2.3.2009 19:13
2.3.2009 19:37
2.3.2009 19:57
2.3.2009 20:00
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Pohdiskelen peruutuskameran asentamista peltikoriseen retkeilyautoon esim. siten, että
näyttö olisi peruutuspeilissä, 12V virta tulisi ohjaamon päällä olevassa kaapissa jo olevasta sähköjohdosta (joka ei ole käyttökelpoinen alkuperäiseen tarkoitukseensa), auton kattoon porattaisiin ohjaamon takana olevan sivukaapin kohdalle läpivienti kaapeleille, kaapeli (joka sisältää sekä virta- että video- ja audiojohdot) kulkisi ohjaamon takaa katon perälle katon päällä kattokourun suojassa jollakin massalla kiinnitettynä ja kamera seisoisi katolla auton takareunassa.Jotta auton kattoon ei tarvitsisi porata ruuvinreikiä kameran jalustan kiinnikkeille, ajattelin kiinnittää kameran jalustan tällaisiin mageettilevyihin: http://www.supermagnete.de/fin/magnets.php?group=countersunk
Oletan, että magneetit tarttuvat lujasti auton peltikattoon, mutta häiritsevätköhän magneetit jollakin tavalla peruutuskameran toimintaa?
johtoja vois viedä takaoven tiivisteen välistä ? Taikka takaoven johdotusten kanssa ja oven sisäpuolella ?
Ja kiinnittää kamera taka oveen, ylälaitaan ? ? Nipistää jonninmoisella "näpsyllä" oveen kii . . .
Kuis usein avaat takaovea ? ? ? Jos harvoin, ei se kamera siitä "kyttyrää" tykkää kun oven "hellästi" sulkee . . .
Vältyisit "reijitykseltä", tietenkin "murheena" on johtojen piilottaminen sisällä mutta ainahan niitä "murheita" pitää luoda jos niitä muutoin satu olemaan . . .
Pähkäilyjä tuossa muutamia, haluatko lisää ?
Jari
Ps. Tuleeko ohjaus kameralle "vexelloodalta" ? ?
"Tuleeko ohjaus kameralle "vexelloodalta" ? ? "
Jari, kiitos nopeista kommenteista. Kuten eräässä aiemmassa keskustelussamme arvelit, kattolampun sokeripalasta etu-yläkaapin kautta seinäpistorasiaan vetämäni johto ei sovellu tietokoneen käyttöön, koska jännitehäviö on ohuissa johdoissa liian suuri. Niinpä olen nyt miettinyt, mihin muuhun sitä voisi käyttää ja keksin, että ehkä peruutuskameraan.
Virta tulisi siis auton hupiakusta ja kamera kytkettäisiin päälle näytön viereen ohjaamon sisäkattoon tulevasta katkaisijasta (ellei näyttölaitteessa itsessään ole myös kameraa ohjaavaa virtakytkintä). Kun ohjaamon ja asunto-osan välissä oleva verho on kiinni, peruutuspeilistä ei nyt näe yhtään mitään. Niinpä kamerasta voisi olla hyötyä muulloinkin kuin peruuttaessa. Esim. liikennevaloista ylämäkeen lähdettäessä olisi joskus hyvä tietää, onko joku ihan takapuskurissa kiinni. Hupiakkukäyttöisenä sitä kameraa voisi käyttää myös moottorin seistessä, esim. jos yöllä kuuluu melua auton takaa.
Mulle pantiin äärivalot Sikaflexilla kattoon. Ovat ainakin 6 vuotta nyt pysyneet. Selvittiin sähköjohtojen reiällä, jotka suojattiin ruostumiselta usealla maalauskerralla ja johdon tärväytymiseltä kumikauluksella. Yritin niitä väännellä irtikin, mutta ei onnistu käsivoimilla. Lujaa tavaraa.
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.