Politiikkaa.

Kari Rautiainen 01.06.2025 12:01
Harri Halinen

Nuo maan tasalle pommitetut osat varmaan sodan osapuolet luovuttavat EU:lle uudelleen rakentamista varten.

Vasta sodan jälkeen. Ne kun on tuhat vuotta siellä tapelleet niin saattaa olla ettei heti huomenna… vaikka saksan ulkoministeri paheksuukin tappelua siellä. Eikä trumppi tykkää.

Harri Halinen 01.06.2025 20:45

Niin, Soo Soo, noin ei saa tehdä. Jos jatkat kerron isällesi tai jopa vaimollesi.

Kari Rautiainen 02.06.2025 12:04
Harri Halinen

Niin, Soo Soo, noin ei saa tehdä. Jos jatkat kerron isällesi tai jopa vaimollesi.

Kerro myös Trumpille.

Harri Halinen 02.06.2025 14:06

Hänen vaimollaan ei ole vaikutusvaltaa mieheensä vaan elää alistettuna kuten USA:n kansakin viimeistään Trumpin 3. kauden jälkeen.

Kari Rautiainen 02.06.2025 14:29
Harri Halinen

Hänen vaimollaan ei ole vaikutusvaltaa mieheensä vaan elää alistettuna kuten USA:n kansakin viimeistään Trumpin 3. kauden jälkeen.

En jaksa uskoa Tollon kolmanteen kauteen kyllä. On se niin prkl tollo.

Ja onhan vaimoilla aina vaikutusvaltaa mieheensä. Niinkun tämä luvaton maahanmuuttaja jonka Trumppi nai.

Harri Halinen 02.06.2025 16:34

Sopii pohtia miten hän yrittää saada itselleen kolmannen kauden.
Se ikävä kyllä vaatii odottamattomia tekoja.
Mitä ne ovatkaan, kuitenkin hän yrittää elleivät muut voimat estä sitä.

Kari Rautiainen 03.06.2025 18:14

Bridges of madison county

Liitetiedostot

img_3079.jpeg
Seppo Yliniemi 03.06.2025 19:12

Hyi hyi kommarit jalkaväkimiinoissa.
Noin 60 vutta sitten opetettin ne hommat.
Ryssä saa teidän mielestä kylvää jalkaväki miinoja.
Järkikäteen kommarit.

Harri Halinen 03.06.2025 20:32

Kun aate ei kanna, niin voimalla...


Pakkoko se on tulla/mennä kävelemään naapurin miinoihin? Kellä se on pakko? Vain niissä maissa joissa pakko voidaan määrätä kieltäytyjää uhaten esim. rangaistus/ tappokeinoilla.
muokattu: 3.6.2025 21:19
Eero Bruun 04.06.2025 00:14

Ajelin Vänärillä tänään. Tankki tuli vastaan. Ei kannata olla huolissaan.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Leopard2_a5_front.jpg/1920px-Leopard2_a5_front.jpg

Kari Rautiainen 04.06.2025 08:29

Miinakeskustelu on ihan turhaa touhua. Mahdollinen vihollinen kun ei noudata mitään sääntöjä. Tuli se sitten idästä, kaakosta, tai koillisesta. Hölmöä olla käyttämättä näin tehokasta välinettä.

Harri Halinen 04.06.2025 10:43

Sodan säännöt, kuka niitä on noudattanut? Terroristit, Venäjä, Saksa, Israel viimeksi?

Kari Rautiainen 04.06.2025 11:53

On ne jotkut maat yrittänyt sopia jotain tosta miinahommasta. Mutta meilläpä naapuri millä ei ole mitään sääntöjä tai sopimuksia mistään. Miksi meillä pitäisi olla.

Eero Bruun 05.06.2025 00:08

Anteeksi vain mutta eikö tämän keskustelun voisi laittaa ainakin jäähylle. En halua haastaa riitaa mutta kaksi ukkelia hallitsee tätä kanavaa.

Harri Halinen 05.06.2025 08:19

Eero Bruun:
Mitä muita ehdotuksia/ohjeita sinulla on asioiden oikaisemiksi tässä yhteiskunnassa?

