Itsellä ollut aikaisemmin Nokia 6630 ja erillinen GPS-palikka ja
Navicore ja muutoin olin tyytyväinen, mutta aina piti muistaa ottaa
tuo palikka mukaan, jos halusi myös navikoida.
Nyt hommasin tuon 6610 Navigatorin, jossa sisäinen GPS ja
Route 66 Pohjoismaiden kartat asennettuna kortille. Lisäkarttoja
voi sitten CD:ltä ladata ja aktivoida (ostaa) valmistajalta.
Huono puoli Route 66:ssä on kun ei tue omia POI-tiedostoja,
nekin esim. kameratolpat on ostettava! Yleisimpiä POI-tiedostoja
kyllä tulee mukana esim. huoltoasemat ym.
Tietysti uudet karttapäivitykset maksavat, mutta muutoin käyttö
on maksutonta niinkuin muillakin vastaavilla navigaattoreilla.
Teiden ulkopuolella ei näy muita kohteita maastossa kuin vesistöt.
Mutta esim. parkkeeraus- tai omaa tallennettua pistettä voi käyttää apuna,
jos epäilee ettei esim. marjaan mennessä löydä takaisin autolle.
Itse latasin tuon Route 66:n lisäksi Navicoren Skandinavian isommalle
2 GB:n kortille, kun olen sitä käyttänyt ja mielestäni se on selkeämpi
väreiltään sekä grafiikaltaan ja tottunut myös Pertti Salovaaraan "kartturina".
Hyvänä asiana puhelimen navigointiohjelmasta on että puhelin on yleensä
aina mukana ja näin esim. käytettävissä myös pyöraillessä ja kävellessä.
En ole kokenut puhelimen pientä näyttöä ongelmaksi, koska ei sitä ruutua tule
koko ajan katselleeksi vaan kuuntelee ohjeita ja korkeintaan vilkaisee sitä.
Ja nuo tärkeimmät ohjeet ruudulla on mielestäni helposti luettavissa.