Olipa lähellä!

KARJALAINEN ALPO 01.11.2013 21:53

Tänään ajelin asautolla nelostietä todellisella nopeudella 83-85 Pulkkilasta Oulua kohti. Vornassa liimautui rekka takapuskuriin. Tuli siinä puskurissa Rantsilan ja Nakkulan. Jos oli kiire, niin suorilla olisi oullut mahdollisuus ohittaa.

Vähän ennen Temmestä ja Kestilän risteystä ennen oikealle kaartuvaan loivaa kurvia kaveri lähtee ohittamaan. Vastaan tulee henkilöauto, kun rekka on minun kohdalla.

Rekan vilkku oikealle ja kylmästi oikealle kaistalle.

Jarrutin ja väistin.

Mutta jos kaveri ei tunne liikennesääntöjä niin häneltähän pitäisi ottaa kortti pois.

Vai tarkoittaako se, että kun olen vanhus niin minulta pitäisi ottaa kortti pois ja pariksi vuodeksi linnaan?

Rekka oli Oulusta pitkään toimineen kuljetusliike Eero Sjögrenìn.

VEIJOLA ESA 01.11.2013 22:03

Paljon mahdollista, että oli näitä kuskeja, joilla torinkulmilta ostetut ajolisenssit taskussa??!! Suosittelen tuulilasikameraa autoon, jolloin saa ainakin kiilauksen talteen jos jotain sattuu, niin on näyttöä. Kelpaa kuulemma poliisille ja vak. yhtiöille dokumentiksi. On sattunut vastaavaa mullekkin kesällä Oulun motarilla vastaava juttu.

KARJALAINEN ALPO 01.11.2013 22:07

Olen luottanut ammattikuskeihin ja karavaanareihin, mutta se pitää vanhankin vissiin ruveta muuttaan mielipiteitään.

VALTONEN MARTTI 01.11.2013 22:24

Ovatkohan ammattikuskit ja 'oikeat' karavaanaritkin katoavaa kansanperinnettä?

LEINONEN JUKKA 02.11.2013 04:33

Kun ajaa muun liikennevirran nopeutta niin ei ole ongelmia, 80-alueella 86-88 niin ei edes peltipoliisit kuvaa.

KOISTINEN TOIVO 02.11.2013 08:51

Puolustelematta mitenkään rekkakuskin toimia, koska siinä on tullut hänellä paha virhe, jota ei saisi sattua, koska seuraukset ovat pahoja yleensä vaikka olisi kuinka kiire. Kuvittelen mielessä, kaverin paniikkia, kun näyttää että nyt on ajettava reteli ojaan, tai tulee kolari, koska voimat, ja vauhti eivät riitä riitävästi ohitukseen. Siinä pitää päättää äkkiä mitä tekee, ja on vaan huonoja vaihtoehtoja. Kerron eräästä omasta kokemuksesta. Vein turvekuormaa Rovaniemelle yöllä. Pakkaskeli, ajelin henkilöauton perässä, ja myönnän liian lähellä. Hän päätti kääntyä, ja pisti vilkun lähellä tienhaaraa. Minä polkimelle seisomaan, ja puolensataa metriä väliä Siinä kerkesi miettiä, että missä vaiheessa ajan ojaan, koska tuli auto vastaan. No reki pysähtyi vajaan kymmenkunnan metrin päähän toisen takapuskurista. Toden näköisesti henkilöauton kuljettaja ei koskaan tiennyt minun mietteitä. Jos olisin kolhinut häntä olisi syy yksin ollut minun. Vastuu tuommoisten kuljettelemisessa on iso, koska siinä muut ovat huonommassa asemassa yleensä aina. Tuulilasi kanera on varmaan hyvä, ja myös jos ottaa, ja soittaa kuljetusliikkeeseen ja kertoo asian. Olisi ehkä hyvä, jos kun tuommoisen törpön ohittamaksi tulee, ja näkee tilanteen varallisuuden, niin aikaisin jarrurraa, ettei jää kärryn kolhimaksi. Niin kuin teit Toivopoika

HAARAKANGAS ALLAN 02.11.2013 09:09

Alpon kuvailema tilanne ei ole nykyään mitenkään harvinainen. Viikoittain joku " iso ja hyvätapainen" roikkuu takapuskurissa lähes kiinni vaikka vauhti on liikennevirran mukaista....

