Leirintämaksun kipuraja

Jori Järvinen 04.06.2022 20:53

Just tultiin viroon, sauessa yö 24e, mielelläni maksoin.
Kesäloma alkoi ja huomenna matka jatkuu kohti etelää :)

Heimo Turunen 05.06.2022 21:51

Lomailu ei ole ilmaista ja rahaa palaa kunhan yöpymisen kustannus ei ainakaan paljon ylitä €/100km liikkumiskustannusta. Muitakin kuluja kertyy pakostakin joten pahimmat riistäjä-alueet ohitetaan ja reitit pyritään säätään löysästi sfc-alueiden mukaan. Ne kun olevat paitsi edullisia ja täysin varustettuja sekä siistejä.

Jori Järvinen 05.06.2022 23:21

Pidemmän reissun kun ajelee niin kyllä toi polttoaineen hinta on nyt se mikä eniten syö matkabudjetista.
Sauessa tallinnan kupeessa tänään aamulla diesel 1.853, latviassa halvin mitä näin tänään 1.939 ja liettuassa 1.809. Ei halpaa missään, nyt kuitenkin ollaan Liettuan kaunasissa, saa nähdä mitä diesel maksaa huomenna Puolassa.

Toivo Koistinen 06.06.2022 07:11

Pitelehän Jori perheesi kanssa mukava loma. Se on työssäkäyvillä vain kerran vuuessa, samoin kun tämä elämä joka on ainutkertainen puuha.
Laskeskelin tuosa äskön, että kun tuo latoasukas, jos sen saa herälleen nielee 8,7 l satasella ( parin vuuen mitauksen tulos ) niin kun aiemmin makso löpö 1,50 ööriä suunnilleen, ja nyt oli kirkolla tb huoltamolla 2,37 ööriä litra.
Niin tekeekö se 1000 kilometrillä 77 ööriä lisää suunnilleen. Kyllähän se ero muutaman leiriyön maksaa, varsinkin 10 000 kilometrillä.
Tp

Timo Haapanen 06.06.2022 08:41

Kyllä se nafta tekee nyt kympin enemmän jokaista sataa kilsaa kohden. Teimme pe-la ja su 400 kilsan geokätköreissun ja 90 euron naftat paloi.

Perjantaina olimme Ukissa yötä täsmälleen kartan merkin kohdalla.
https://goo.gl/maps/iZpMGh7NsqZzBzxs9

Siinä oli myös saksalainen pariskunta ( kuvan etummainen auto ) joka kaipaili Suomeen Stellplatzeja ja ihmettelivät missä vaanarit täällä yöpyvät. He eivät käytä kämppäreitä, olivat täällä Suomessa olleet kaksi viikkoa.

@timppa


Geokätkökielellä: 41 pojoa joista 5 oli labeja. Kuntia maalattiin vihreäksi 11. Ukissa hauska Bonklab.
muokattu: 6.6.2022 08:46

Liitetiedostot

1654439898075.jpg
Petteri Haverinen 06.06.2022 09:06
Timo Leskinen

4.6. 22
Lentuankosken leirintäalue
19 e sfc
3+3 e henk maksu
5 e sähkö
15 e puusauna

Eli
45 e kahelta

Ja edellinen yö puskasa huippu paikka 3 km päässä.
Suosittelen ja on rauhallinen kosken pauhu raaahottaa

No se on suhteelista.
No piti ladata sähkö vehkeita ku eeeooo vielä ommoo aaatooo.

T. Timppa

Eli oikeasti maksoi 25€ kahdelta + sähkö 5€.
Ei taida tilaussauna olla ilmainen missään??

Alpo Kontinaho 06.06.2022 18:47

Jouttensuvannon Lomassa Pellossa muutaman kerran yövytty ja säntä ei meijän saunomisesta ole ottanut maksua.Pikkunen omatoimi sauna ite täytyy itse huolehtia lämmityksestä ja vedestä.
A.K

Timo Leskinen 07.06.2022 21:21
Petteri Haverinen

Eli oikeasti maksoi 25€ kahdelta + sähkö 5€.
Ei taida tilaussauna olla ilmainen missään??

Moikkka moi.
Siiis kaikki oli yht. 45. E
Caravan 19 e
6 e henkilö maksut yht.
5 e sähkö
Ja sauna 15

Tekee 45 e
Tämä oli kahelta aikuiselta
Ja oli kalllein tähän astisista meillä.


