PayPal toimi jälleen.

Timo Haapanen 17.03.2017 12:24

Tammikuun 29 tilasin MiniInTheBoxin verkkokaupasta lamppuja, viime viikolla laitoin PayPaliin ilmoituksen ettei pakettia ole perilla tullut. Vastaus tulikin jo näi pian, rahat palautetaan.

LIGHT IN THE BOX LIMITED
Refund
Loading transaction details for
LIGHT IN THE BOX LIMITED
Refund

12,73
EUR
Close
The original purchase was 29 January 2017.
Refunded to
VISA x-9707
You'll see "PAYPAL *LIGHTINBOXL" on your card statement.
Transaction ID
1W0159420D8432943
Seller info
LIGHT IN THE BOX LIMITED
mini-auto-reply@lightinthebox.com
Refund details
Refund total (includes tax and shipping)12,73 EUR
Total12,73 EUR

Kerran aiemminkin on tavara jäänyt tulematta jostain ja rahat palautettiin, tosin aikaa siinä menee, mutta takaisin tulevat.

@timppa
Timo Haapanen 17.03.2017 13:12

Ja juuri nyt pimpahti myyjänkin vastaus:

9W GU5,3(MR16) LED-kohdevalaisimet MR16 3 Teho-LED 900 lm Lämmin valkoinen / Kylmä valkoinen / RGB Koristeltu DC 12 V 5 kpl
maaliskuu 17, 2017 03:35 Lähettäjä: Asiakaspalvelu
Aihe: Valituksesi
Määrä: 1
Lisätietoa:
Dear Customer,

This is Customer Service of Miniinthebox.com.

We have received a complaint from PayPal saying that you are having an issue about this transaction. Sorry to know about this. We have issue a refund for you on PayPal. Please check it out in your PayPal account.


Hyvät on systeemit.

@timppa

Jarmo Leinonen 28.03.2017 16:14

Olin sattumoisin tilannut 10.3.2017 samasta paikasta myös noita koristeltuja led-polttimoita.
Sekä GU4 (MR11) että GU5,3 (MR16) kannalla/tyypillä, tosin pienemmillä valaisutehoilla.

Arvelin Timon tekstin perusteella, että miten käynee...
Mutta lähetys rekisteröityi Direct Linkin seurantaan 15.3.2017 ja polttimot saapuivat tänään 28.3.2017
ehjinä ja toimivina.

Paavo Kylmänen 25.04.2017 18:57

Tilasin viime syksynä Kiinasta "Villeltä" tuulilasikameran reipas 17 euroa" maksoin Paypalilla siinä tuli lisää DB-pankin palkkio n.3,5 € ja joku maksu n. 126 €. Reklamoin laskua Pp:lle, jolle oli tosi vaikeaa löytää oikeaa reklamointikanavaa. En saanut sieltä kunnon vastausta.
Maksoin vain sen parikymppiä pankin Master Card Visa-tililtä ja siitä seurasi pankin karhu. Kysyin pankista mitä teen ja he kehoittivat maksamaan loputkin ja tekemään reklamaation heidän asiakaspalveluunsa.
Soittelin sinne monikertaan vielä syksyn ja talven mittaan. He kertoivat asian kestävän mahdollisesti jonkin aikaa. Lopulta pankkiin piti lähettää vielä kaikki mahdolliset tositteet asiasta, kunnes sain helmikuun lopussa summan takaisin tililleni. Kysyin mikä oli syy asialle. Pankki vastasi: "Kiitos viestistä. Me emme pankkina valitettavasti saa selville, miksi korttisi tiedot oli kopioitu. Ainut taho, josta näitä voi tiedustella on poliisiviranomainen."
Muuta selitystä asialle en ole saanut.
Kamera on sen sijaan pelannut hyvin toisin kuin Suomesta ostamani Prego joka toimii ihan oman almanakkansa mukaan.
En ole uskaltanut tilata enää sieltä peruutuskameraa, jota tarvitsisin kun vanha langaton Prego antaa siellä täällä lumikuuroja ja usein täällä ja juuri peruutustilanteessa.

t. Boxstar

Ps.
En myöskään ole saanut syytä juuri tekemäni kirjoitukseni julkaisematta jättämisestä koskien ilmansuodattimien vaihtoa ja edullista siruavaimia tekevää suutaria Malmilla.

Veli-Pekka Merikallio 26.04.2017 09:31

Olin myös e-Villen asiakkaana kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen, aikoinaan.

Tilasin heiltä tuulilasikameran, vaan enpä saanut sitä postista, ennen kuin tulli oli maksettu. Kauppiashan ei tuote-esittelyssään tästä tullimaksusta mitään kertonut.
Kun kamera vielä oli täysi susi, palautushommistahan tivoli syntyi, rahojen palautus kesti ja kesti, ja tullimaksu meni omaan piikkiin.

