Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Pussimarkiisi käyttö..

Jari Peippo 7.6.2017 21:43

Terve onko jollain kokemusta pussimarkiisin käyttämisestä yksin..eli saako sen helpolla siihen eteen yksin vai onko mahdollista edes..meidän markiisi on merkkiä fiamma ja jalat työnnetään sieltä päistä sisään..

Pasi Niemelä 8.6.2017 09:25


Helppoa se ei yksin varmasti ole. En ole onneksi joutunut yksin laittamaan.

Ajatuksena että voisi onnistusi, jos vetäisi jalat ulos kun pää olisi massa. Ja sitten laittaisi jaloista (tai ainankin toisesta) narut eteenpäin kiinni ja nostaisi jalkojen pystyyn, jolloin voisi kiristää toisen pään seinää vasten. Ja sitten toisen. En tiedä saisiko sitä näin pystyyn.

Alf Lindblom 8.6.2017 11:12

Onnistuu hyvin yksinkin. Vähän pitää kikkaila jalkojen kanssa. Samoin rullatessa pussiin, tarranayhat ei välttämättä pidä, mutta vetoketjun avulla sujuu.

Pekka Pöntinen 10.6.2017 11:36

Kyllä reilun parimetrisen markiisin kanssa pärjää yksinkin, jos ei ole kovin kova tuuli. Rullaa ulos, ota jalat ulos ja nosta jalkojen varaan alaviistoon. Jalkojen alapäät vaunua kohti vinoon. Sitten seinätuilla kiristät oikeaan kireyteen, oikaiset jalat ja säädät korkeuden. Jos ei oma mitta riitä, on tuolista tai jakkarasta apua. Myrskyliinaa suosittelen, jos ilma on vähänkin liikkeellä.

Hannu Jylhä 12.6.2017 21:59

Hyvin onnistuu yksinkin, toki kahdestaan aina helpompaa. Meillä on 3,6 metrinen ja rullatessa ei ongelmia kun laittaa keski tarran ensin kiinni. Ollaan ensimmäistä kertaa reissussa euroopassa niin ettei ole isoa telttaa mukana lainkaan. Hyvin kahdestaan pärjää markiisilla ja irtoseinillä, vaikka ei täysin kokomittaista telttaa korvaakaan. Nopeudessa ja helppoudessa on tosi hyvä.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.