Best Caravan

Jouni Ratilainen 01.04.2023 12:51

Eikös tässä yhteiskunnassa ole jotain pahasti pielessä jos kaikki pitää kiinnittää pommin kestävästi. Kun itse olin lapsi opetettiin että toisten tavaroita ei oteta eikä viedä ilman lupaa. Ei mennä sisään jos oven edessä on harja poikittain tai ramppi kiinni. Ei jätetty eväspusseja tai papereita metsään tai pellolle vaan tuotiin ne kotiin. Ei nämä asiat ole mitenkään ylivoimaisia toteuttaa vai ovatko sittenkin?. Onko Suomeenkin jäänyt joskus "kasakoiden" jälkeläisiä jotka ottavat kaiken mikä on löyhästi kiinni. Ainakin presidenttimme näin sanoi.

Kari Rautiainen 01.04.2023 13:05

Tommosiin tiloihin ei voi kaikkea laittaa niinkun kotona. Ihan selvä juttu. Ei kotona niihin ripustella raskaita ulkovaatteita eikä käyttöaste ole samaa luokkaa ollenkaan.

Toinen mikä on syytä huomioida: faktaa lienee se että ei pysy koukut. Päätelmää on se että niitä varastellaan.

Jos nyt joku on nähnyt niitä varastettavan niin eikös siihen voi puuttua, tai ilmottaa siitä. Muuten se on vain kuvitelmaa, päätelmää, joka perustuu… en tiedä mihin.

Mistä siis on tieto että niitä varastetaan?

Tapani Pokkinen 01.04.2023 13:09

Heh kun oikein kunnolla naurattaa!
Olisikohan tänne suomalaisten joukkoon tuotu jostain pororosvoja ja nyt heidän jälkeläisensä jatkavat veren perintöä.
Niinhän se on ja on aina ollut, veri on vettä sakeampaa.
Ja jos aikoo pärjätä susien kanssa niin pitää ulvoa kuin susi, mutta muita kovempaa.

Kari Rautiainen 01.04.2023 13:37

No nyt löyty jo arvaus siitäkin että keitä ne varkaat on jotka arvattavasti ehkä varastaa koukkuja. Ei muuta kun poliisit perään.

Toivo Koistinen 01.04.2023 13:56

Eikös tässä yhteiskunnassa ole jotain pahasti pielessä jos kaikki pitää kiinnittää pommin kestävästi. Kun itse olin lapsi opetettiin että toisten tavaroita ei oteta eikä viedä ilman lupaa. Ei mennä sisään jos oven edessä on harja poikittain tai ramppi kiinni. Ei jätetty eväspusseja tai papereita metsään tai pellolle vaan tuotiin ne kotiin. Ei nämä asiat ole mitenkään ylivoimaisia toteuttaa vai ovatko sittenkin?. Onko Suomeenkin jäänyt joskus "kasakoiden" jälkeläisiä jotka ottavat kaiken mikä on löyhästi kiinni. Ainakin presidenttimme näin sanoi.
Lainaus Jouni Ratikaiselta
Niimpä.
Tai pitäisikö miettiä missäkohtaa meillä itsellä meni kasvatus pieleen jälkeläisille, kun se kertomasi opetus, minkä mejän ikäluokka kaikki saatiin ei siirtynyt enää eteenpäin.
Tp

Kari Rautiainen 01.04.2023 14:01
Toivo Koistinen

Eikös tässä yhteiskunnassa ole jotain pahasti pielessä jos kaikki pitää kiinnittää pommin kestävästi. Kun itse olin lapsi opetettiin että toisten tavaroita ei oteta eikä viedä ilman lupaa. Ei mennä sisään jos oven edessä on harja poikittain tai ramppi kiinni. Ei jätetty eväspusseja tai papereita metsään tai pellolle vaan tuotiin ne kotiin. Ei nämä asiat ole mitenkään ylivoimaisia toteuttaa vai ovatko sittenkin?. Onko Suomeenkin jäänyt joskus "kasakoiden" jälkeläisiä jotka ottavat kaiken mikä on löyhästi kiinni. Ainakin presidenttimme näin sanoi.
Lainaus Jouni Ratikaiselta
Niimpä.
Tai pitäisikö miettiä missäkohtaa meillä itsellä meni kasvatus pieleen jälkeläisille, kun se kertomasi opetus, minkä mejän ikäluokka kaikki saatiin ei siirtynyt enää eteenpäin.
Tp