Jossakin on ollut kampanja; "Hanki ajokortti arpajaisista!"

Allu vaari

KYTÖMÄKI RAUNO 02.11.2013 09:15

Vedän paljon vaunua lain mukaan rekan ja vaunuyhdistelmän suurin sallittu on 80 mutta laki sallii rekalle 87-89 säädön rajoittimeen, jolloin he ajavat sitä. Sinä ajelet hieman alle rajoitinnopeutta, joka ärsyttää rekkakuskia suunnattomasti ja lopuksi hänkin normaali ihminen saattaa tehdä typerän ratkaisun.

Sinulla fiksuna karavaaranina on kaksi vaihtoehtoa, joko nostaa hieman nopeutta niin rekka katoaa taustapeilistä, tässä on toki sakon riski. Toinen fiksu vaihtoehto on sopivalla suoralla hiljentää ja antaa rekan mennä.

Valitsit liikeneturvallisuuden kannalta typerimmän vaihtoehdon toki olit oikeassa, mutta kun kuolet tietäväsi olleesi oikeassa tai vaimosi kuolee mieti etukäteen mikä on järkevää ja toimi järkevästi ja joustavasti kanssakulkijat kiittää eikä se ego paljon kärsi vaikka rekka pyhkäisee ohi.

ps en ole rekkakuski.

HAAPANEN TIMO 02.11.2013 09:18

Jukan kanssa samaa mieltä muuten, mutta kyllä 88 on jo joillekkin kameroille liikaa, siitä tulee teknisen vähennyksen jälkeen 85 joka jo saattaa lapun kotiin tuoda.

Kaksi viikkoa sitten ajoin linkissä näkyvään kameraan 81 navivauhtia ja kuva tuli. Piti oiken palata takaisin tarkastamaan oliko siellä kuudenkympin merkki,ei ollut. Uudelleen kameran ohittaessani vauhtia oli 79, enkä päässyt kuvaan. http://goo.gl/maps/uRDA0

Eihän sieltä lappua tule, mutta tarkalle oli asetattu.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 2.11.2013 klo 09:20:34 Raunolla viimisen päälle hyvä kirjoitus, tuli sillä välin kun itse kirjoittelin.

HÄMÄLÄINEN HEIKKI 02.11.2013 09:25

tuohon kameratolppajuttuun...joissakin tolpissa kamera ottaa kuvan vaikka ei olisikaan ylinopeutta.esim.kännykkään puhumisen takia sekä turvavöiden käytöstä..itselle joskus sattunut kohdalle sellainenkin tapaus.

PITKÄAHO JUKKA 02.11.2013 09:36

Mistähän se tolppa hoksaa että puhut kännyyn tai ei ole vyö kiinni.

TOIVONEN MARTTI 02.11.2013 09:54

No, tosissaan, kuulemma tehdään ihan selvitystä siitä monellako on vyöt kiinni tai moniko puhuu kännykkään. Ihan vaan selvitetään määriä, sakottaahan ei voi eikä ole tarkoitus tuon kuvan perusteella.

Toinen teoria joka sekin on mahdollilnen on tavallaan varoitusvaikutuksen tekeminen. Itse ainakin viimeksi kutostietä ajaessa huomasin että kun heti Anjalankosken jälkeen välähti kamera niin loppumatkan Lappeenrantaan katsoin tosi tarkasti nopeusrajoitukset ja hiljentelin varmasti laillisiin nopeuksiin. Ja tuo välähdys tuli 80 alueella nopeudella ehkä 83. Piti oikein muistella oliko siellä sittenkin kuudenkympin kilpi mutta ei ollut. Ainakin minuun tehosi. mot

HAAPANEN TIMO 02.11.2013 10:09

No minähän olin siinä aivan vieressä, siellä nurkilla on joku päättänyt väläytellä oikein urakalla.