Harri Halinen 05.06.2025 09:15

Hakeeko Putin ymmärrystä toiminnalleen keskustellessaan ja julkaisten ko. keskusteluja paavin kanssa julkisuuteen, vai mikä on syy esilletulosta?

Kari Rautiainen 05.06.2025 09:28
Eero Bruun

Anteeksi vain mutta eikö tämän keskustelun voisi laittaa ainakin jäähylle. En halua haastaa riitaa mutta kaksi ukkelia hallitsee tätä kanavaa.

Osoita haitta niin poistan koko aiheen.

Harri Halinen 05.06.2025 09:40

Anna olla.
Suomessa on mielipiteen ilmaisuvapaus. Näitä mielipiteitä esiintyy jatkuvasti, syyt mielipiteisiin ovat ammattilaisten tutkittavissa.
Mielipiteen ilmaisu on paikallaan kaikille vaikkei olisi mitään sanottavaakaan itse keskusteltaviin asioihin vaikka halua olisi.

Ari Kuusisto 05.06.2025 10:05

Mulla on tullut mieleen jostain syystä Statler ja Waldorf.
Varmaan huumorintajuni kierossa.

Toivo Koistinen 05.06.2025 11:30

Antaa kaverusten kirjuutella. tässähän on nyt se hyvä kehitys, että riiteleminen on loppunut, ja se on hyvä asia.
Minä lueskelen huvikseni näitä, vaikka eipä noihin kommentoitavaa, koska noissa valtioiden välisissä asioisa on kyseessä ihmisten toiminta, ja silleppä ei ole mitä tehhä.
Muissa osioissa on sitten se karavaaneja koskeva asiallinnen kommentointi, ja neuvonta, ja se on hyvä se.
Tp

Kari Rautiainen 05.06.2025 11:47
Harri Halinen

Anna olla.
Suomessa on mielipiteen ilmaisuvapaus. Näitä mielipiteitä esiintyy jatkuvasti, syyt mielipiteisiin ovat ammattilaisten tutkittavissa.
Mielipiteen ilmaisu on paikallaan kaikille vaikkei olisi mitään sanottavaakaan itse keskusteltaviin asioihin vaikka halua olisi.

Tottakai annan olla. Kun sanoin osoita haitta, sen pitää olla peruste jonka ymmärrän. Mitä taas ymmärrän tai en, onkin mun oma juttu 🤪

Kari Rautiainen 05.06.2025 11:49
Toivo Koistinen

Antaa kaverusten kirjuutella. tässähän on nyt se hyvä kehitys, että riiteleminen on loppunut, ja se on hyvä asia.
Minä lueskelen huvikseni näitä, vaikka eipä noihin kommentoitavaa, koska noissa valtioiden välisissä asioisa on kyseessä ihmisten toiminta, ja silleppä ei ole mitä tehhä.
Muissa osioissa on sitten se karavaaneja koskeva asiallinnen kommentointi, ja neuvonta, ja se on hyvä se.
Tp

Just. Ja kun paska kulkee näillä rattailla niin muut rattaat pysyy puhtaampina.

Harri Halinen 05.06.2025 12:17

Joo, täällä voi kaikki purkaa pahaa oloaan tms. vaikka toisten mielipiteisiin.

Kari Rautiainen 05.06.2025 12:21
Ari Kuusisto

Mulla on tullut mieleen jostain syystä Statler ja Waldorf.
Varmaan huumorintajuni kierossa.

En tiä. On tossa jotain samaa näössäkin.

Liitetiedostot

img_5854.jpeg
Harri Halinen 05.06.2025 12:45

Ei ole otsakaljua, eikä moista jykevää leukaa. Jotkin puheet sopii hyvin.