Vertailun vuoksi kattivankkurissa. 2 vuorokautta 3 x sauna ( 1puu) Kaikki tykötarpeet astioista lähtien 44 ekeee
muokattu: 7.6.2022 21:24
Petteri Haverinen 08.06.2022 08:29

"Vertailun vuoksi kattivankkurissa. 2 vuorokautta 3 x sauna ( 1puu) Kaikki tykötarpeet astioista lähtien 44 ekeee"

Ehkä ei ole vertailukelpoisia talkootyönä ylläpidetty SFC-alue vs yksityinen alue??

Kattivankkurin sivulla olevan hinnaston mukaan yö maksaa 22€ ja perhesauna 15€ jos verrataan samoja asioita eikä yleistä saunavuoroa...

Timo Leskinen 08.06.2022 09:37
Petteri Haverinen

"Vertailun vuoksi kattivankkurissa. 2 vuorokautta 3 x sauna ( 1puu) Kaikki tykötarpeet astioista lähtien 44 ekeee"

Ehkä ei ole vertailukelpoisia talkootyönä ylläpidetty SFC-alue vs yksityinen alue??

Kattivankkurin sivulla olevan hinnaston mukaan yö maksaa 22€ ja perhesauna 15€ jos verrataan samoja asioita eikä yleistä saunavuoroa...

Lentuan kosken leirintä on myös sfc paikka.
Auki vain kesäisin.
Ja pieniellä porukalla pyörii
Ja aena voi verrata kaikkea.
Ja kattivankkurissa päästiin " perhesaanaan" kaks kertoooki
No nämähä on näetä iaisuuus kysymyksiä ja kuka vertailoooo mitäki ja kuka haluaa mieleisensä.
Mutta on tämä meillle halavempooo siiitä huolimata jos vertailooo johon muuuhun.
"Muikkku "

T. Timpppa

Petteri Haverinen 08.06.2022 09:57
Timo Leskinen

Lentuan kosken leirintä on myös sfc paikka.
Auki vain kesäisin.
Ja pieniellä porukalla pyörii
Ja aena voi verrata kaikkea.
Ja kattivankkurissa päästiin " perhesaanaan" kaks kertoooki
No nämähä on näetä iaisuuus kysymyksiä ja kuka vertailoooo mitäki ja kuka haluaa mieleisensä.
Mutta on tämä meillle halavempooo siiitä huolimata jos vertailooo johon muuuhun.
"Muikkku "

T. Timpppa

Ei todellakaan ole Lentuakosken leirintäalue talkoolla pyörivä SFC-yhdistyksen ylläpitämä paikka, vaan yksityisen yrittäjän ylläpitämä paikka.
Ehkä joku lisä arvo on myös läheisellä Lentuan koskella, sekä uimanrannalla järvessä verattuna Kattivankkurin lampeen..

Timo Leskinen 08.06.2022 10:21
Petteri Haverinen

Ei todellakaan ole Lentuakosken leirintäalue talkoolla pyörivä SFC-yhdistyksen ylläpitämä paikka, vaan yksityisen yrittäjän ylläpitämä paikka.
Ehkä joku lisä arvo on myös läheisellä Lentuan koskella, sekä uimanrannalla järvessä verattuna Kattivankkurin lampeen..

Saaa siellä ainakin alennuksen emmäää muuta tarkottanu.....


Ja tämä ERILAISUUS on tämän jutussa sokeria ja Hunajoooooo. T. Timpppa Tämä on elämäääääääää
muokattu: 8.6.2022 10:24
Kari Rautiainen 08.06.2022 11:57

Nää on näitä. Sillon kun jollekin leirintäalueelle menen, on ihan yhdentekevää kuka aluetta ylläpitää. Hinta / palvelut pitää olla kohdallaan. Surkeitakin on nähty, niin sfc kun yleisiäkin paikkoja. Mutta hyviäkin, niin sfc kun yleisiäkin. Sopii tänne maailmankaikkeuteen vaikka minkälaisia paikkoja. Ja hyvä niin. Yks yhelle, toinen toiselle.
Jostain alueesta kuuluu moitteita, ja itse toteaa loistavaksi. Jostain kuulee kehuja, ja omakohtaisesti sitte toteaa ettei tarvi toista kertaa… tulee vaan mieleen aiemmat juttuni kohderyhmistä, erikoistumisesta. Kun kaikki alueet koettaa tehdä kaikkea kaikille, on jopa todennäköstä ettei tule niin hyvä kun voisi olla.

