Valinnan(ko) vaikeus ?

VAHDE TIMO 10.02.2008 10:46

Vetoauto menossa päivitykseen ja kaksi vaihtoehtoa kiinnoistaisi.Eli Toyotan Rav4 2.2 D Cross Sport tai Nissanin X-Trail 2.2 D.Hondan CRV ei oikein tuntunut omalta.Samaahan kamaahan nää katumaasturit silti taitaa olla eri paketissa ? Vaunu on samaa kaliberia kuin Halmeenmäen Juhanin testissä.Mielipiteitä ja kokemuksia kaivataan.

HYTTILÄ ESKO O 10.02.2008 13:12

Käy kokeilemassa "punaista vaatetta" Land Rover Freelander2:sta. Tuohan pieksi nuo edellämainitut vertailutestissä ajo-ominaisuuksillaankin. Lisäksi vuodenvaihteen jälkeen on tuo hintakin muuttunut. Nyt on tullut markkinoille myös VW Tiguan joka kehuttiin viime TM:n testissä.

VAHDE TIMO 10.02.2008 13:53

Lantikka ois kyllä yksi vaihtoehto mutta oon kuullut että pikkuvikoja riittää ? Volkkareista taas huonoja kokemuksia ja malli aivan uusi (lastentauteja)?

POKKINEN TAPANI 10.02.2008 14:00

Tojo ei kyllä yleensä häikäise millään ominaisuudellaan, muuta yksi ylitse muiden ominaisuus siinä on; jos sellaista arvostaa, luotettava toimintavarmuudessaan. Eli yksi ääni Toyotalle.

HYTTILÄ ESKO O 10.02.2008 15:59

Pikkuvikakeskustelut varmaan käytiin samanlailla kuin taksipiireissä, "eltsun unionilla" riippuen minkämerkkisten renkien pöydässä istuu. Tuo VW:n tekniikka on varmaankin kokeiltu jo VAG-konsernin eri merkeissä ja malleissa. Tietenkin koripaneelit on uutta. Mutta valintahan on sinun, kyselit vaihtoehtoja,heitin pari tyrkylle.

TERVO JARI 10.02.2008 17:15

Halmeenmäki vois valistaa meitä ton Tiptronicin keston suhteen, tässä kerrattain oli juttua Audin Tiptronic:ista sekun ei kestännä, muistaakseni olipa vielä avoinkysymys maahantuojalle mut eipä tainnu vastausta tulla ? ? ? Voihan muistaa väärikin, no Juhani kyllä "lähempää" seuranneena asian muistaa ? ?

"Tautisiahan" ne kaikki on jos vaan sellanen kohalle sattuu . . . . .

Jari

PITKÄNEN HARRI 10.02.2008 18:24

Meillä Toyota Rav4 2.2D vm-2006 Eipä ole moittimista ollu. kulutus pyöriny siinä kympin tienoilla.vaunu on Pefletti 560 lifestyle.

HAAPAKOSKI OSSI 10.02.2008 18:50

Eikös tuo TiikeriLeguaani ole Golf hiukan korotettuna ja varustettuna tutulla 2.0 TDI-koneella ja Wolkkarin tutulla nelivetotekniikalla - mikä siinä on uutta?

JORVA OLLI 10.02.2008 19:34

Timo V. Mieti asiaa! En tiedä onko Land Rover parantanut laatuaan? Kun uudistettu Land Rover Freelander tuli marknaadille, luulin sen olevan jo vapaa ongelmista, näin luulin!

HALMEENMÄKI JUHANI 10.02.2008 19:54

-Tiguanissa on uutta myös TDi-moottorin ruiskutus. Pumppusuuttimista on siirrytty ensimmäistä kertaa VAGeellä yhteispaineeseen eli commonrailiin. Alustaltaan (pohjalevy siis) se on pitkälti Golf, joskin melko muokattuna. Mielenkiintoinen, mutta ei olisi ihan ykkösenä listallani näin tuoreeltaan.

-Tiptronic etenkin on asia, jota en aio itse ostaa käytettynä. Pikkusen ennakkoluuloa on myös DSGeetä kohtaan, siitäkin on tullut kuultua myös negatiivista.

-Rav4sen suurin miinus tulee tiloista. Eivät ole huippuisot, mutta se on tarvekysymys. Toisalta hinta on mukava, aitojapanilaiselle.

-Lantikan kanssa tilanne on ihan toinen nyt kuin ennen. Eli vanhat oli brittiä tai Bemua, tuo uusi taas Hoppavolvoa. Kestävyyskokemuksia pitää siis kysyä niiltä, joilla on ihkauusi S-Max, Mondeo, V70 tai S80 mutta tuskinpa vielä paljoa kuulee? Kannattaa tosiaan tutustua siihenkin.

-Xtrailin myyntiä haittasi ennen oudot ratkaisut, mutta tämä uusi on vekkulisti tehty. Kuorissa sukunäkö edeltäjäänsä säilytetty, mutta muuten konservatiivisempi. Kaikki ei varmaan edes huomanneet että kakkosmalli on ihan uusi eikä mikään kasvojenkohotus?

VAHDE TIMO 10.02.2008 20:19

Oli mullekkin yllätys miten paljon X-Trail oli muuttunut.Varsinkin sisätiloiltaan.Ja edukseen.Tuntui ehkä koeajossa hieman Tojoa jämäkämmältä.Ravissa mietityttää ehkä eniten juuri ne sisätilat.Nissanissa löytyisi vääntöäkin hieman enemmän ainakin paperilla.Mutta se Nissanin huolto Helsingissä.Toivottavasti on parantunut.Harmi,että kumpaankaan ei saa automaattilla.Tai saahan Nissanin,mutta max.vaunun paino 1350kg.Täytyypä käydä vielä vilkaisemassa Lantikkaa.