Onko sulla tieto että niitä prkl koukkuja oikeesti varastellaan. Vai onko vaan niin ettei huoltoukkelit osaa niitä laittaa niin että kestää. Minusta tuntuu kummalliselta että jatkuvasti vessoissa käy ihmiset ruuvarit mukanaan.
Niinkauan kun ei mitään näyttöä mistään varastamisista niin nää on näitä narkoosikaasu juttuja.

Jouni Ratilainen 01.04.2023 15:13

Niinpä. Omat lapseni kyllä noudattavat samoja sääntöjä mitä itsekkin. Olenkohan epäonnistunut vaimoni kanssa lasten kasvatuksessa?.
Kun olin lapsi ja nuori myös naapurit tekivät selväksi jos pöljäili tai edes yritti pöljäillä. Ainakin täällä maaseudulla. Nyt jos puuttuu vieraan tekemisiin istut syytettynä käräjätuvassa.
On ajat muuttuneet.

Tapani Pokkinen 01.04.2023 15:33

Enpä ihmettele ollenkaan kun on näistä sikanuukista " oikeista "karavaanareista kysymys.
Lähteehän kuulema karavanalueilla käsipyyhkeet vessapaperitkin vessoista.
Noh itse en ole siellä Tuurin Onnenmaassa käynyt, mutta se tiedän jotta liiton lehdessä sinne on kuponkeja jaeltu.
Ei vaan varmasti ne ovat olleet niitä polkupyörällä liikkuvia teltailijoita jotka varastaa, niinhän täällä aiemmin epäiltiin.
Joo teltalijoita ne rosmot täytyy olla.

Kari Rautiainen 01.04.2023 17:05
Jouni Ratilainen

Niinpä. Omat lapseni kyllä noudattavat samoja sääntöjä mitä itsekkin. Olenkohan epäonnistunut vaimoni kanssa lasten kasvatuksessa?.
Kun olin lapsi ja nuori myös naapurit tekivät selväksi jos pöljäili tai edes yritti pöljäillä. Ainakin täällä maaseudulla. Nyt jos puuttuu vieraan tekemisiin istut syytettynä käräjätuvassa.
On ajat muuttuneet.

Häjyjen aikaan tappoivat puukolla 2000 sattumanvaraisesti valittua ventovierasta. Häjyjengin hang-around jäsenet haki asemaa itselleen. Rosvoja, murhamiehiä on ollut aina. Aina on vanhemmat arvostellu kuinka kauheita noi nykynuoret on. Ei ne pahanteot mikään ihan uus juttu ole. Kyllä kaikenlaisia ihmisiä on ollut ennenkin, ja on jatkossakin. On Väinö Swahnia, Siitoinia ja Pokkista, ja vastaavia sekopäitä, mistähän nekin sikiää. Ei niitä ainakaan kukaan ole tarkoituksella tehnyt.

Jouni Ratilainen 01.04.2023 17:55

Joo. Onhan meitä joka junaan ja osa vielä jää asemalle. Tietysti ennen toimi ns. Korpilaki, jos ei kelvannut yhteisön säännöt voi valita ottaako selkäsaunan, muuttaa tapansa vai muuttaako pois.

Tapani Pokkinen 01.04.2023 18:47

Täällä taasen tämä ylläpidolle ja oikein poliisille kielivät mammampoika oikein nimellä solvaten haukkuu.
Ja turha on puhua ainakin näiden karavaanarirosmojen kohdalla mistään nuorisosta. Ei tuolla karavanalueilla, tuskin edes siellä Onnelassa mitään nuorisoa on rosvoilemassa. Silloin kun vielä lasten kanssa tuli karavanalueilla kuljettua niin kuudenkymmenen ja kuoleman välissä väki alueilla pitkälti kiikkui.

