkeläisalennus? (En arvannut kysyä paikanpäällä)
Eipä ole tullut vastaan. Muissa palveluissa kyllä. Joku, esim. kasnäsin alueella kun leiriytyy niin on alennettu kylpylän hinta. Tosin eläkeläishinta kylpylään on halvempi 😁
Päivi Ukkonen
05.07.2025 14:19
Iso Britanniassa kun olimme touko-kesäkuussa(tuore tieto) Siellä sai huomattavia alennuksia kun näytti SF jäsenkortin ja oli myös eläkeläisalennuksia .
Ari-Pekka Wiik
06.07.2025 17:26
En ole viitsinyt viime aikoina sitä korttia edes ottaa autosta mukaan reisteröidyttäessä alueelle. Joka mesta on taloutensa suhteen tiukilla, eikä se 2 euronen, mikä yleisin alennus vuorokauden yöpymisestä on, ainakaan minun talouttani kaada ja suon sen mielelläni alueen kassaan. (Senverran putoo taskusta, kun autosta nousee/laskeutuu :-) )
Miten on jos yöpyy vaikka 5vrk samalla alueella niin saako sen 2€ alennusta jokaiselta vuorokaudelta? Silloin se on jo setelirahaa! Ja jos on koko 4vkoa (yleisin kesäloma) niin silloin on jo kortti kuoletettu ja vähän voitollakin!
Päivi Ukkonen
06.07.2025 20:37
Ari-Pekka WiikEn ole viitsinyt viime aikoina sitä korttia edes ottaa autosta mukaan reisteröidyttäessä alueelle. Joka mesta on taloutensa suhteen tiukilla, eikä se 2 euronen, mikä yleisin alennus vuorokauden yöpymisestä on, ainakaan minun talouttani kaada ja suon sen mielelläni alueen kassaan. (Senverran putoo taskusta, kun autosta nousee/laskeutuu :-) )
Miten on jos yöpyy vaikka 5vrk samalla alueella niin saako sen 2€ alennusta jokaiselta vuorokaudelta? Silloin se on jo setelirahaa! Ja jos on koko 4vkoa (yleisin kesäloma) niin silloin on jo kortti kuoletettu ja vähän voitollakin!
Olen vasta hankkinut nyt keväällä jäsenyyden siten on vähän Suomessa kokemusta. Savonlinnan Vuohimäen Campingillä saa vain ensimmäisestä yöstä -2€ alennuksen. Iso Britannian matkan teimme touko- kesäkuussa 33 vrk. Tuli laivamatkoista ja leirintäalueista niin paljon alennuksia että monen vuoden jäsenmaksun saa niillä alennuksia maksettua. Jos tälläistä "pientä matematiikkaa harrastaa"
Päivi Ukkonen
07.07.2025 07:03
Petteri HaverinenEi kai sentään, pitäisi olla korotus, sillä juurihan eläkeläiset saivat ison indeksikorotuksen ja me työssä olevat sainne elinaika odotuksen mukaisen alennuksen eläkekertymään… itse n 200€/kk miinusta eläkkeeseen ja lisää työssä ole aikaa…
Olikin päätähuimaava korotus pieneläkeläisille. Taidat olla ainut (kommenttisi perusteella) tuleva eläkeläinen joka saa eläkkeelle jäätyään isomman eläkkeen kuin palkkasi on. IsoBritaniassa saatiin eläkeläisalennus campingillä.
Petteri Haverinen
07.07.2025 07:27
Päivi UkkonenOlikin päätähuimaava korotus pieneläkeläisille. Taidat olla ainut (kommenttisi perusteella) tuleva eläkeläinen joka saa eläkkeelle jäätyään isomman eläkkeen kuin palkkasi on. IsoBritaniassa saatiin eläkeläisalennus campingillä.
prosenteissa eläkkeiden indeksikorotus oli kaksinkertainen verrattuna palkankorotuksineen
"Sosiaali- ja terveysministeriö vahvisti työeläketurvaa koskevat indeksit vuodelle 2023. Työeläkeindeksi nousee 6,8 prosenttia ja palkkakerroin 3,8 prosenttia vuoteen 2022 verrattuna. Poikkeuksellisen suuri työeläkeindeksi vaikuttaa vuodenvaihteessa siihen, milloin eläke kannattaa aloittaa
... niin ja työeläke on todellisuudessa vajaa 60% palkasta, ei siis enemmän kuin palkka, kun kirjoitit...
