M-B 200T cdi -04

PAJUNEN JARMO 01.06.2007 13:37

Millainen mahtaisi ko mersu olla vetoautona, eli farmari ja 90Kw. Tietenkin automaatti. Vaunu on Solifer 550 Dl.

BÄRS RAINER 01.06.2007 18:31

En uskalla juuri tuosta mallista sanoa, mutta koska itsellä on wanhempi 300 TD (n. 105 hv) ja Solkun 552, niin tehon puolesta tuo riittää hyvin. ja takapään automaattinen tasonsäätö on kiva. Kevyesti kulee vaunu perässä. Itse asiassa sitä ei juuri huomaa, olisiko farmarin korimalli sen verran sopiva vaunun etuosaan?

Olispa itsellä vielä tuo automaatti ja vakionopeussäädin. No, kaikkea ei voi saada - hyvä näinkin.

Käy koeajolla.

HALMEENMÄKI JUHANI 01.06.2007 21:52

C-sarjassa lienee tavallinen takajousitus, ja vasta E-sarjan farkuissa korkeudensäätöautomatiikka.

BÄRS RAINER 02.06.2007 08:09

Jassoo. Minä luulin, että kaikissa farkku-Meseissä aina on automaattinen tasonsäätö takana... No, pitää olla entistä tyytyväisempi nykyiseen siviilitankkiin.

HALMEENMÄKI JUHANI 02.06.2007 20:51

Juu, uusimmasta C-sarjasta en tiedä kun on niin uusi mutta tähän asti jako on ollut tuo.

PAJUNEN JARMO 25.06.2007 15:04

Mersu tuli ostettua. Koukku tulisi vielä hankkia; kumpi olisi "parempi" kiinteä vai irroitettava koukku? Tietysti myös peilit, olisiko niistä mielipiteitä? Jos joku kesäkiireiltään ehtii kommentoimaan niin hyvä.

REMAHL PETER 25.06.2007 17:31

Ehdottaisin Emukin peilejä ja bosal vetokoukkua jossa irroitettava koukku, koukun rakenteet hienosti puskurin alla piilossa. Jos tilaat emukit ulkomailta niin lähden mukaan kimppaan jos etua lähetyskuluissa.

Aurinkoisen Vaasan terveiset

HALMEENMÄKI JUHANI 25.06.2007 20:52

Itse en taas näe irtokoukussa hintaeron veroista hyötyä "aktiivikäyttäjälle". Eli kun koukku käytetään usein niin se on yleensä aina paikallaan ja hyöty pieni mutta hintaero iso. Usein myös ryytyy kiinni, kuten omassa autossa on nyt kiinteä irtokoukku...

LAHTI ANTTI 25.06.2007 21:19

Suosittelen myös kiinteää koukkua. Itselläni on Bosal´in koukku ja on ihan OK. Myös eri koukuissa on korkeuseroja 2-10 cm.maasta mitattuna. Tämän vuoksi minäkin jouduin vaihtamaan uuden koukun. Vanhassa vaunu roikkui nenällään, tässä Bosalissa ei.

ALATALO MARKO 11.08.2007 17:03

Ensiksi onnittelut hyvästä autosta. Mersu aiheista keskustelua on sivuilla www.mersuforum.net ja www.mese.fi. Suosittelen. Joko olet ehtinyt vetopuuhiin? Itse vedän 6102I soliferia c220 cdi sedan manuaalilla ja hyvin kulkee kunhan on tarpeeksi aisapainoa. Silloin tosin takajousitus makaa melko alhaalla. Kuitenkin vaimennuskyky riittää ihan mukavasti vaikka autolla on ajettu n. 120tkm ja alusta on vakiomallia ja osat alkuperäisiä. Jousia on erilaisia. Esim.Taxi paketissa on tukevammat jouset. Minun auton moottori on tasapainoakseleita lukuun ottamatta sama kuin sinulla. Minulla 105kw ja 340nm vakio ja on yhä vakio. Jos ahdistaa käytä esim. Karalalla ohjelmoinnissa. Voi tehdä ns.uniikki ohjelman. Voimansiirron öljynvaihdoista kun huolehdit, uskon ettei tule ongelmia kestävyyden kanssa, niin kauan kun vääntö pidetään alle n.370nm.

PAJUNEN JARMO 13.08.2007 20:02

Kiitoksia. Autoon olen ollut tyytyväinen. Vetämään en vielä ole päässyt, koukku westfalian kiinteä asennetaan 12.9. ja peilit vielä puuttuvat. Vanhaan vetoautoon verrattuna (Chevy van 6.2) kaipaa ainakin tavaratilaa, mutta on se vanhakin vielä pihassa.

ALATALO MARKO 13.08.2007 21:18

Minulla on kumilenkeillä peiliin kiinni tuleva malli käytössä. C on sen verran kapea auto että peilit saisivat tulla ulommas. Olen kokeillut sellaista joka ruuvien ja kahden levyn avulla kiristetään peilinkehyksen reunaan ja se toimi hyvin. En tiedä mistä oli ostettu.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.