Wish

Esa Ojala 05.04.2021 13:51

On se vaan tuo Wish kauppapaikka mahtava, siellä voi näköjään ihan sujuvasti huijata kuluttajaa :D
Pitkästä aikaa kävin kurkistamassa mitä nykyään kauppaavat. Ja heti löytyi loistava tarjous tehokkaasta aurinkopaneelista!!!
500W paneeli 26€ ja pikatoimitus 8€. Heti tilaukseen :D

Tekniset tiedot sentään oli esillä.... saattaa sen 5W oikeasti olla.

Specification:

Materials: Monocrystalline
Power: 500W
Working Current: 0.83 A
Working Voltage: 12V/5V
Size: Approx. 44*19 cm
DC connector:5.5X2.1 mm

Markku Hämäläinen 05.04.2021 14:13

Heinäkuun alusta tilanne muuttuu, kun kaikista EU:n ulkopuolelta tulevista tavaroista pitää maksaa ALV ja yli 150€ ostoksista myös tulli.

Harri Halinen 05.04.2021 17:39

Joskus onnistuu kun tilaa Wishiltä.
Kun joku tavara ei mene jostain syystä kaupaksi tai kyse on viimeisistä kappaleista jotkut tukkurit laskevat hinnan alas.
Minä halusin tarkistaa millainen on 25 €:n robotti-imuri (+rahti 9 €.)
Tuli alle kuukaudessa ja toimii ihan hyvin. Tosin puuttuu parhaat hienoudet eli esim. imurin opetus. Tämä kun törmää esteeseen ottaa pakkia ja pyörähtää hiukan ja jatkaa matkaa yli puolen tunnin ajan. Tuolla se nytkin nuohoaa sängyn alustaa.
Kesällä kokeilen vaunuun kuinka se sopii sinne. Luulisi tiepölyjen häipyvän imurin kitaan.

Pertti Lehtinen 06.04.2021 23:36

Ostin kokeeksi Wishiltä vaunun peruutuskameran ja maksoin siitä alv:n ja Postin käsittelymaksun kuten piti.

Saapuessa huonosti pakatun näytön lasi oli rikki. Sain palautus osoitteen PostNord, Vantaa. Näin jäi saamatta alv-palautus sekä jäi saamatta myös rahat Wishiltä.

N. kolmen kuukauden odottelun jälkeen sain sitten ostosumman luottoyhtiöltä. Alv ja postin käsittelymaksu jäivät vshingokseni.

Ikinä en osta enää Wishiltä mitään!

Harri Halinen 07.04.2021 11:34

Lohdutukseksi Pertille, Wish on vain tukkuri joka myy muiden valmistamaa tavaraa eli ei vastaa tuotteen laadusta.
Kiinassa vain harvalla (joita tuskin kukaan tuntee) on oma myynti tehtaalta esim. kuluttajille.
Jotta asia menisi monimutkaiseksi asiaan liittyy tuotteiden rahastus joka on annettu kolmannelle osapuolelle.

Kari Rautiainen 07.04.2021 18:21
Harri Halinen

Lohdutukseksi Pertille, Wish on vain tukkuri joka myy muiden valmistamaa tavaraa eli ei vastaa tuotteen laadusta.
Kiinassa vain harvalla (joita tuskin kukaan tuntee) on oma myynti tehtaalta esim. kuluttajille.
Jotta asia menisi monimutkaiseksi asiaan liittyy tuotteiden rahastus joka on annettu kolmannelle osapuolelle.

Eikä wish ole edes tukkuri. Markkinointikanava, tilauksen välittäjä.

Mulla hyviä kokemuksia. Mutta tarkkana saa olla. Viallisissa hommissa on toiminut hyvin. Viallisen webkameran rahat klarna palautti välittömästi ja kamera roskiin.
Yhet cat kengät ei tullu ajallaan ja palauttivat rahan saatteella että jos ne kengät tulee niin saat pitää ne. Tuli seuraavalla viikolla. Kiitos.