Tehoaahan, se ja oikein kunnolla tehoaakin, mullekkin oli eka välähdys kiinteään tolppaan. Jos kamera osaisi itse heittää roskiin ne joista ei tule huomautusta, eika sakkoa, niin ei tulisi ylimääräistä työtäkään.

@timppa

VEIJOLA ESA 02.11.2013 13:22

Tarkennusta siihen mitä laki sanoo kännykän ja muiden viestintälaitteiden käytöstä tieliikenteessä. . Tieliikennelaki 24 a § (24.5.2002/423 ) Viestintälaitteiden käyttö ajon aika

Radio- tai televisiovastaanotinta, muuta äänen- tai kuvantoistolaitetta taikka viestintälaitetta ei saa ajon aikana käyttää siten, että laitteen käyttö voi haitata ajoneuvon hallintalaitteiden käyttöä tai muuten häiritä kuljettajan keskittymistä liikenteeseen.

Moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettaja ei saa ajon aikana käyttää matkapuhelinta siten, että pitää sitä kädessään.

HIETAVUORI JUHA 02.11.2013 14:05

Gigantista saa kympillä luureja jotka käy ainakin Lumiaan .....eikun vaan puhumaan.

NISSINEN KAUKO 02.11.2013 20:23

Olenpa saanut muistutuksen 80 alueella välähdyksestä,kun nopeus oli 67 km/h Poliisin mielestä riitti muistutus,kun ylitys oli vähäinen.

AHONEN KAI 02.11.2013 20:27

"No, tosissaan, kuulemma tehdään ihan selvitystä siitä monellako on vyöt kiinni tai moniko puhuu kännykkään"

Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn että keneltä kuulit?

Minusta klassinen rutujuttu tämäkin ;))

AHONEN KAI 02.11.2013 20:32

"Olenpa saanut muistutuksen 80 alueella välähdyksestä,kun nopeus oli 67 km/h"

Näinkin päin olisi kohtuullista huomautella, tai sitten vanhoille höppänille lupa ajaa vain sunnuntaiaamuisin ;))

VALTONEN MARTTI 02.11.2013 20:40

Lainaus:

"Kun ajaa muun liikennevirran nopeutta niin ei ole ongelmia, 80-alueella 86-88 niin ei edes peltipoliisit kuvaa."

nyt jokin mättää. mun käsittääkseni liikennevirran nopeus 80 rajoituksella on ja pitää olla 80. Nuo muut luvut on ylinopeuksia ja ankarasti kiellettyjä yhteiseksi hyväksemme ja liikenneturvallisuuden ylläpitämiseksi.
VÄLIMÄKI JARMO 02.11.2013 21:38

No se oli lähellä Hämeenkyrös kun minä meninin 22m autolla ja kuski päätti kääntyäkin no tie oli lasijäässä tuumin mihin se kääntyy ja jarrutin heti kärry vastaantuluvien kaistalla ,pää pyöri siihen malliin että oikealle jototen arvasin väistää.Vilkkuja siihen automalliin ei ollu keksitty.Selvittiin pienellä katuvarsi puutarhan jäljillä.

KANKAALA TARMO 02.11.2013 22:50

jos kaikki kuiten tietää että isot autot ajaa se 85-90 km tunnissa, niin miksi aiheuttaa itselle /muille painetta olemalla tien tukkona. Voisiko mahdollisuuden salliessa ehkäpä väistää pientareelle tai vaikka p-pysäkille jos tilanne niin vaatii. Isoilla autoilla on nykyään ns, aikataulut ja uudet direktiivit pakottaa ajamaan ajo-ajan niin loppuun kuin mahdollista.Muuten ei ehdi määränpäähän lain puitteissa, Eikä näistä ajoaikalaista sitten kannata mennä valittamaan kuljettajalle ,koska ei ne ole sitä keksineet.