Toivo Koistinen 05.06.2025 13:28

Kuka nuo kuvat on tehny. Pihkale on ottannu minun peilikuvan käyttöönsä, ja tehny siitä tuon lyhemmän papan kuvan.
Naamaa jatkannu pikkusen pidemmäksi mitä mulla oli vielä aamusella peilissä, kun partaa niittäissä varovasti kahtelin toisella silimällä, räkäjarrun kasvattannu nokan alle, ja jättänny pois ne sarvikuopat ottasta, joihin kasvanee sarvet sitten kun nukahan, etten kai saa kaveria keräjiin tekijän oikeus rikkomuksesta...
Tp

Harri Halinen 05.06.2025 13:52

Oletko saanut/perinyt tekijänoikeudet äidiltäsi?
Ei, muuten mutta päteekö oikeudessa?

Kari Rautiainen 05.06.2025 15:12
Harri Halinen

Oletko saanut/perinyt tekijänoikeudet äidiltäsi?
Ei, muuten mutta päteekö oikeudessa?

Temu tietysti.

Harri Halinen 05.06.2025 15:52

Taitaa patenttioikeudet olla nykyään yliarvostettuja. Aiemmin niillä oli arvoa.
Ei kai nykyään ymmärretä myöskään sitä että valtaan liittyy vastuu.
Valta kelpaa - vastuu ei.

Toivo Koistinen 05.06.2025 16:25

Joskus tulee kateltua seinällä olevaa sotilaspassin kuvaa, ja kyllä se äiti on ihan komean pojan tehny aikanaan, kuten olen muidenkin sitä kahtoneeen kommentoineet, että en voi siitä vanahempia moittia.
Mutta aikako se sitten on pilannu oikeastan koko miehen, kun naama on, että orankia hävettäisi jos sille tämä, ja kun armejan jäläkiin olin rakennuksella betonikärrärinä, niin kaverit kantelivat kahta 50 kg sementtisäkkiä sylissään, ja kehuivat voimillaan, niin otin kolome, ja kannoin sen kymmenkunta metrin lenkin.
Niin nyt tuntuu, että pittää kohta ruokalusikka nostaa naamaan kaksin käsin.
Mutta miten tuon ajan sais keräjin haastettua. Sekkai se on teheny minusta tämmösen äijänkäppyrän
Tp

Kari Rautiainen 05.06.2025 16:46
Harri Halinen

Taitaa patenttioikeudet olla nykyään yliarvostettuja. Aiemmin niillä oli arvoa.
Ei kai nykyään ymmärretä myöskään sitä että valtaan liittyy vastuu.
Valta kelpaa - vastuu ei.

Ei tommosia ukonnaamoja patentoida. Ehkä joku tuote tai malli suoja vois olla. Mutta mitä kuvaan tulee niin siihen itse kuvaan ei mulla oikeuksia ole. Eikä kyllä ole tarvettakaan. Promokuvahan se.

Pertti Aro 05.06.2025 18:20

Täällä aikaisemmin jo surtiin Trumpin kolmatta kautta muuta tällä menolla ei tarvitse surra .Ei Trump kolmatta kautta elää hyvä jos pysyy hengissä tämän toisen ,joten ei syytä surra !

Kari Rautiainen 05.06.2025 19:06
Pertti Aro

Täällä aikaisemmin jo surtiin Trumpin kolmatta kautta muuta tällä menolla ei tarvitse surra .Ei Trump kolmatta kautta elää hyvä jos pysyy hengissä tämän toisen ,joten ei syytä surra !

Näin on ettei entiset diktaattorit istu hoitokodin keinutuolissa.

Eero Bruun 05.06.2025 23:48

En halunnut pahoittaa kenenkään mieltä. Tuo sote jaarittelu voisi jo jäädä.

Eero Bruun 05.06.2025 23:54

Huh tämähän etenee huimaa vauhtia. Hyvä kun päästiin siitä terkkarikeskustelusta eroon.