Kari Rautiainen
07.07.2025 08:03
Petteri Haverinenprosenteissa eläkkeiden indeksikorotus oli kaksinkertainen verrattuna palkankorotuksineen
"Sosiaali- ja terveysministeriö vahvisti työeläketurvaa koskevat indeksit vuodelle 2023. Työeläkeindeksi nousee 6,8 prosenttia ja palkkakerroin 3,8 prosenttia vuoteen 2022 verrattuna. Poikkeuksellisen suuri työeläkeindeksi vaikuttaa vuodenvaihteessa siihen, milloin eläke kannattaa aloittaa
... niin ja työeläke on todellisuudessa vajaa 60% palkasta, ei siis enemmän kuin palkka, kun kirjoitit...
Noo, osui kerran tähdet tommoseen asentoon että eläkkeisiin tuli hyvä korotus. Muuten leikattu indeksi on aina eläkeläiselle tappiollinen. Toivottavasti meillä kullakin on eläkkeellä olo aikaa enemmän kun yksi vuosi. Joka sekin meni jo.
Harri Halinen
07.07.2025 11:31
Niin, muinoin ennen 1995 oli eläkeläisille hinnat/palkat korotus suhteessa 50/50.
Sitten hallitus pääministerinä P Lipponen
muutti suhteen 80/20.
Tämä merkitsi sitä että joka vuosi kun korotus tehdään eläkekorotukset ovat pienempiä kuin palkkojen.
Palkansaajilla on ase omiin korotuksiinsa vaikuttamiseen, eläkeläisillä ei mitään.
Maailman onnellisin demokraattinen kansa.
Reilu viidennes kannustaa sosiaalidemokraatteja vastaaviin tekoihin.
Eivät kai aio eläköityä koskaan kun pelaavat muiden jopa muita aatteita kannattavien kuin omansa hyväksi.
muokattu: 7.7.2025 15:16
Seppo Lokasaari
07.07.2025 17:00
Petteri Haverinenprosenteissa eläkkeiden indeksikorotus oli kaksinkertainen verrattuna palkankorotuksineen
"Sosiaali- ja terveysministeriö vahvisti työeläketurvaa koskevat indeksit vuodelle 2023. Työeläkeindeksi nousee 6,8 prosenttia ja palkkakerroin 3,8 prosenttia vuoteen 2022 verrattuna. Poikkeuksellisen suuri työeläkeindeksi vaikuttaa vuodenvaihteessa siihen, milloin eläke kannattaa aloittaa
... niin ja työeläke on todellisuudessa vajaa 60% palkasta, ei siis enemmän kuin palkka, kun kirjoitit...
Taisi olla ainutkertainen noin iso indeksikorotus tuo 6,8 prosenttia, että muutoin kyllä työtä tekevät vetävät pidemmän korren.
Joka vuosi jäädään jälkeen kororuksissa niin kuin Kari tuolla aikaisemmin kirjoitti. Toivoa vaan sopii, että veroja maksellaan vielä pitkään, eli pidempään kuin se 1 vuosi.
Harri Halinen
07.07.2025 18:40
Niin pelkkä matematiikka jäämisen jälkeen todistaa. Oikeudenmukaisuudesta ja demokratiasta ei palaakaan käytössä
Eläkeläisillä ei ole asioiden ajajaa, työelämässä olevilla on painostuskeinoja.
Ns. eläkeläispuolueet pilasivat mahdollisuutensa kun esiintyivät TV:ssa.
Saadaan nähdä mikä/mitkä puolue /-et ottavat eläkeläisten "äänivarat" käyttöön seuraavissa eduskuntavaaleissa.
Nehän ovat saatavilla kun lupailee eikä kerro rahoituskeinoja vanhaan tapaan.
Seppo Klemetti
17.07.2025 12:36
Kerrassaan jopa kymppi kuussa tulee käteen enempi kun eläke nousi. No sillähän saa tiisseliä viisi litraa ostettua enempi kuussa ja ajaa köröttelee 50 km. Juuri sopivasti hyppäsi verotus ylemmäs niin se nielaisi korotuksen valtion kassaan takaisin. Kohta olisi viisaampi kieltäytyä koko eläkkeen korotuksesta.