aloittelijana ostin Vapaa-ajasta tarjousteltan Herzog:in no ei ollu kallis mutta painava/työläs koottava , se oli ns. pressuteltta, ei kangasteltta sieti kovin märkyyttä homehtumatta, mutta se paino oli iso ongelma. Eikä istunut oikein hyvin "vaununkylkeen" vaan tahto kerätä vedet katolle sateella . . .
Nyt kun vaunu vaihtui huomattavasti edellistä isommaksi, laitoimme siihen tollasen Isabellan Zenit Luxin :http://www.isabella.net/fi/katokset/isabella-katokse.html
Nyt kun on isompi vaunu ja vain kolomen hengen "poppoo" laiskuus iskee, ei tule pystytettyä tuota Zenittiä . . .
Hyvä verme mutta kun oomma sellasta levottomampaa sorttia ( yö - kolome yötä/paikka )ei viitti jokavälissä sitä pystyttää jolloin olemma laittaneet ainoastaan ton pystyyn :Sun-Z http://www.isabella.net/fi/katokset/isabella-katoksb.html
Viime syssynä oli tarjouksessa tyyliin vie pois tollanen: http://www.netticaravan.fi/hakuri/kumppanitiedote_avaa.php?id=2844
Kerran olen sen pystyttänyt, ei hassumpi, mutta kevät näyttää onko siitä mihinkään . . .
Itse suosittelen pussimarkiisia pääty ja etuseinillä, vaikkakin itsellä ei kokemusta "vermeestä" . . .
Jos laitat ton pussimarkiisin, suosittelen että ostat ns. kevytpressua joka on sellaista hopeanväristä ( suhteessa kestävyyteen/keveyteen ja hintaan hyvää värkkiä ), ei sitä "haperoo" vihreetä joka ei kesta kulutusta,,, Ostat sellasen vaunun mittaisen ja etukatoksen leveys + sen verran että se yltää siihen vaunun alanurkassa olevaan uraan ja ompelet siihen tuollaisen nauhan:http://www.caravantukku.fi/webkatalog/tuoteryhmat/teltat/teltat_start.htm
tuote no: 1301300 ( on erilaisiakin ja toimivia nauhojakin, tuo on vain yksi esimerkki ) tän jälkeen ei tuule vaununalta ja pikkuelukatkaan ei tungeksi telttaan . . . Itellä sellainen on ollut käytössä vuosia, toimii hyvin . . .
Jari