Subaru Forester 2.0 bensa CVT?

HAKALA JANNE 18.07.2013 19:02

Jotenkin on aina ollut selvää että vaunun (1.600kg) vedossa diesel on ainoa vaihtoehto. Nyt kuitenkin tutkaillessani nelivetoja alkoi kiinnostamaan Forester 2.0 bensa 150 hv portaattomalla cvt-vaihteistolla. Netistä katsomassani Start-ohjelmassa kehuttiin uuden Foresterin cvt-vaihteistoa parhaaksi lajissaan - ei kuminauhamaisuutta. Luulisi portaattoman vaihteiston pitävän bensamoottorin tehon ja 'heikon' väännön kohtuullisen hyvin oikealla alueella. Kulutuskin maantieajossa on vain 5.5l /100km mikä on vähintään kohtuullinen autolle, jossa on jatkuva neliveto. Onko kokemuksia vaunun vedosta kyseisellä kokoonpanolla? Minkälaisia kulutuslukemia on ollut vaunun kanssa?

LAAKSO MARKKU 21.07.2013 18:15

Ei ole kokemuksia ko. autolla vaunun vedosta mutta tuo ajatusmaailma että diesel on ainoa vaihtoehto 1600 kg vaunun vetoon on aivan p...stä. Nykyiset bensaturbot on lähes yhtä vääntäviä kuin dieselit ja vääntävät vielä laajemmalla kierroslukualueella. Tehotkin ovat yleensä moottorin tilavuuteen verrattuna huomattavasti suuremmat. Tuo Subarun 2.0 bensakone on kyllä mielestäni alitehoinen 1600 kg painoiseen vaunuun. Testaaminen on helppoa. Laitetaan vaunu perään, mennään sopivan mäkiselle tielle ja vakkariin 80 km/h. Jos vauhti pysyy ylämäissäkin helposti säädetyssä niin OK.

HALMEENMÄKI JUHANI 21.07.2013 18:53

Viisi vuotta sitten olisin sanonut suoraan, että ei 2-litrainen vaparibensa riitä yli 1500 kilon vaunulle. Mutta CVT on oiva vaihteisto antamaan voima pyörille saakka, ja kyllä noista moottoreistakin on saatu himppu lisää puhtia, samalla kun on haettu pienempää kulutusta. Eli en tuomitse suoraan, mutta äärirajoilla ollaan, ja samalla pitää muistaa, että jos autossa on jo viisi henkeä porukkana, plus takapaksi täynnä tavaraa, niin kuulostaakin huonolta.

LAUKKANEN MAURI 21.07.2013 20:23

Tuossa Subarun teknillisä arvoja,siis niitä benskoneita on kahta sorttia,se normaali ja isompi,millä luulisi jo mökin perässä tulevan.

2,0-LITRAINEN DOHC SUBARU BOXER -DIESELMOOTTORI SUBARU BOXER -moottorin tukeva rakenne sekä tasainen ja hiljainen käynti tekevät siitä juuri oikean ratkaisun myös SUBARU BOXER -dieselmoottoriin. Polttoainetaloudessa on saavutettu merkittäviä parannuksia, joiden ansiosta moottorin suorituskyky ja tehokkuus ovat omalla tasollaan.

MAKSIMITEHO: 147 hv (108 kW) / 3.600 r/min MAKSIMIVÄÄ NTÖMOMENTTI: 350 Nm / 1.600 - 2.400 r/min

2,0-LITRAINEN DOHC SUBARU BOXER -BENSIINIMOOTTORI Tasaisesti käyvä ja vahva 2,0-litrainen neljällä nokka-akselilla varustettu bensiinimoottori antaa hyvän väännön ala- ja keskikäyntialueella polttoainetehokkuuden säilyessä silti hyvänä. Tämän ansiosta moottori palvelee hyvin niin kaupunkiajossa kuin maantielläkin.

MAKSIMITEHO: 150 hv (110 kW) / 6.200 r/min MAKSIMIVÄÄ NTÖMOMENTTI: ˙ 198 Nm / 4.200 r/min

2,0-LITRAINEN DOHC SUBARU BOXER -TURBOMOOTTORI, BENSIINI Uusi 2,0-litrainen suorasuihkutuksella varustettu turbomoottori (DIT) takaa tinkimättömän dynaamisen ajokokemuksen. Nauti Lineartronic CVT -vaihteiston välittämästä voimasta, jonka teho ja vähäiset päästöt tuntuivat aiemmin vaikeilta saavuttaa.

MAKSIMITEHO: 240 hv (177 kW) / 5.600 r/min MAKSIMIVÄÄ NTÖMOMENTTI: 350 Nm / 2.400 - 3.600 r/min

MYNTTINEN ARI 23.07.2013 11:39

Mikähän se subarun maatiekulutus on ihan luonnossa eikä labrassa .Kuka tietää kertokoon sen.

KUVAJA JUKKA 28.07.2013 15:25

Bensana veikkaisin vaunun kans jotaki 15l/ 100km.jos sekää riittää. Itellä on forester boxer diesel ja 1060kg.omapainon omaavan vaunun kans menee melko tarkallee 10l /100km.Minä pidän marssivauhtina ns.rekkojen vauhtia eli noin 90kmh.

Käyttäjän lisäys viestiin 28.7.2013 klo 15:33:36 Mitä olen kuullut tästä uudesta 2.0 bensa CVT yhdistelmästä omistajilta nii 6-8l/100km.tämä tietysti ajettaessa tyhjänä ja kesäkelissä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.