7.8.2008 22:26
10.8.2008 11:41
13.8.2008 14:54
14.8.2008 17:38
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Olisi tarkoitus hankkia HALPA satellitti systeemi, eli ei mitään automaatti- tai yleensäkään katolle asennettavaa antennia vaan irtoantenni ja joku sopiva viritin. Onko kokemusta? Edullisia ostopaikkoja....?
Ainakin Mediaplazashopista http://www.mediaplazashop.com/ löytyy tarvikkeet, jos ei tosiaan mitään varsinaisia autoasennuksia suunnittele. Erikokoisia antenneja, camping-käyttöön sopiva kolmijalkateline ja virittimiäkin useampaa mallia. Hintataso on Suomen mittakaavassa edullinen. Itse olen tuolta tilaillut omakotitaloni satelliittisysteemeihin tarvikkeita useampaankin otteeseen.
Katselepa, käy ja soittele: Suomen Antenni- ja Tarviketukku, Kirkonkyläntie 4, 00700 Helsinki, FINLAND puh. 09-231 88 500, fax 09-231 88 502, sähköpostiosoite info1_ät_sajt_piste_fi ... kotisivu: www.sajt.fi
Itselläni on Canal Digitalin laite ja kortti. Hain edellämainitusta paikasta toisen kortillisen virittimen autoon (noin 150 €), lautasen ja mikropään sekä liittimiä ja kaapeleita (yhteensä muistaakseni noin 100 €).
Myöhemmin hankin ledeillä varustetun, satelliitin ilmaisevan tunnistimen jolla on varsin helppo suunnata antenni kunhan huomioi ylös-alas ja itään-länteen poikkeaman ilmoitetusta satelliitin paikasta.
Antennin jalustana käytän tukevaa vanhaa kamera jalustaa jonka kiinnitän "koiraruuvilla" ja hihnaräikällä tukevasti maahan. Kaapelia riittävästi ettei tarvitse asfalttiin ruuvata!
Itse olen ollut kehitelmääni parin kesän käyttöaikana tyytyväinen, laitteiston virittelyyn menee noin 5-10 minuuttia purkamiseen vain pari minuuttia. Olisihan sähköinen systeemi katolla tietenkin helpompi, mutta kyllä useamman tonnin investointi on liikaa.
Tuossa alempanakin oli juuri hiljattain juttua tästä aiheesta:
http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/tarvikkeet/?E26558M=3&x26558=29600225
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.