Eero Bruun 06.06.2025 00:10
Toivo Koistinen

Joskus tulee kateltua seinällä olevaa sotilaspassin kuvaa, ja kyllä se äiti on ihan komean pojan tehny aikanaan, kuten olen muidenkin sitä kahtoneeen kommentoineet, että en voi siitä vanahempia moittia.
Mutta aikako se sitten on pilannu oikeastan koko miehen, kun naama on, että orankia hävettäisi jos sille tämä, ja kun armejan jäläkiin olin rakennuksella betonikärrärinä, niin kaverit kantelivat kahta 50 kg sementtisäkkiä sylissään, ja kehuivat voimillaan, niin otin kolome, ja kannoin sen kymmenkunta metrin lenkin.
Niin nyt tuntuu, että pittää kohta ruokalusikka nostaa naamaan kaksin käsin.
Mutta miten tuon ajan sais keräjin haastettua. Sekkai se on teheny minusta tämmösen äijänkäppyrän
Tp

Olisko sementti säkit olleet 40kg? Muistan kyllä ne rakennusajalta. Ihan liikaa minulle. Voi niitä aikoja. 15 vuotias vanha koira koira tuossa makailee lattialla ja nuoleskelee itseään niin kuin kuin koiran kuuluukin tehdä.

Toivo Koistinen 06.06.2025 06:09

Ne oli siihen aikaanm 50 kg mutta jossain vaiheessa tuli 40 kg säkit. Naapurin kanssa muisteltu, kun hänen isällä oli kauppa aikoinaan ja naapuri nuornamiesnä ajeli Simon rautatiasemalta niitä apulantojen ohella Traktorilla myyntiin, että olivat 50 kilosia hänenkin nuoruuessa.
Nykyäänhän ne taitaa olla 25 kg painoissa, niin puhelin, kun jokuvuosi siten valoin ladon kivijalan aukot umpeen, että kyllä poltiikka on hyvä, kun seuraa ukon vanahenemista, ja pienentelee sopivasti sementtisäkkiin painot.
Nytkai ne pitäs olla viis kilosia.
Tp

Harri Halinen 06.06.2025 06:59

Koulupoikana oli päiväurakkana keväisin VR:n junanvaunun tyhjentäminen lannoitesäkeistä, Olivat paperisia 50 kg/kpl.
Kantomatka vaunusta varastoon parikymmentä metriä lankkusiltaa pitkin. Kun vaunu oli tyhjä sai lähteä kotiin.
Aamulla aloitettiin kantaminen klo 8.
Joskus oli valmista klo 14 kahden ryhmällä.
Kyllä oli kivaa kun pääsi kotiin kolme tuntia ennen normaalin työajan päättymistä.
Miten hän nykyisin homma sujuisi lavoilla ja trukeilla, Puolessa tunnissa?
Ne umpitavaravaunut oli silloin aika pieniä, mutta kunto koheni.

Seppo Yliniemi 06.06.2025 07:20

Kalkkisäkki painoi aikoinaan 60kg
Hirmu riskiä miehiä täällä,ainakin puheissaan.

Kari Rautiainen 06.06.2025 08:13
Seppo Yliniemi

Kalkkisäkki painoi aikoinaan 60kg
Hirmu riskiä miehiä täällä,ainakin puheissaan.

Niin tuntuu olevan. Mulle riitti ihan vaan yks kpl kerrallaan noita 50 kg sementtisäkkejä.

Seppo Yliniemi 06.06.2025 11:08
Kari Rautiainen

Niin tuntuu olevan. Mulle riitti ihan vaan yks kpl kerrallaan noita 50 kg sementtisäkkejä.

On kovia poikia.

Harri Halinen 06.06.2025 16:43

Kyllä 50 kiloista lannoitesäkkiä on työlästä siirtää useammassa osassa.
Muutaman kerran tuli pudottua sellaisen kanssa 30 senttiä leveällä lankkusillalta kun vauhti kasvoi ja voimat eivät olleet enää fressejä.
Oli 16 vuotiaalle kuitenkin tärkeää työtä tsupparin palkalla, muistaakseni 140 mk/kk.

Eero Bruun 06.06.2025 22:34

Minä kun olen ollen ollut yksiyrittäjä = on kuin se olisi kirosana. Vuodesta 1994 työntekoa. Ei siinä lomarahoja tai muita etuja ole. Etuna hyvä palkka. Demarit maksaa

Harri Halinen 07.06.2025 10:08

Se on hyvä jos löytyy lisäverotuskohteita.
Entäs ko henkilöt eläkkeellä ollessaan?
Lisää ehdotuksia uusiksi verotuskohteiksi.
Pääsee edustajamme keräämään suosiota rahanjakamisellaan.

