Kyllä, se on millicandela, eli vastaa 110:n kynttilän valoa-teoriassa. Kyseisessä ledíssä on valaisukulma vain 10astetta, eli hyvin kapea ja tekee pienen pistemäisen "valokartion", ja suoraan edestäpäin katsottuna on erittäin kirkas (sokaisee) mutta ei valaise sivuille juuri ollenkaan.Ja mitä laadukkaampi,sitä vähemmän hajavaloa valokeilan ulkopuolelle. Itse olen käyttänyt 5mm:n teholedejä kulkuvaloina asunnossamme,käytävissä, wc:issä, koko kellarikerroksessa ja keittiössä sekä tv:n taustavalona.Ledíen valaisukulmaksi olen valinnut 20-25astetta, niillä tulee reilun parinmetrin matkalla (katosta lattiaan) halkaisijaltaan noin metrin "valopyörylä". Käyttämissäni ledeissä maksimivirta on 20mA, mutta olen rajannut sen vähän alle noin 17-18mA, niin kestävät "ikuisesti". Meillä on käytössä n. 40 kpl ja tehoa vievät yhteensä n.10W, ja palavat yötäpäivää. Se teho mikä näihin menee säästyy kun ei tarvitse sytytellä valoja kulkiessaan. Kaikki alkoi siitä kun yöllä vessassa käydessä lykkäs oikeat valot päälle ja sokaistuneena,silmät "ymmyrkäisinä" palasi sänkyyn ja yritti saada taas unen päästä kiinni, alkoi miettiä että mitähän asialle tekis. Vastaus oli silloin, vuosia sitten,uutuudet ja melko hinnakkaat teholedit. Ensin vessaan ja sitten se vaan lähti käsistä, eli melkein koko haussiin, ja on niitä matkailuautossakin - tietysti.
Ps. autossa jännite on välillä 14v. ja vastukset sen mukaan. Halpahalleista löytyy 9 ja 12ledín valosarjoja, nimi taisi olla Elman joissa on myös messinkiset kiinnityskaulukset 8mm reikään ja johdot vastuksineen mukana sekä myös 12V. virtalähde verkkojännitteelle, hinta oli muistaakseni 29 ja 39€/sarja. Vastukset on vaan liian pienet kyseiselle virtalähteelle ledín virta oli mitattaessa 21.5mA, näillä arvoilla ei saada "ikuisia" valoja, ja sarjoja mainostettiin vielä saunakäyttöön,jossa lämpötilat vielä asettaa omat rajoituksensa käyttövirroille, siksiköhän siinä samassa hyllyssä oli varaledejä 5€/kpl irrallaan myynnissä. Sopivat vastukset vaihtamalla ihan hyvä sarja josta saa moneen paikkaan sopivat yö tai tunnelmavalon, yhden tai useamman vierekkäin.