Muiden kauppiaiden kanssa ei nettiostoksissa ole ollut mitään ongelmia. Varsinkin matkavaraukset ja hotellivaraukset pelaavat loistavasti, tavaran ostan kivijalkamyymälästä, ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.

Timo Ahjos 26.04.2017 20:04

Tuossa Paavo Kylmäsen kirjoituksessa ihmetyttää, oliko sillä ylimääräisellä maksulla mitään tekemistä PayPalin kanssa. Jos luottokortin tiedot on kopioitu ja niillä ostetaan, eihän silloin maksutapana ole PayPal. PayPal-kaupassa myyjä ei saa luottokortin tietoja. En usko, että luottokortin tiedot olisivat PayPalista vuotaneet.

Paavo Kylmänen 29.04.2017 21:44

Enpä tiedä mikä on vikana. En minäkään usko että vika on Pay Palissa. Olen niin harvoin tällätavoin tilannut mitään. Aiemmin vuosia sitten maksoin läppärin puhdistusmaksun S-visalla ja sieltä jäi jatkuva 48 € kuukausimaksu, jonka selvittäminen vei kauan. Lopulta se hyvitettiin ja saatiin pois. Oli joku huijarifirma päässyt väliin. S-pankki lähetti silloin poliisien ilmoituksen asiasta.
Lienenkö maksutapahtumassa klikannut tässäkin jotain, mutta en uskalla enää oikein tilailla sitä kautta.
Tässä viimeisessä oli kysymys Danske Bankin Visa Mastercardin laskutuksesta ja ilmoittivat että "Ainut taho, josta näitä voi tiedustella on poliisiviranomainen."
Sain DB:stä rahat, takaisin enkä viitsi enää enempää penkoa asiaa.

t. Boxstar

Timo Ahjos 30.04.2017 21:20

Jos lukee vain otsikoita, tästä ketjusta "PayPal toimi jälleen" voi saada sellaisen käsityksen, että PayPal on välillä ollut toimimatta, mutta nyt se on taas alkanut toimia tai ainakin toimi satunnaisesti. Kuitenkin aloitusotsikon pitäisi ymmärtää tarkoittavan "PayPal osoitti jälleen kerran toimivuutensa".

Luottokorttihuijaukset eivät kuulu PayPal-otsikon alle. PayPal on nimenomaan luottokorttia turvallisempi maksutapa, koska siinä luottokortin tiedot eivät mene tuotteiden tai palvelujen myyjille.

Timo Haapanen 30.04.2017 22:36

Just näin, olisi pitänyt miettiä otsikko paremmin. Tuli tehtyä noin kun jo toisen kerran PayPal palautti rahat varsin sujuvasti.

@timppa

Timo Haapanen 11.05.2017 11:46

No nyt tulivat lamput jotka tilasin 29.1. Rahat firma palautti luottokorttitilille heti 17.3.

Tämä oli edullinen kauppa.

@timppa

Timo Haapanen 02.06.2017 08:38

No nyt on Vicariouskin liittynyt siihen joukkoon joka laskuttaa PayPalin kulut asiakkaalta.

Tilasin pari karttaa ja laskussa on 'Payment method surcharge' mulla se teki 0,77 £ . Maksaessa kyllä ilmottivat selkeästi 3% PayPal kulusta. Tälläiseen se sitten tuntuu menevän tämä homma.

http://www.vicariousbooks.co.uk/

@timppa

Juhani Halmeenmäki 02.06.2017 17:06
Timo Haapanen

No nyt tulivat lamput jotka tilasin 29.1. Rahat firma palautti luottokorttitilille heti 17.3.

Tämä oli edullinen kauppa.

@timppa

Oliko Suomen Posti asialla?
Mulla oli toukokuussa case, kun seuranta kertoi kahden lähetyksen saapuneen Suomeen jo kolme viikkoa ennen kuin ne sitten viimein tuli kotiin.
Ja kas kummaa, jo aikaa sitten tekemiini kyselyihin vastattiin Postista juuri seuraavana päivänä kun lähetykset oli tulleet. Kuinka sattuikaan!
Koska kyse oli lähetyksistä, joille oli seuranta, mutta ei kirjattuja, ei Suomen Posti antanut niille seurantaa Suomen sisällä. Minä en siis näe, missä ne makasi, mutta taisi Postin aspa tietää...
Enivei, ei saa kestää edes Kiinan lähetyksille kulkea kolmea viikkoa Suomen sisällä perille.

Timo Haapanen 02.06.2017 19:42

Suomen posti paketin pudotti laatikkoon. Tilaus oli edullisin mahdollinen ilman seurantaa.

Myyjää en moiti, olihan tavara lähetty juuri niin kuin oli sovittu ja rahat palautettiin välittömästi reklamoinnin jälkeen.

@timppa

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.