Käyttäjän lisäys viestiin 2.11.2013 klo 23:05:03 Ja vielä sellainen tuli mieleen jotta kuski joka ajaa sen 85-90 ehtii ajan/lain puitteissa määränpäähän ajoissa purkamaan lastinsa. Ja sitten se kuka ajaa 80 km tunnisaa myöhästyy purkuajastaan tai hyvässä lykyssä joutuu pitämään ylimääräisen tauon,ja myöhästyy vielä enemmän..MITÄPÄ meinaatte kumpi laitetaan toiselle linjalle tai kokonaan pois töistä.

VALTONEN MARTTI 02.11.2013 23:34

Laki on sama kaikille....

LEINONEN JUKKA 03.11.2013 05:51

"- nyt jokin mättää. mun käsittääkseni liikennevirran nopeus 80 rajoituksella on ja pitää olla 80. Nuo muut luvut on ylinopeuksia ja ankarasti kiellettyjä yhteiseksi hyväksemme ja liikenneturvallisuuden ylläpitämiseksi"

Käytännössä liikennevirran nopeus 80-alueella on 85-90, kaikki jotka ajaa 80 tai alle tulee takuuvarmasti ohitettua ja se ei mitenkään lisää liikenneturvallisuutta. Aivan hyvin vois nostaa tuon yleisen rajoituksen yhdeksään kymppiin ja myös se raja peltipoliiseihin jolloin siltäkin osaa noudatettaisiin lakia.

KOISTINEN TOIVO 03.11.2013 08:17

Kankaala Tarmo otti hyvin asian esille. Tänään on tosiaan kilpailtu kaikki siihen malliin, että aina on kiire, ja mikäli et pysy matkassa, olet ulkona. myös taukojen tiukkuus pistää ajamaan, että ei tarvi pahimmillaan muutamaa kilometriä ennen määränpäätä pysähtyä tauolle. On tullut jäädäkseen se 85-90 nopeudet Mutta en silti puolusta typeriä ohituksia, teki ne kuka tahansa. Laki kyllä sanoo, että ohitettavan tulee auttaa ohittajaa tarpeentullen hidastamalla, ja oliko se pysäkille käätymällä, tai jotenkin noin. Meillä on unohtunut se seikka usein, että liikenne on yhteispeliä. Olemalla oikeassa taivaan portilla on huono ratkaisu, koska asianajajat on pääsääntöisesti alakerrassa. Toivopoika

NISSINEN KAUKO 03.11.2013 08:37

Kai Ahoselle voisit lukea uudemman kerran kirjoitukseni, niin voisit ymmärtää sen ehkä tai sitten ei? Kamera oli 80 alueella en ehtinyt kiihdyttää vauhtia 83-85 nopeuteen jota pyrin pitämään 80 alueella ajaessani. Vanha hiace ei ole raketti. Sain Ahosen kirjoittelusta käsityksen,että sain muistuksen alinopeudesta,mikä ei pidä paikkaansa se tuli pienestä ylinopeudesta. Vielä kerran kamera oli 80 alueella.

SEPPÄ-LASSILA TUURE 03.11.2013 08:54

Raskaalle kalustolle olisi syytä laittaa nollatoleranssi nopeuden ylityksille, niin niille jäisi silloin varaa nostaa nopeutta tiukoissa tilanteissa, kuten esim Konginkankaan tapauksessa... Nopeusrajoitin EI ole sama kuin sallittu nopeus.

PITKÄAHO JUKKA 03.11.2013 09:30

Syy siihen että rajoittimet on säädetty sinne 88:niin on siinä että tuolla lätäkön eteläpuolella on maita jossa kuorkin nopeus on 90. Jos meillä olis se rajoitin 80 ntä niin se olis vaan se Suomi auto ei muuta.

YLINIEMI SEPPO 03.11.2013 09:37

Tuurella terve kommentti.