Petteri Haverinen 08.06.2022 12:50

Itse en oikein usko erikoistumiseen, sillä riittääkö kassavirtaa? Itse koen, että leirintäalue/matkaparkkipalveluita tuottavan pitäisi tuoda enemmän esille lähiseudun tapahtumia. Nyt on kohtuullisen vaikea hakea tietoa esim tulevana viikonloppuna olevista tapahtumista,jos vaikka kiinnostuksen kohde olisi kiva livemusiikkikeikka jossain keskustan paikassa, niinpä siellä voisi "piipahtaa" lähi camppäriltä vaikka pyörillä.
Kaakonlampi 46, 19210 Heinola pitäjällä luulisi olevan mahdollista tuoda tälläinen tarjonta esille, mutta jostain syystä näin ei tehdä?? En tiedä miksi ei...
Ja toisinpäin, jos esim, leirintäalueella/matkaparkissa ei ole ravintolaa/kauppaa, niin ehkäpä voisi vihjata paikalliselle leipomolle, että olisiko heillä intoa käydä myymässä aamulla sämpylöitä?


Näköjään selain oli kopionut omiaaan, tuo Kaakonlampi Heinola tarkoittaa leirintäalueen/matkaparkin pitäjällä...
muokattu: 8.6.2022 13:11
Timo Haapanen 08.06.2022 15:14

Olimme lauantaina Kokemäen SFC-alueella. Siellä oli ensin kalakauppias ja kun se lähti tuli lihakauppias, tunnin taisivat siinä olla.

Kyllä siellä oli meidän tilanteeseen hyvä hinta/laatusuhde. Tulimme iltapäivällä eikä tarkoituksena ollut kuin istuskella auringossa ja käydä uimassa rankan geokätköpäivän päälle.

Maksoi 23 euroa, ainoa miinus oli sähkön 'kuuluminen' hintaan. En viitsinyt johtoa alkaa vetelemään, maksoin muiden sähköjä.

@timppa

Kari Rautiainen 08.06.2022 19:58
Petteri Haverinen

Itse en oikein usko erikoistumiseen, sillä riittääkö kassavirtaa? Itse koen, että leirintäalue/matkaparkkipalveluita tuottavan pitäisi tuoda enemmän esille lähiseudun tapahtumia. Nyt on kohtuullisen vaikea hakea tietoa esim tulevana viikonloppuna olevista tapahtumista,jos vaikka kiinnostuksen kohde olisi kiva livemusiikkikeikka jossain keskustan paikassa, niinpä siellä voisi "piipahtaa" lähi camppäriltä vaikka pyörillä.
Kaakonlampi 46, 19210 Heinola pitäjällä luulisi olevan mahdollista tuoda tälläinen tarjonta esille, mutta jostain syystä näin ei tehdä?? En tiedä miksi ei...
Ja toisinpäin, jos esim, leirintäalueella/matkaparkissa ei ole ravintolaa/kauppaa, niin ehkäpä voisi vihjata paikalliselle leipomolle, että olisiko heillä intoa käydä myymässä aamulla sämpylöitä?

Lähiseudun tapahtumatkin on erikoistumista. Oli tapahtuma mikä hyvänsä, ei se kaikille käy. Ilmeisesti voisi kannattaa koska tapahtumaa pidetään.

Tarkoitin kuitenkin erikoistumista, esim nuo kalastus ihmiset. Varmasti sen saa kannattamaan kun vaan edellytykset on kunnossa. Kala-allergikot pysykööt kaukana. Niille oma alue :-)

Toivo Koistinen 09.06.2022 08:23

Uskoakseni jos haluaa uutta innovaatiota leirille, kannatanee ollesssaan leirillä paikanpäällä kertoa sen johdolle aatoksensa.
Tp

Riikka Moilanen 09.06.2022 09:08
Timo Haapanen

Olimme lauantaina Kokemäen SFC-alueella. Siellä oli ensin kalakauppias ja kun se lähti tuli lihakauppias, tunnin taisivat siinä olla.