Tuleepa mieleen viimeisiä kertoja kun olen karavanalueella käynyt.
Ystävämme houkuttelivat meitä tapaamaan Oulujärven Ruununhelmeen viettämään pikkujouluja kun se olisi meille molemmille noin puolessa matkaa.
Noh siellä oli toiveena tuoda pikkujoululahja yhteiseen pukinkonttiin ja kaikki jotka tuovat lahjan myös saavat.
Kuinka olla kun lahjoja alettiin jakamaan olikin juuri ulkona sikaarilla.
Takaisin tullessa minua kehitettiin myös hakemaan lahjaa, vaan kuinka ollakaan? Lahjoja ei ollut enää yhtään jäljellä ja minun edellä oli myös rouva joka kysyi lahjaa, kun hänkin oli oman lahjan tuonut?
Että sellaisia kaikkien kavereita.
Samalla reissulla sain huutia kun olin mennyt väärään rinkiin pelaamaan betankia, kun kutsuivat ja heillä oli joukkueesta yhtä vajaa.
En olisi kuulema saanut mennä toiselle puolen vaunukehää kun he olivat RAAHEN RINKILÄISIÄ.
Voi Äiti niitä kuppikuntia.

Kari Rautiainen 01.04.2023 19:08
Jouni Ratilainen

Joo. Onhan meitä joka junaan ja osa vielä jää asemalle. Tietysti ennen toimi ns. Korpilaki, jos ei kelvannut yhteisön säännöt voi valita ottaako selkäsaunan, muuttaa tapansa vai muuttaako pois.

Niin se maailma muuttuu. On muuttunut siitä kun oltiin nuoria. Mutta mun mummoki muisteli vanhoja hyviä aikoja. Niin kuulemma senkin mummo. Aikaa kun maataloissa sama riita jatkui useamman sukupolven ajan.

Se oli ennesvanhaan vaan se että kaverit oli parhaat kaverit vasta kun olivat kerran tapelleet. Nyt jos näin, ja molemmat edelleen hengissä, alkaa tulla huostaanottoa, sosviranomaista, korvauksia, jne.

Ari Kuusisto 01.04.2023 19:14

Me saamme kärsiä vieläkin siitä, kun yksi ei saanut joululahjaa.
Tuo katkera hetki on ollut ennenkin tapeetilla.
Kannattais uskaltaa tavata joulupukki vaikka ymmärrän, kun on ollut vähän tuhma, niin se voi jännitää.

Kari Rautiainen 01.04.2023 19:21
Ari Kuusisto

Me saamme kärsiä vieläkin siitä, kun yksi ei saanut joululahjaa.
Tuo katkera hetki on ollut ennenkin tapeetilla.
Kannattais uskaltaa tavata joulupukki vaikka ymmärrän, kun on ollut vähän tuhma, niin se voi jännitää.

Ainahan tää joku on vähemmän lahjakas…

Tapani Pokkinen 01.04.2023 19:51

Niin se on poijaat.
On se vaan hirveä olla tälläinen tyhmä köyhä ja Läski.
Joo ja kun toi mun vaimokin on sellainen tyystin sivistymätön, yleensäkin muuta kouluja käymätön kuin elämän katkeraa kiertokoulua käynyt porsas.
Voi miksen minä voi ja saa olla kuin te, oi teh fiksut ja vilimaattiset, ihan oikeat SF-KARAVAANARIT.

Kari Rautiainen 03.04.2023 08:26

Maailman onnellisin kansa... maa jossa kaikki on niin hyvin että kuvitellaan että kaikkialta maailmasta ihmiset haluaa tänne. Kaikki on vähän paremmin kun muualla, maailman puhtainta ruokaa, turvallisuutta, ja ystävällisyyttä jne. Kuulemma suomi on niin paljon parempi kun...

Ja kuitenkin samat tarinankertojat kertoo että kaikki varastetaan mikä irti lähtee, roskaa ja paskaa pitkin ja poikin, kaikki huonosti. Ei voi rakentaa levähdysalueita kuten norjassa, koska ne rikotaan kuitenkin. Koukutkin varastetaan vessoista. Kuulemma suomi on niin paljon huonompi kun...

Että mihinkähän uskois.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.