LÖNNQVIST LEIF 03.11.2013 09:43

"-- Aivan hyvin vois nostaa tuon yleisen rajoituksen yhdeksään kymppiin ja myös se raja peltipoliiseihin jolloin siltäkin osaa noudatettaisiin lakia."

Tämä ehdotus johtaisi taas siihen että ajonopeudet nousisivat 95-100 km/h. "Eihän kukaan suomalainen aja koskaan ylinopeutta", kaikki noudattavat nopeusrajoituksia joten ajakoot nuo ajolupansa arpajaisista voittaneet itä-/etelä "suomalaiset" heidän omien ajotottumustensa mukaisesti. (Viikko sitten 1:s tiellä 100 km rajoituksen alueella tulin itärekan ohittamaksi, sinne se katosi kuin pieru Lontoon sumuun ohituksen jälkeen) Raskaan liikenteen ajokulttuuri on alle kaiken arvostelun, ainakin minun mielestäni Lefa

HAARAKANGAS ALLAN 03.11.2013 10:51

Lefa, et ole ainoa mielipiteesi kanssa. Muutos tulee sitten kun jonkun julkimon tai poliitikon tai sen läheisten kohdalla rytisee ja rusertuu....

Allu vaari

ANTTILA MARKKU 03.11.2013 10:52

Tuo mantereella sallittu nopeus kuorma ja yhdistelmäajoneuvoille pitäisi vahvistaa myös suomessa raskaan kaluston max nopeudeksi kantateille liikennemerkillä.Meillä on lainsäätäjä jotenkin kuin osoittaakseen riipumattomuutensa säätänyt rakenteelliset max nopeudet aika persielleen.Olen ollut sitä mieltä jo työelämässä ollessani että kun raskaan kaluston kuski vääntää päätä vasemmalle ja vilkun myös,pitäisi seriffin heti kaivaa sakkovihko ja kynä käteen.Eli Rekoille ohituskielto ellei edelläajavan nopeus alita 20km/h sallittua.

VEIJOLA ESA 03.11.2013 12:21

Ohituksesta ja tien antamisesta on aiemminkin käyty paljon vääntöä tällä palstalla ja jokainen on tavallaan oikeassa kuin myös tavallaan väärässä. Tieliikennelaki määrittelee ohittajan ja ohitettavan velvollisuudet aika yksiselitteisesti.

19 §

Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet

Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon.

Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta.

Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.

Tiukasti omista oikeuksistaan kiinnipitäminen pahimmassa tapauksessa tosiaan vie helposti sinne kuuluisille porteille. Jotta systeemi pyörisi mennään joustavasti ja yhteispelillä. Aina liikenteessäkin on joku jääräpää kusipää kuski sekä raskaan, että kevyen kaluston ratissa. Jätetään nopeuksien valvonta viranomaisille ja annetaan linjalla oleville tilaa mennä. Pääseepä vieläpä siinä rekan imussa kevyemmällä kaasulla kuin sen edessä hermoista puhumattakaan. Mikäänhän ei estä ilmoittamasta näitä vaarallisia kaahareita poliisille. Kyllä ne jossain reitillä varrella ottaa kuskin puhutteluun, parhaassa tapauksessa jäävät rysän päältä kiinni. Siitähän poliisille veroissa maksamme.

TURUNEN HEIMO 03.11.2013 13:22

Vain pihistelyn takia rekan imussa ajetaan, olen luullut että siinä oikeun tarkoituksella kerätään kuraa, pöyä ja roskaa autoon ja sen suodattimiin. Kaupan päälle vielä pikkukiviä nokkapeltin ja tuulilasiin.

VALTONEN MARTTI 03.11.2013 15:37

Lainaus:

"Käytännössä liikennevirran nopeus 80-alueella on 85-90, kaikki jotka ajaa 80 tai alle tulee takuuvarmasti ohitettua ja se ei mitenkään lisää liikenneturvallisuutta. Aivan hyvin vois nostaa tuon yleisen rajoituksen yhdeksään kymppiin ja myös se raja peltipoliiseihin jolloin siltäkin osaa noudatettaisiin lakia."