Kyllä siellä oli meidän tilanteeseen hyvä hinta/laatusuhde. Tulimme iltapäivällä eikä tarkoituksena ollut kuin istuskella auringossa ja käydä uimassa rankan geokätköpäivän päälle.

Maksoi 23 euroa, ainoa miinus oli sähkön 'kuuluminen' hintaan. En viitsinyt johtoa alkaa vetelemään, maksoin muiden sähköjä.

@timppa

Tässä lienee käynyt joku väärinymmärrys, koska sähkömaksu ei ole pakollinen alueella. Sisäänkirjautuessa isännille on ilmoitettava käyttääkö sähköä vai ei. Jos ilmoittaa tämän tullessa, merkitään myös papereihin, että sähkötön asiakas, jolloin vuorokausihinnaksi muodostuu 20€.

Timo Haapanen 09.06.2022 14:39

No niin näkyy olevan
https://www.sfckokemaki.fi/hinnasto/

Kyllä selkeästi ilmoitin ettemme tarvitse sähköä ja vastaus oli että se kuuluu hintaan.

@timppa

Hannu Mankisenmaa 09.06.2022 21:38

Timppa, Pitkäjärvi on mielestäni parhaita, Sfc-alueita. Vaunusauna on hyvä, kuin myös uudehkot saunat, ja miehille ja naisille omat.
Sekä lähellä oleva hyvä 18-väylänen frisbeegolf rata, jota harrastan.
Joka kesä käyn siellä, vaikka matkaa tulee noin 500-kilometriä sinne, mutta lomilla reissataan.


Tarkennus matkaan, siis siirtymänä, jos ajan suoraan kotoa, niin noin 400 km, mutta hieno on alue.
muokattu: 9.6.2022 21:49
Veli-Pekka Merikallio 10.06.2022 09:32

https://www.sfckokemaki.fi/

Timo Leskinen 10.06.2022 17:33
Veli-Pekka Merikallio

https://www.sfckokemaki.fi/

Ihan ok;lta maistuuu

Seppo Suomi 18.06.2022 22:04

Ahvenanmaalla Puttes Camping viikko 111 € sähköineen. Heilläkin sesonki lyhyt mutta yöpyminen kohtuu hintainen. Suihku maksaa kyllä 1 € lisää
Vaatimaton alue mutta maksu sen mukainen. Rauhallista oloa ilman aktiviteetteja.

Juha-Matti Vanhatalo 18.07.2022 21:24

Silversand Hangossa on hinnoitellut leirintäpalvelut yläkanttiin.
41€/vrk auto+2hlö+sähkö
Viidentähden alueilla ko hinta, mutta varsinkin wc ja suihkutilat ***
Muutenkin monilla alueilla sähköstä 6-7€/vrk!!!
Eikä mittarisähkö mahdollisuutta.

Petri Ahonen 19.07.2022 11:25
Timo Haapanen

Kyllä se nafta tekee nyt kympin enemmän jokaista sataa kilsaa kohden. Teimme pe-la ja su 400 kilsan geokätköreissun ja 90 euron naftat paloi.

Perjantaina olimme Ukissa yötä täsmälleen kartan merkin kohdalla.
https://goo.gl/maps/iZpMGh7NsqZzBzxs9

Siinä oli myös saksalainen pariskunta ( kuvan etummainen auto ) joka kaipaili Suomeen Stellplatzeja ja ihmettelivät missä vaanarit täällä yöpyvät. He eivät käytä kämppäreitä, olivat täällä Suomessa olleet kaksi viikkoa.

@timppa

Ei tarvitse kauhiasti ihmetellä, miksi "ulkomaan rekkareissa olevia mökkiautoja" näkee Suomessa vuosi vuodelta vähemmän. Ei ole noita edullisia "stelplazeja", eikä septitankin tyhjennyspaikkoja, vaan pikemminkin saa sakot jos yöpyy niin ettei auto mahdu parkkiruutuun (takaylitys nurmella, renkaat pois asfaltilta (=>toisaalla palstalla kirjoitettu), lisäksi, nafta hinta Euroopan korkein 2:20-2,60€/litralta jne.