Harri Halinen 09.04.2021 20:54

Tukkukaupan käsite on muualla maailmassa erilainen kuin Suomessa. Työelämässäni yli 40 vuoden aikana sain sen todeta. Meillähän tukkukauppa oli alunperin mm. osin tavaraa varastoiva yksikkö.
Muualla maailmassa vain harvoissa maissa tehtaalla oli/on valmistuotevarasto.
Kauppaa on tehty Kauko-Idästä ja paljolti myös Euroopastakin Suomeen sopimustukkureiden välityksellä, ainakin jälleenmyyntiin.
Joissain maissa valmistajalla voi useita tukkurisopimuksia joilla on oikeus välittää tilauksia valmistajalle.
Tuontikaupassa on vaikeus löytää edullisin välittäjä, tosin sen löytäminen ei ole kovin merkittävää, koska usein välittäjät toimivat prosenttipalkkiolla joten hinnan määräytymisen suurin peruste on ostoerän suuruus. Siksi mm. me ostimme pohjoismaisella yhteistyöllä, usein myös yleisissä tuotteissa euroopan samaan yhteisöön kuuluvat maat. Silloin pääsimme usein lähelle mm. Yhdysvaltojen hintatasoa.
Kun me ostimme yhdessä mielestämme valtavia määriä, Yhdysvaltoihin sellainen määrä toimitettiin kahden kuukauden välein.

Harri Halinen 10.04.2021 11:28

Wishin "tarjoukset" ovat romahtaneet noin kk sitten. Aiemmin tuli nyt on ollut hiljaista jo pitkän ajan. Mitähän tapahtuu? Onneksi ei ole paljoa tulematta, vain pari ilmaista ja kaksi muuta, arvoltaan ehkä 30€.

Esa Ojala 10.04.2021 14:50

Wish tarjoaa "ilmaisia" tuotteita, kuitenkin toimituskulut pitää maksaa. Aliexpress tarjoaa yleensä saman tuotteen edullisemmin ilman toimituskuluja.
Kyllä Wishiltä tilatessa saa olla todella tarkkana mitä tilaa..

Harri Halinen 10.04.2021 18:35

Esa, noin on kaikilta tilattaessa.

Esa Ojala 11.04.2021 06:40

Harri, oikeassa olet, tarkkana saa olla. Näyttää vain siltä, että Wishillä kauppiaat "liioittelevat" tuotteiden ominaisuuksi hieman reilummin ;D

Seppo Korkiakoski 11.04.2021 17:06

=n huonoja kokemuksia wishiltä. Tilasin tammikuun 17 päivänä akkukoneen akun, eikä ole tähän mennessä tullut. Olen asiakastuesta sitä jo pitkään perännyt, mutta mitään selvyyttä ei ole tullut. Se niistä Kiinalaisista.

Kari Rautiainen 11.04.2021 17:57

Wish on vain yksi tilauksenvälitys firma. Ei wish mitään tuotetta mihinkään lähetä, siellä on takana tuhansia firmoja joitka on niitä myyjäliikkeitä. Ja samat käyttää tilausjärjestelmänä: wish, alibaba, aliexpress, banggood joom, tai muita vastaavia. Näitä wishin tavoin toimivia tilausjärjestelmiä on vaikka kuinka. Samat akut niillä on kaikilla myynnissä. Jos Dindangdong Ltd ei kiinasta toimita niin yksikään noista ei sille mitään voi.
Eikä pelkästään kiinantavaraa. Jos katon mistä mulle on tullu wishiltä tilaamaani tavaraa, on siinä koko pakanamaan kartta. Toisaalta sieltä tuli sveitsistä saksalaisvalmisteisia feinin teriä...