-pyhä yksinkertaisuus! Nostetaan nopeus 90 km / h. Jolloin "sopeutumattomat" ajaa tietenkin 95-100 ja se on sitten se liikennevirta johon "sopeututumattomat" taas vetoaa että lain mukaan ajavat on heidän jarrunaan.

Käyttäjän lisäys viestiin 3.11.2013 klo 15:39:11 Ei mullakaan ole rajoituksen nostoa vastaan mitään. Mutta ko. ongelmaan se ei auta mitään. Paitsi ehkä rekkojen osalta.

VÄLIAHDE JUSSI 03.11.2013 15:46

Hyvä oli tuossa Alpon aloituksessa kun hän,mainitsi kuljetuslikkeen nimenkin. Harvoin ne meekeläisetkuskit Temmeksen maisemissa töpeksii. Siellä kun on kahtapuolta suoraantietä,enennen ja vähän jälkeenTemmestä. "Rekkamies" kait kokeili mihin Volvo pystyy?

VEIJOLA ESA 03.11.2013 17:24

se kun heimo luulo ei ole aina tiedon väärti. Tuollaiset riskithän siinä aina on mutta se ei pelaa joka pelkää.

AHONEN KAI 03.11.2013 17:56

Kauko Nissinen kirjoitti: "Olenpa saanut muistutuksen 80 alueella välähdyksestä,kun nopeus oli 67 km/h"

Ja jatkoi: "Sain Ahosen kirjoittelusta käsityksen,että sain muistuksen alinopeudesta,mikä ei pidä paikkaansa se tuli pienestä ylinopeudesta. Vielä kerran kamera oli 80 alueella. "

Nyt en pysy kärryillä ;((

juujuu, luin kuinka paljon mahtuu pieneen hiaseen raketteja melekein aitoja, jussipaitoja ;)

ANTTILA MARKKU 03.11.2013 18:06

Mutta se hyöty siitä nostosta olisi että rajottimet olis edelleen säädetty 85-92km/h.

KUJANPÄÄ MARKKU 03.11.2013 19:14

Jos ajaa 83-85 km/h todellista ja rekka lähtee puskemaan ohi niin jossain mättää. Nopeuseroa ohitukseen ei juurikaan ole kun rajoitin tulee vastaan ja ammattimies kyllä tietää kuinka kauan ohitus tulee kestämään. Loiva mutka oikeelle ja rekkakuski korkeemmalta näkee tietä eteenpäin. Hmm. Olisko kuitenkin käynyt niin, että rekka lähti ohitukseen kun ajoit ehkä epähuomiossa alle kadeksaakypää.

Käyttäjän lisäys viestiin 3.11.2013 klo 19:16:27 +h

NISSINEN KAUKO 03.11.2013 22:32

Voin selittää tämän tarkemmin niin Ahonen ja muutkin ymmärtää mikä oli juju tässä jutussa. Ensiksi oli 60 alue joka loppui ja sen jälkeen alkoi 80 alue ja siitä noin 100 m oli kamera opastetolpassa. Saatuani muistutuksen menin poliisilaitokselle kyselemään ja selvittelemään,että mikä on syy moiseen. Selitys oli,että siinä 60 alueella oleva kamera joka on kiinteä kameratolppa olis rekisteröiny ylinopeuden. Tämä peltipoliisi on 300 m aikaisemmin tätä mainitsemaani välähdystä. Meni vähän luottamus suomalaiseen poliisiin,kun eivät myöntäneet virhettään. Luulenpa,että kameraan oli jäänyt 60 alueen säädöt. Mitenkähän niille kavereille kävi jotka ajoivat esim. 95 km tunnissa samana yönä? Tapahtumapaikka oli Noormarkku jo useita vuosia sitten.

Käyttäjän lisäys viestiin 3.11.2013 klo 22:39:06 Kovin moitiskelin poliisin toimintaa niin vakuuteltiin,että muistutukset ei jää rekisteriin ja voisin valittaa jonnekin,mutta en nyt muista enää minne.