Kari Rautiainen 07.06.2025 17:58
Eero Bruun

Minä kun olen ollen ollut yksiyrittäjä = on kuin se olisi kirosana. Vuodesta 1994 työntekoa. Ei siinä lomarahoja tai muita etuja ole. Etuna hyvä palkka. Demarit maksaa

Mikäs kirosana se ?
Pikku putiikkeja on paljon ja pitääkin olla. Ei yhellä sellasella merkitystä muuta kun sille yrittäjälle, mutta kun niitä on tuhansittain niin alkaa olla merkitystä koko yhteiskunnalle.

Eero Bruun 08.06.2025 07:39

Ei ole kirosana. Vain halventava nimitys. Pitäisi työllistää muitakin. Minulle riittää kun työllistän itseni.

Toivo Koistinen 08.06.2025 08:48

Yksityisyrittäjänähän sinä Eero teet palvelua meile Suomalaisile, ja olet Suomalais yrittäjä, ja autat näin yhteiskuntaa, samalla maksat verosi, ja maan hallinto saa tuloa.
Eli tosi on, että monta pienyritystä Suomalais omistuksessa, niin soillä on merkitystä maan talouteen, ja hyvinvointiin
Toista se, kun postit TVH, hankkija caruna, ja mitäniitä on ulkomaalais omistuksessa, niin mikäse niiden maksama vero Suomeen on.
Tp

Kari Rautiainen 08.06.2025 11:03

Nyt on ollu rutinaa noista peruuttamattomista lääkäri ajoista. Miljoonia hukataan.

Mutta. Se on jännä kun syyllistetään heti asiakkaita.

Soitin oma-hoitotiimiin maaliskuun lopulla. Tarttis päästä leguriin. No heti tän 2,5 kk jälkeen tuli perjantai iltapäivästä tekstiviesti että maanantaina klo 13.00. Ihan hei oikeesti, tätäkö on suunnitelmallisuus, tehokkuus, järjestelmällisyys. Jos tää on nykyinen normaali, en yhtään ihmettele ongelmaa.
Edustaja olin oppinut että mikään ei parane syyllistämällä asiakkaita. Ensin oma pesä kuntoon niin voi alkaa etsiä syyllisiä muualta.

Seppo Yliniemi 08.06.2025 11:22
Kari Rautiainen

Nyt on ollu rutinaa noista peruuttamattomista lääkäri ajoista. Miljoonia hukataan.

Mutta. Se on jännä kun syyllistetään heti asiakkaita.

Soitin oma-hoitotiimiin maaliskuun lopulla. Tarttis päästä leguriin. No heti tän 2,5 kk jälkeen tuli perjantai iltapäivästä tekstiviesti että maanantaina klo 13.00. Ihan hei oikeesti, tätäkö on suunnitelmallisuus, tehokkuus, järjestelmällisyys. Jos tää on nykyinen normaali, en yhtään ihmettele ongelmaa.
Edustaja olin oppinut että mikään ei parane syyllistämällä asiakkaita. Ensin oma pesä kuntoon niin voi alkaa etsiä syyllisiä muualta.

Näinhän tämä mene,aivan syvältä tää on .
Jos on hoitojonossa vaikka muutaman kuukauden ei sinä mitään mutta kun et oo varattuna aikana niin oot maksuhenkilö.
Systeemi p....tä.

Kari Rautiainen 08.06.2025 12:35
Seppo Yliniemi

Näinhän tämä mene,aivan syvältä tää on .
Jos on hoitojonossa vaikka muutaman kuukauden ei sinä mitään mutta kun et oo varattuna aikana niin oot maksuhenkilö.
Systeemi p....tä.

Niinpä. Munkin piti olla reissussa ahvenanmaalla, mutta viileet kelit niin en lähtenyt. Onneksi.
Kertakaikkisen älytöntä ettei yli kahteen kuukauteen kuulu mitään ja sitte perjantaina txt että maanantaina aika.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.