Harri Halinen 12.04.2021 10:47

Tuo on totta. Myös Suomessa ollaan paljolti menty "varastoon pyörien päällä". Vain nopeasti kiertävät tai erityiskohtelua vaativat sekä tuontituotteet ovat esim. melko uudessa suuressa varastossa S-ryhmällä tuossa Keravan kupeessa Sipoossa. Lisäksi on mm. erikseen hedelmien käsittely/kypsytysvarasto. Lisäksi pienempi volyymisten tuotteiden erikoisvarastoja eri ketjujen alaisuudessa.
Tässä suhteessa myös suomalainen "tukkukauppa" on vain tilausten, materiaalitoimintojen keskittäjä, laskujen ja maksujen käsittelijä.
Näillä keinoin on saatu paljon toimintoja pois hajasijoituksesta. Tuhansien myymälä- ym yksiköiden ei tarvitse hoitaa noita toimintoja.
Samaan ovat pyrkineet ulkomailla päästäkseen eroon omasta myynti-, varastointiorganisaatioistaan. Uusi toimintatapa on vaatinut kasvanutta notkeutta valmistajilta jottei toimitusajat veny hyvin pitkiksi.

Hannu Sankala 12.04.2021 21:35

Tilasin 54 eurolla Tinkia.fi sivustolta pari pikku työkalua. Kaluja ei tullut ja rahat meni. Oli ihan asiallisen näköinen verkkokauppa ja vahvistusiimeilikin tuli heti ja seuraavana päivänä tieto, että toinen tilatuista tavaroista tulee 20 päivän kuluttua. Nyt kulunut 4 viikkoa ja lähetin osoitteeseen kyselyn, mutta osoite ei ollut olemassa. Nordean luottokortti mitätöitiin ja reklamaatio Nordeaan lähti. Toivottavasti saan sen 54 € luottolaitokselta takaisin. Nordealla olivat hyvin tietoisia näistä varsin oikeilta näyttävistä huijarinettikaupoista. Ainoa asia, minkä tilatessa panin merkille oli se, että kaupan valikoima oli tavallista suppeampi.

Timo Haapanen 13.04.2021 08:37

PayPalilla maksaessa on turva hyvä. Rahat kyllä tulee takaisin ellei tavaraa saa. Kaikilla firmoilla ei ole PayPal- mahdollisuutta.

@timppa

Hannu Sankala 14.04.2021 09:59

Täytyy korjata ylläoleva. Postista tuli hieman epäilyttävä saapumisilmoitus liitteenä tarkempi pdf-saate. Mikään ei viitannut tinkia.fi tilaukseeni vaan oletin sieltä tulevan uuden luottokortin Nordealta. Se oli toinen tilaamistani työkaluista. Paketissakaan ei ollut mitään viitettä tilaukseeni. Lähettävän firman nimestä päätelleen alkuperä saattoi olla Kiina. Ilmeisesti tinkia.fi on aloitteleva nettimyyntifirma ja ontuu vielä hieman, mutta huijari se ei selvästikään ole. Nyt, kun tulisi vielä se magneettityökalu kaapelinvetoa varten, pääsisin vetämään RJ45:n seinään ja saamaan älytelkkarille paremman nettiyhteyden.

Pertti Lehtinen 15.04.2021 19:23

Olen ostanut kohtuullisen paljon tuotteita netistä ja normaalisti standardini on, että jos nettisivuilla ei ole yhteystietoja, tai jos ilmoitettuun numeroon soitettaessa siihen ei vastata, en osta sieltä mitään.

Tämä WISH-pettymys on ensimmäinen varmasti yli 70 nettiostoksesta. Laskin pahuuttani, että minulla on ollut vähintään 27 ( sekä yhden ostoksen paikat ) toimittajaa neittikaupoissa eikä yhtään pettymystä ennen WISHiä.

