KAMA-, KIPOR- JA TEXAS-AGGREGAATIT

KOLEHMAINEN KARI 22.12.2006 14:21

Lopulta kaikki hyvin! Pari vuotta olen tällä palstalla ja edeltävälläkin nettiversiolla kysellyt ja kiukutellut kiinalaisten "Sinimaster 1000"- salkkuaggregaattien ominaisuuksista.

Ensimmäinen punakuorinen Kama käynnistyi vaikeasti ja jännitettä tuli 250 V, bensan haju leijui ympärillä ja jostain vuoti hieman öljyä. Vaihdettiin lopulta keltaiseen Kiporiin, josta jännitettä saatiin lähes 300 V. Vaihdettiin toiseen Kiporiin, jossa jännite oli kohdallaan, mutta polttoainepumpun runko vuoti valuhuokosista bensaa.

Nyt eilen, pari vuotta reklamoinnin aloittamisesta, sain laatikkotuoreen keltaisen Texasin (nämä kaikkihan lienevät samasta lähteestä kiinanmaalta; vain väri ja tarrat vaihtelevat). Siihen vaihdettiin - kuten aina aluksi edeltäjiinkin - japanilainen sytytystulppa ja kovamuovisen pistorasian tilalle meidän oloissamme kestävämpi uusi pistorasia. Öljytäytto ja liraus bensaa, ryyppy (aggregaatin) päälle, namikat kohdalleen, nyhtäisy käynnistysnarusta ja LAITE OLI KÄYNNISSÄ. Jännitettä tuli 230-232 V. Ei vuotavan bensan hajua. Ei öljyä pohjassa. Käynti tasainen kuin Hondassa. Käynnistyi vielä tänään kertanyhtäisyllä.

Rohkaisuksi halpaa aggregaattia hankkiville: ilmeisesti uusimmat laite-erät toimivat, kuten ensimmäiset Suomeen tuodut. Jännite- ja käynnistysongelmat johtuivat (kuulemma) ns. keskusyksiköstä, jotka olivat susia jo aluksi ja kaikki kokeillut varaosayksiköt samanlaisia. Että näin tänään. Katsotaan, miten pellittää pitemmän päälle...

PALIN MATTI 22.12.2006 14:03

Niin mitä?

KOLEHMAINEN KARI 22.12.2006 14:23

Tätä. Lipsahti sormi tuossa otsikon jälkeen, mutta aloitus oli kuitenkin lupaava!

PALIN MATTI 23.12.2006 17:11

Ei siinä mitään. Hyvinhän se lähti käyntiin tämä viestinkirjoitus, niinkuin aggrekaattikin. Ei ku Joulua vaan sullekki...

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.