Meillä on oma yhdistys, jonka luulisi ajavan mökkiautoilijoiden asioita, eli opastaisi kuntia ja huoltamoita siitä, kuinka helposti ja edullisesti saisivat lisää kuntaan palveluita ostavia mökkiautoilijoita. Ns. puskaparkkilaisten määrä kuitenkin kasvaa, sillä kaikkien nähtävyyksien/tapahtumien/keskustojen läheltä ei todellakaan löydy leirintäaluetta. Stelplazin/puskaparkin ei tarvitse olla ilmainen, moni on varmasti valmis maksamaan "palveluista" (sähkö/suihku/tyhjennys/... ) muutaman Euron. ABC:n kaikki matkaparkit eivät ole olleet ratkaisultaan onnistuneita.

Petteri Haverinen 19.07.2022 15:02
Petri Ahonen

Ei tarvitse kauhiasti ihmetellä, miksi "ulkomaan rekkareissa olevia mökkiautoja" näkee Suomessa vuosi vuodelta vähemmän. Ei ole noita edullisia "stelplazeja", eikä septitankin tyhjennyspaikkoja, vaan pikemminkin saa sakot jos yöpyy niin ettei auto mahdu parkkiruutuun (takaylitys nurmella, renkaat pois asfaltilta (=>toisaalla palstalla kirjoitettu), lisäksi, nafta hinta Euroopan korkein 2:20-2,60€/litralta jne.

Meillä on oma yhdistys, jonka luulisi ajavan mökkiautoilijoiden asioita, eli opastaisi kuntia ja huoltamoita siitä, kuinka helposti ja edullisesti saisivat lisää kuntaan palveluita ostavia mökkiautoilijoita. Ns. puskaparkkilaisten määrä kuitenkin kasvaa, sillä kaikkien nähtävyyksien/tapahtumien/keskustojen läheltä ei todellakaan löydy leirintäaluetta. Stelplazin/puskaparkin ei tarvitse olla ilmainen, moni on varmasti valmis maksamaan "palveluista" (sähkö/suihku/tyhjennys/... ) muutaman Euron. ABC:n kaikki matkaparkit eivät ole olleet ratkaisultaan onnistuneita.

Ai SFC- yhdistyksen etujärjestö alkaisi edestämään itselleen kilpailijoita? SFC-alue vs keskusten matkaparkit??? Tuskinpa vain.
Vaikka eihän ne ole kilpailijoita, vaikka niin luullaan…
Oltiin juuri Kuhmossa ”omassa” matkaparkissa n 300 metriä torilta, toki olisi oltu valmiita maksamaan palveluista, mut ei nyt kiinnostaneet varsinaiset leirialueet 5/15 km päässä.
Me haluttiin olla keskustassa, kävellen pääsi joka paikkaan….

Timo Haapanen 19.07.2022 15:59

Kyllä muutaman euron saa parkki maksaa. Tämä uusi matkaparkki.com tekee parhaansa poistaakseen ilmaiset parkit muuttamalla ne jonkun yrittäjän kautta sovelluksella maksettavaksi.

Esimerkkinä Laukaan satama jonne kahvilayrittäjä on vetänyt sähköt ja nyt saa entisellä ilmaisella paikalla yöpyä 14 euron hintaan johon sisältyy tarpeeton sähkö. Tosin suihkun avaimen saa sovellusta näyttämällä samaan hintaan.
Nyt yrittäjä maksaa sovelluksen ylläpitäjälle provision, homma olisi toiminut ilman sovellusta aivan yhtä hyvin ja suihkuun halukkaat olisivat siitä maksaneet. Itse olisin 5-10 maksanut mutta en penniäkään sähkölinjojen vedosta, vaihdoimme paikkaa. Tosin seuraava paikka maksoi 20 Iisveden rantapaviljongilla mutta kenttä oli eri luokkaa.

Tämä alue Laukaalla
https://goo.gl/maps/7EUWemkiaUAiKcLa8

Iisvesi
https://goo.gl/maps/b1APGadPRPKcUyZ38

Kerimäen satama oli Iisveden jälkeen aivan huippupaikka tyhjennyksineen ja vesineen. Sinne jätimme kauppaan ja huoltoasemalle provisiomme.
Tuossa
https://goo.gl/maps/iP4KFCFQe3GSQfR6A

@timppa

Kari Rautiainen 19.07.2022 16:49

Juu, ei sfc kyllä palvele kun jäsenyhdistyksiään.
Kun jokin kunta pohtii palvelujaan caravaanarille, se ulkoistaa koko homman jollekulle yrittäjälle. Jos kunta meinaa laittaa itse systeemin pystyyn, tulee vastaan henkilökunnan käyttö, varauksien ylläpito, hallinta jne. Ja avuksi ymmärtämättömille kunnanisille rientää jokin näistä varausjärjestelmistä, ja siinäpä se sitten on keturallaan koko homma.

