Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Thetford kaasujääkaapin liekkivahti

Panu Harjanne 28.6.2022 19:55

Thetford kaappia startatessa liekki sytty normaalisti, mutta sammuu vapauttaessani painikkeen (viiveen jälkeen ). Viime kesänäkin kenkkuili mutta sitten taas toimi. Nyt ei. Osaisiko joku valaista miten liekinvalvonta toimii. Termoelementti on kertaalleen vaihdettu. Sehän ohjaa ainakin liekin osoitinkojetta , mutta osallistuuko se myös kaasun tulon ohjaukseen? Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja miten se on korjattu?
Kaapin tyyppi: Thetford N115-N42F 10L2E. Asennettuna Ford Hobby 2007:ään.

Matti Asikainen 29.6.2022 10:11

Sehän sen tarkoitus on. Ellei se havaitse liekkiä, niin se katkaisee kaasun tulon, ettei palamatonta kaasua ala kertymään autoon. Tuntoelin on joko rikki tai sen sijoitus on sellainen, ettei se havaitse liekkiä.

Panu Harjanne 29.6.2022 18:07

Kyllä se termoelementti ehjä on (vaihdettukin kertaalleen) kun kerran mittari näyttää liekin palavan. Ajattelin vaan josko joku tuntisi säätöyksikön sielunelämää. Sisällä on joku liikkuva osa, liekö joku venttiilin osa, tms. Jos se on magneettiventtiilin kara, niin kyllä on herkkä vehje jos termoelementin vaivaisella jännitteellä liikkuisi. Ajattelin että tämän "osan" mahdollinen takeltelu voisi olla syynä siihen että joskus toimi, mutta nyt ei millään. Säädinyksikkökin on vaihdettu vuosi sitten. Että semmoista.

Timo Haapanen 29.6.2022 18:26

Jos se syttyy eikä jää palamaan painikkeesta hellittäessä on vika luultavasti siinä liekinvarmistimessa. Jospa se on jäänyt hieman liian kauaksi liekistä kuten Mattikin ajattelee. Aika usein on näin kuvatunlaisessa tilanteessa.

@timppa

Jouko Kivistö 9.7.2022 18:29

Dometicin jääkaapissa vm. 2011 autossa on ollut sama vika. Huoltomies neuvoi kääntelemään energiavalitsinta (sähkö, kaasu, akku) edestakaisin useampaan kertaan. Näytti esimerkkiä, ja kas kummaa; kaasu jäi palamaan. Sanoi olevan yleien vika. Tällä korjauskonstilla jääkaappi on toistaiseksi syttynyt.

Jouko Kivistö 9.7.2022 18:29

Dometicin jääkaapissa vm. 2011 autossa on ollut sama vika. Huoltomies neuvoi kääntelemään energiavalitsinta (sähkö, kaasu, akku) edestakaisin useampaan kertaan. Näytti esimerkkiä, ja kas kummaa; kaasu jäi palamaan. Sanoi olevan yleien vika. Tällä korjauskonstilla jääkaappi on toistaiseksi syttynyt.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.