Tämä oli myös juuri se tapaus, että yhteystietoja myyjään ei ollut ennen kuin tavara tuli rikkinäisenä tilaajalle. No se yhteystieto ei mitään auttanut. Ongelma munullakin oli pääosin se, että vaikka tavaran saampumisen yhteydessä allekirjoittaneella oli yhteystiedot myyjäyritykseen, joka tuotteen pakkasi ja lähetti, tämä yritys ei ollut millään keinolla tavoitettavissa ja vaikka koetin ottaa po. yhtiöön yhteyttä eri tavoin, sieltä ei koskaan vastattu eikä sieltä otettu yhteyttä takaisinpäin, joten.....!

Paras pysyä erossa siitä mikä tuottaa pettymyksen.
Kommentit Wishistä myös muilla sivustoilla ovat aika järkyttäviä!

Allekirjoitan tuon Paypal-turvan, mutta vain tämän tapauksen kokemuksella. Aikaisemmin kun ei mitään korvauksia ole tarvinnut kinuamalla pyytää. Kaikki on hoitunut aikaisemmin ongelmitta.

Ari Kuusisto 15.04.2021 22:00

Ostoturva
Jos tilaamasi tuotteet saapuvat vahingoittuneena, olet saanut virheellisen tuotteen tai tuotteesi jää tulematta, ota yhteyttä korttisi myöntäjään, joka auttaa hoitamaan tilanteen. Kun tunnistaudut Mastercard Identity Check -menetelmän avulla, ostoksesi sujuvat vieläkin turvallisemmin.

Harri Halinen 16.04.2021 09:43
Pertti Lehtinen

Olen ostanut kohtuullisen paljon tuotteita netistä ja normaalisti standardini on, että jos nettisivuilla ei ole yhteystietoja, tai jos ilmoitettuun numeroon soitettaessa siihen ei vastata, en osta sieltä mitään.

Tämä WISH-pettymys on ensimmäinen varmasti yli 70 nettiostoksesta. Laskin pahuuttani, että minulla on ollut vähintään 27 ( sekä yhden ostoksen paikat ) toimittajaa neittikaupoissa eikä yhtään pettymystä ennen WISHiä.

Tämä oli myös juuri se tapaus, että yhteystietoja myyjään ei ollut ennen kuin tavara tuli rikkinäisenä tilaajalle. No se yhteystieto ei mitään auttanut. Ongelma munullakin oli pääosin se, että vaikka tavaran saampumisen yhteydessä allekirjoittaneella oli yhteystiedot myyjäyritykseen, joka tuotteen pakkasi ja lähetti, tämä yritys ei ollut millään keinolla tavoitettavissa ja vaikka koetin ottaa po. yhtiöön yhteyttä eri tavoin, sieltä ei koskaan vastattu eikä sieltä otettu yhteyttä takaisinpäin, joten.....!

Paras pysyä erossa siitä mikä tuottaa pettymyksen.
Kommentit Wishistä myös muilla sivustoilla ovat aika järkyttäviä!

Allekirjoitan tuon Paypal-turvan, mutta vain tämän tapauksen kokemuksella. Aikaisemmin kun ei mitään korvauksia ole tarvinnut kinuamalla pyytää. Kaikki on hoitunut aikaisemmin ongelmitta.

Pertti!
Et toiminut ohjeen mukaan eli sinun olisi pitänyt olla yhteydessä Wishiin ja toimia sen mukaan ja tehdä reklamaatio heille kuvalla varustettuna. Riittää että ilmoittaa ettei ko laite toimi. Joka kerta olen saanut hyvityksen. (3 kertaa)

Kari Rautiainen 16.04.2021 18:39
Harri Halinen

Pertti!
Et toiminut ohjeen mukaan eli sinun olisi pitänyt olla yhteydessä Wishiin ja toimia sen mukaan ja tehdä reklamaatio heille kuvalla varustettuna. Riittää että ilmoittaa ettei ko laite toimi. Joka kerta olen saanut hyvityksen. (3 kertaa)

Mulla on käyny noin 2 kertaa. Palauttavat vikkelästi.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.