Timo Haapanen 19.07.2022 17:44

Näin on. Eniten mua ihmetyttää raskaat investoinnit mitä näihin paikkohin tehdään. Vaikkapa Ideaparkin Bestpark Lempäälässä. Kaikki mahdollinen sinne on tehty ikäänkuin se olisi pidempäänkin oleskeluun tarkoitettu.

Kuitenkin vain asfalttikenttä kaupan pihan perällä, mikä ihme sinne ihmisiä vetää ja vieläpä tyytyväisinä. Itse en sinne jäisi vaikka se olisi ilmainen. Tammikuussa se maksaa 30 euroa, toki silloin sähköä palaa saunassa ja suihkussa, trumavaanari ei 2000 wattia enempää vie.

https://www.youtube.com/watch?v=Vxdt1_i3C3g&t=144s

Juuri nyt kun sähkön hinta on hirmuinen pitäisi jokaisen kämppärin eriyttää sähkö majoituksesta.

@timppa

Jori Järvinen 19.07.2022 18:46

Kai se Ideaparkin Bestpark Lempäälässä on oikein hinnoiteltu kun väkeä näyttää riittävän. Itse asun lähellä ja useamman kerran viikossa ajan siitä ohi ja aika hyvällä täyttöasteella näkyy olevan käytössä.
Itse en siinä viihtyisi mutta taas kerran voi todeta että ihmisten tarpeet on erilaisia.
Ja eihän se tyhmä ole joka pyytää...
Ja onhan siinä lääniä vieressä yöpyä ilmaiseksi jos haluaa ja moni näyttäisi niin tekevänkin.

Eero Leinonen 21.07.2022 09:28

Hetan lomakylä. 12+4€ henkilö ilman sähköä. Puulla lämmitettävä sauna 18€. Siisti ja hiljainen paikka. Jäätiin toiseksi kun yöksi vaikka ei ollut tarkoitus. Nurmikenttä ja tunturipuro vieressä. Suosittelen.

Timo Haapanen 21.07.2022 09:47

Paksuniemen satama Rääkkylässä. Tyhjennykset, suihkut, sähkö. Loistava ravintola ja hyvä uimaranta. Maksaa 14.50 ilman sähköä.

https://goo.gl/maps/1ZzuWyA7hWjVj18v9

@timppa

Toivo Koistinen 21.07.2022 19:59

http://www.hetanlomakyla.fi/index.html Vaikuttaa siistiltä paikalta tuo Eeron linkitämä lomakylä, ja mukavasti levähdys paikkana, jos aikoo ajela käsivarren kautta Norjaan vaikka, tai on tulossa sieltä, ennekun sitten ajaa roimasee kotiinpäin, kuka minnekkin.
Tp

Seppo Lokasaari 21.07.2022 21:13

Topattiin hetken mielijohteesta ennen Kuusamoa Kuusamon porttiin, jossa muutama sähköpaikka. Hinta caravaanarikortilla kahdelta 25€, joka sisälsi 1h saunavuoron ja isot suihkutilat, vc ym. kaikki tarpeelliset. Ravintola, jossa olisi voinut syödä ihan kunnolla jne.

Amir Näveri 22.07.2022 08:26

Hyvän aurinkopaneelin vuoksi en ole koskaan sähköä tarvinnut niin max hinta missä tahansa on 20e/yö. Vaikka kaupungin keskustassa hienolla paikalla.

Petri Ahonen 22.07.2022 12:26
Petteri Haverinen

Ai SFC- yhdistyksen etujärjestö alkaisi edestämään itselleen kilpailijoita? SFC-alue vs keskusten matkaparkit??? Tuskinpa vain.
Vaikka eihän ne ole kilpailijoita, vaikka niin luullaan…
Oltiin juuri Kuhmossa ”omassa” matkaparkissa n 300 metriä torilta, toki olisi oltu valmiita maksamaan palveluista, mut ei nyt kiinnostaneet varsinaiset leirialueet 5/15 km päässä.
Me haluttiin olla keskustassa, kävellen pääsi joka paikkaan….