AHONEN KAI 03.11.2013 23:03

"Saatuani muistutuksen menin poliisilaitokselle kyselemään ja selvittelemään,että mikä on syy moiseen." "Kovin moitiskelin poliisin toimintaa niin vakuuteltiin,että muistutukset ei jää rekisteriin ja voisin valittaa jonnekin,mutta en nyt muista enää minne. "

Sinulla on selkeästi tekemisen puute, ja luonteeltasi hankala, kun noin käyttäydyt täysin tyhjänpäiväisessä asiassa.

LEINONEN JUKKA 04.11.2013 05:00

"-pyhä yksinkertaisuus! Nostetaan nopeus 90 km / h. Jolloin "sopeutumattomat" ajaa tietenkin 95-100 ja se on sitten se liikennevirta johon "sopeututumattomat" taas vetoaa että lain mukaan ajavat on heidän jarrunaan."

No nykyinen tilannehan on sitten ok, kun sakkoraja on 10% ylitys niin ajamme 88km/h ja kaikki ovat tyytyväisiä!

NIEMELÄ PASI 04.11.2013 07:06

Ei tuo Kaukon tapaus ole mitenkään ennenkuulumaton. Työkaveri ajoi nopeusrajoitusten mukaan ja tolpassa välahti. Ei uskonut että ajoi ylinopeutta vaan kääntyi takaisin ja ajoi toisen ja vielä kolmannenkin kerran ja aina välähti. Soitti sitten ja kyseli että mitä tämä tällainen pelleily on, niin tässä tapauksessa myönsivät että on väärät asetukset kamarassa.

MYNTTINEN ARI 04.11.2013 11:22

Missä sulle kerrottu joku sakkoraja 88km/h .Jossain vaiheessa tais olla 1 tiellä nolla toleranssi eli sai vähintään huomautuksen 1km ylityksestä.Ja tätä minä ainakin kannatan

KUJANPÄÄ MARKKU 04.11.2013 11:34

Kuritushuonerangaistus voitais ottaa käyttöön nollatoleransseja kunnioittamattomille.

NISSINEN KAUKO 04.11.2013 12:40

Ahoselle olet ensimmäinen ihminen joka määrittelet minut hankalaksi,tuntematta paremmin persoonani. Tekemisestä ei ole puutetta,kun ei aina ehdi tekemään mitä haluaisi. Joistakin ihmisistä on tämäkin asia vähäpätöinen ja se heille suotakoon. Halusin vain selvittää mistä moinen johtuu,koska ihmetytti 80 alueella ajettu ylinopeus 67km/h

KUJANPÄÄ MARKKU 04.11.2013 13:36

Miksi nysvätä 67/80.

AHJOS TIMO 04.11.2013 16:20

Tietääkö joku, kuinka suuressa osassa kameratolppia on nykyisin kamera?

Silloin kun ne tulivat käyttöön, kameroiden sanottiin olevan niin kallita, ettei niitä suinkaan ollut jokaisessa kamerapylväässä, vaan poliisi kävi siirtämässä kameran tolpasta toiseen.

HJELM ARTO-VEIKKO 04.11.2013 16:30

Viime lauataina ainakin Taavetin kohalla oli kamera 60 alueella, väärin säädetty kun otti kuvan vaikka ajoin yli 70 kymppiä.

Jelmi

VÄLIMÄKI JARMO 04.11.2013 18:18

Se nyt on vaan niin että toiset on niitä pilkun nu....a ja ajavat muka sitä sallittua.Aja sitte rekalla peräs kun todellinen nopeus on 70.Kannattais tarkistaa mittarivirhe ennen kuin kirjoittelee rekkojen ylinopeuksista. JV

VALTONEN MARTTI 04.11.2013 18:59

Eiköhän nuo kirjoittelijat ole tarkistaneetkin. Ite ainakin puhun navin lukemien pohjalta.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.