HYTTILÄ ESKO O 11.02.2008 08:45

Eikös tavallinen automaatti missä käsivalintamahdollisuus. Volvo käyttää nimitystä Geartronic jne. Nuo hihnavariaattorijutut on taas erikseen ? Eikös tuota DSG:tä löydy VW:ltä aioastaan. Sitä näyttää tulevan muihinkin merkkeihin pikkuhiljaa. Olli J kertoo kokemuksiaan Freelanderista ? Onko hänellä Freelander 2 vai jokin vanhempi eri tekniikkainen laite ?

KEMPPAINEN HENRY E U 11.02.2008 10:28

Dsg löytyy kaikista Golfin pohjalevyisistä, eli seatit Leon, alteat ja Toledo. Skoda Ocu, Audi A3. Lyhykäisyydessään kaikissa volkkarin poikittaismootoriversioissa, pois lukien uusi Tiguan. Volkkareissa uudessa passatissakin on DSG.

Multitronikki on se variaattori. Audin s-tronic on tuo DSG.

JORVA OLLI 11.02.2008 19:05

Minulla oli Freelander td2.0 manuaali, vm 2005.

HALMEENMÄKI JUHANI 11.02.2008 19:55

Esim Volvon Geartronic on ihan normaali automaatti, mutta manuaalivaihtamismahdollisuudella, melkein kuten ne D-2-1 asennot ennenkin, mutta helpommin. Audi taasen tuntuu käyttäneen samaa xxx-tronic kauppanimeä erilaisillekin laatikoille, ja tiedon saaminen millainen loota on kyseessä ei aina ole helppoa.

HYTTILÄ ESKO O 12.02.2008 18:26

Kemppainen Hnry kertoi jo tuossa aiemmin miten nimikkeet menee.

""Multitronikki on se variaattori. Audin s-tronic on tuo DSG""

Ettei mene lapsi pesuveden mukana, kun kerrotaan eri tietoja eri laatikoista. Minun tietääkseni tuota "henkselivetoa" ei ole ollut muissa VAG tuotteissa kuin Audissa?

HALMEENMÄKI JUHANI 12.02.2008 22:35

Ei pitäisi ei. Mutta juuri nimenomaan Audeissa tronikki on milloin mitäkin sen mukaan mitä markkinointiosasto päättää! Se mitä luet 2008-brosareista ei ole sama kuin 2005 jne...

KEMPPAINEN HENRY E U 13.02.2008 00:36

Ai sinä muistat vielä läskihihna volvon - tais olla henkseliveto sieltä peräisin. Nykyisin variaattoria käyttää moni valmistaja syyt: Kevyt, halpa, pienikokoinen.

KEMPPAINEN HENRY E U 13.02.2008 00:39

Ja volvo osti moisen härvelin valmistajan. Tuli eka pikkuvolvo 66.

HYTTILÄ ESKO O 13.02.2008 08:36

No tassä topickissa ei puhuttu Audeista vaan esim VW Tiguanista. Joku vain halusi sekoittaa siihen autoon henkselivetolaatikon mitä on käytetty jossakin saman konsernin valmisteissa. Puhuttakoon asiat oikeilla nimillä ettei anneta turhaa painokuormaa uudelle mallille näillä ASIANTUNTIJAPUHEILLA ! Juuri vastaavia kuin "eltsun unionin renkien raati" kertoo autojen tekniikasta. Samaa tietämystä esiintyy varmaankin muissakin kahvipöytäjutuissa. Onhan olemassa oikeitakin asiantuntijoita, kaikki kunnia heille.

KEMPPAINEN HENRY E U 13.02.2008 09:53

Siinä olet oikeassa, että DSG:llä ja variaattorilla luodaan painolastia-mutta vain auton omistajalle. Joku syyhän pitää olla, miksi Volkkari käyttää Tiguaanissa aitoa ja kallista automaattilaatikkoa.

Kun olet niin asiantuntija autoalalla, niin kerroppa mikä on yhteinen toiminnallinen osa Ferrari 308 GTB:ssä ja rönttämersu W123:ssa. Kyseessä ei ole pultti ja mutteri osastoa. Osan tunnistaa heti sen nähtyään. Ja sitä ei ole piilotettu kuorien alle.

HYTTILÄ ESKO O 13.02.2008 21:39

Onhan olemassa oikeitakin asiantuntijoita, kaikki kunnia heille

en laske itseäni tuohon joukkoon.

HALMEENMÄKI JUHANI 13.02.2008 22:01

Juu, ja sen perillinen 343. Tuo CVT eli variaattorihan on tulossa uudelleen päästöjen takia. Aika ristiriitaista, kun muistaa miten Tahvon variaattori oli sekä janoisa että hidas... Samasta syystä DSG on pop, ja Mersulla 7-vaihteinen automaatti. Eli perinteinen 4- tai 5-vaihteinen automaatti on kohta mahdoton päästöjen takia, ja jotain uutta on keksittävä.

KEMPPAINEN HENRY E U 14.02.2008 21:30

Kokkeillan onnistuuko linkki.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ferrari-ON-SALE-SWEET-308-GT-BOOKS-DOCS-TOOLS-51K-MILES-FREE-SHIP_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ6212QQihZ001QQitemZ110221837647QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Siellä kuva esim. 53 ja 55. Eli kyseessä oli mersun perinteinen tappilukko vastakappaleineen. Aika yllättävää vai mitä?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.