Eivät ole kilpailijoita, kuten juuri itsekin totesit. Ne palvelevat eri kohderyhmiä, sillä osa karavaanareita haluaa löhötä ja nauttia leirialue-elämästä, mutta osa haluaa tutustua keskustoihin/nähtävyyksiin ja todella harvoin, noiden läheltä löytyy leirintäaluetta.

Kari Rautiainen 22.07.2022 13:52

Eihän ne ole kilpailijoita ei. Mutta itsestään selvää on että sfc on oltava lojaali jäsenyhdistyksilleen. Toissijaisesti yhteistyötä leirintäalueyhdistyksen kanssa. Muuhun suhtaudutaan näennäisen ystävällisesti jotta ei näyttäisi siltä että vastustetaan puskailua tms.
Onhan se päivänselvää että liiton on katottava päämiestensä asiaa.
Jos liitto olisi mukana tällä vuosituhannella, olisi se kehittänyt varausjärjestelmiä ja yhteistyötä sen suuntaisten tahojen kanssa. Niin ettei niitä synny muualta noinvaan.

Edellinen pj sanoi että leirintämatkailu muuttuu, oltava muutoksessa mukana.
Hmm, jos muuttuu niin jokuhan sitä muuttaa. Mukana olijat on jo myöhässä, apinoimassa muitten kehitystä.

Kaj Nyyssönen 22.07.2022 19:55

kysyn hintaa vasta uloskirjautuessa laskua maksaessa. Kynnys on se tulenko uudestaan. Hintakatto hyvässä paikassa ohjelmallisena viikonloppuna aivan eri kuin paikka jonka kuuluisuus perusttu pelkästtään kaivoveteen.

Markku Hämäläinen 22.07.2022 22:29
Petri Ahonen

Eivät ole kilpailijoita, kuten juuri itsekin totesit. Ne palvelevat eri kohderyhmiä, sillä osa karavaanareita haluaa löhötä ja nauttia leirialue-elämästä, mutta osa haluaa tutustua keskustoihin/nähtävyyksiin ja todella harvoin, noiden läheltä löytyy leirintäaluetta.

Eihän tämä karavantouhu ole joko tai vaan paremminkin sekä että.
Välillä voi löhötä aluella, yöpyä puskissa joskus taas käydä kaupungilla katselemassa museoita ja muita nähtävyyksiä, hyvää päivällistä unohtamatta.
Tietysti nuotiolla tai grillillä kokkaillussa on oma viehtätys, mutta niin on myös hyvällä pöytään tarjoilulla illallisellakin, jonka jälkeen on mukava mennä kävelymatkan päähän vatsansa viereen nukkumaan.

Pertti Aro 23.07.2022 11:35
Kaj Nyyssönen

kysyn hintaa vasta uloskirjautuessa laskua maksaessa. Kynnys on se tulenko uudestaan. Hintakatto hyvässä paikassa ohjelmallisena viikonloppuna aivan eri kuin paikka jonka kuuluisuus perusttu pelkästtään kaivoveteen.

Vähän samanlaisilla asenteella minäkin matkailen ja riipuen siitä mitä rahalla on saaatu niin se vaikuttaa siihen että meneekö toisenkun kerran alueelle.Ei matkailu ole koskaan mitään halpaa huvia ja jos sitä putää kalliina min ehkä olisi parasta harkita jäädä kotipihalle , käyttää aurinkopaneeleta ja hakee vihannekst ja hedelmät kotipuutarhasta sekä katsee toisten kaeavaanareitten matkavdeoita YouTubesta.

Seppo Suomi 23.07.2022 22:01
Kaj Nyyssönen

kysyn hintaa vasta uloskirjautuessa laskua maksaessa. Kynnys on se tulenko uudestaan. Hintakatto hyvässä paikassa ohjelmallisena viikonloppuna aivan eri kuin paikka jonka kuuluisuus perusttu pelkästtään kaivoveteen.

