9.1.2006 10:40
21.8.2006 13:18
22.8.2006 16:10
Kirjoita vastaus
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Kyselin tätä asiaa "vanhalla puolella", mutta en saanut siihen mitään kommentteja, joten yritänpä nyt uudelleen:
Ihmettelen Alden ratkaisua priorisoivassa säätöpanelissa Ostin syksyllä vaunun jossa on Alde 3000 lämmitin. Olin tottunut edellisessä Primus vaunussani käyttämään sekä sähköä että kaasua samanaikaisesti käyttäen yhtä kilowattia ja kaasua, jotta kierto patterijärjestelmässä olisi jatkuvaa talviaikana. Näinhän moni muukin tekee... Kun alkoi tulla sen verran kylmä, ettei kilowatti enää riittänyt pitämään vaunussa 20 astetta,ihmettelin miksi termostaatin lämpotilasäätö enää "pitänyt". Sain myyjäliikkeen huollosta saman tiedon, joka on Alden huoltotiedotteessa priorisoivan saatöpaneelin yhteydessä mainittu. Pannu lähtee käyntiin vasta, kun lämpötila on pudonnut n. kaksi astetta. Ihmettelenkin miksi lämpötilaero pitää olla näin suuri. Mielestäni Primuksen järjestelmässä kaasu kytkeytyi huomattavasti aikaisemmin (mututuntuma). Onkohan Alden ratkaisuun jokin tekninen selitys, vai onko valmistaja vain päättänyt näin?
Vieläkö on myynnissä. jos on niin ilmoita
Alkuperäiseenpä hyvinkin palatessa. Ajattelepa tilannetta talvella, olet varmaan huomannut, kun menet ulos, sulla on ovi auki 15-30 sek, kaasu käynnistyy hetken päästä ollen päällä 1-2 min. Johtunee kylmästä aallosta joka pyyhkäisi sisälle, kun pinnat sisällä luovuttaa lämpönsä takaisin kaasu sammuu. laitappa tähän pienemmällä lämpötilaerolla oleva säätöpaneeli, sehän käynnistää kaasun joka ilmavirrasta. Termostaatissa pitäisi mielestäni olla 3-5 min viivepiiri (en tiedä onko)tasaamassa näitä ilmavirtoja.
Tämä on siis ihan vaan ajankulu arveluita. :-)
-Jorkki -
Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.