Meitä on monenlaisia kulkijoita. Jos on ohjelmallinen karavaanialue joka nostaa yöpymishintaa, niin haluan tietää etkukäteen mitä ohjelma sisältää ja paljonko sille tulee lisähintaa. Jos on tiedossa esim. kansantanhuja ja kymppi lisää niin antaa olla ja jatketaan matkaa.
Menköön sinne ne jotka kyselevät jälkeenpäin että maksoiko tuo jotain mitä en ollut edes katsomassa.
Jotkut ostavat sen sian säkissä ja huutelevat jälkeenpäin.

Kari Rautiainen 24.07.2022 09:30

Juu, noista tapahtumista, oli mikä vaan, pitää olla tieto ennakkoon. Tiedän pysyä kaukana.

Toivo Koistinen 24.07.2022 12:44

Viimesessä karavaani lehelä oli leireillä tapahtumia melekonen lista pari sivua. Sama netissä karavaanarit.fi.
Teillähän on netit mukana, niin eikös niistä näy, ja puhelimella loppu jos minne leirille aikoo yöpyyn.
Mekkait ollaan iliman nettejä, ja älypuhelimilla näin kauan selevitty reisusta aivan hyvin.
Tosin mulla on sääntö, jos pittää reisusa säästää, niin ollaan kotosalla ninkauanko että lompsa antaa luvan lähteä kulukemaan.
Tp

Kari Pykälä 24.07.2022 20:28

Mikäli olet Posion/Ranuan suunnalla liikkeelä voin suositella oheista paikkaa. Tilat on siistit. Palvelu pelaa. Saunoa saa niin paljon ku haluaa. Tilalta löytyy myös grillattavat luomu tuotteet. Sähköpaikka 25€/vrk http://aneenloma.fi/fi/leirintaalue/

Kari Pykälä 24.07.2022 22:02

Voisi vielä kertoa yhdestä paikasta, jos olet sähköliiton jäsen. https://www.youtube.com/watch?v=Sm25ccLhi4Q Juhannus meni tuossa paikassa . Suosittelen.. Eikä rahasteta ?

Toivo Koistinen 25.07.2022 07:42

Se väli Loukusalta Posiolle on ihan mukavan näköstä ajella vaihteeksi.
Jos kun menee tuonne Aneen lomalle yöpymään etelästä tullesssa pohjoseen hieman eri reittiä perinteisen nelostien sijaan.
Hyvä vinkki Karilta
Tp

Kari M Niemelä 25.07.2022 20:14

Saittioranta Uki 31 € vrk , kerroin että en tarvi sähköä, silti kuulemma sama hinta, ei jatkoon jos pitää maksaa sähkö vaikkei tarvi

Timo Haapanen 25.07.2022 21:00

Sama tuo Aneen loma tuolla ylempänä. Se on nyt kertakaikkiaan niin ettei sitä nykyisillä sähkön hinnoilla pidä väkisin kaupata. Eikä ilman sähköä pärjäävän pidä pakolla osallistua sähköinfran perustuskuluihin, maksakoon kuka tarvitsee.

@timppa

Vesa Varis 25.07.2022 22:25

Juuri näin, komppaan Timppaa!

Toivo Koistinen 26.07.2022 07:15

Onhan se totta, että turhasta ei pitäisi joutua maksamaan, vaikkapa taitaa niin olla, että maksetaan me, ja mikä se tuha sitten on.
Noiden leirienkin pitä elää, ja leirihinnoillahan ne sen tekee.
Mutta kannataneeko noissa leirin asioissa ottaa kokonaisuus, eikä takertua pieniin osiin, koska lomallahan sitä ollaan.
Tarkoitan, että jos alue on hyvä ja viihtyisä hintaansa nähden, niin onko se sitten, onko hinnotelu könttämallia, tai ositettua.
Tulee aina vertailtua tätä nykyööriaikaa mihin se on vienyt mejät, elikkä mitä kaupasta kolmella neljällä kympillä saat.
Tosin kun hintataso vain kipuaa kaikessa, niin onhan se säästöä puolikymmentä - kymppi ööriä leiriyöltäkin apu lomabutjetissa.
Minä tosin puhelen asiaa elakellaisen kantilta, jossa isän ohjeen mukaan ei tarvi rikastua, vaan elää siihen malliin, että arkun viereen jää sappaan jäljet,
Kun jokin nuori perhe lomalla, kun elämä on edessä, ja rahan menoa on muutenkin, niin laskeskeltavahan se on nykymaalimassa miten jatkossa elää
Tp

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.