Volvo V 70 2,4T 200 hv+solifer 620 fnlandia 1600 kg ?

RONKAINEN TIMO 27.03.2011 10:11

Mitenkähän tuollainen yhditelmä toimii.Liikkuminen kesällä ja talven vaunu paikoillaan.

ANTTILA MARKKU 27.03.2011 18:20

Kyllähän se muuten toimii,mutta arviointi pitää tehdä vaunun kokonaismassan mukaan arvioiden.Mulla on itsellä tommonen bensa/manuaali ja siinä suurin kytkentämassa on 1800kg ja vaunun kok.massa on 1750.Tuo 620 finlandia saattaa olla pikkusen keveämpi,en tunne asiaa.Kevyt se volvo on noiden painojen kanssa,mutta kyllä se teho riittää vaikka etupyörät raapii asfalttia.Mulla se auto on semmonen kun se joskus on tullut liikkeestä ulos eli takajousitusta ei ole viritelty.

PURSIHEIMO TOPI 28.03.2011 02:02

Hanki Nivomat-jousitus taakse ellei jo sellaista ole.

ANTTILA MARKKU 28.03.2011 18:48

En hanki, olkoon semmonen kun insinööri sen on linjalta suunitellut.Minulla on siihen vaunun vetoon parempi vaihtoehto.

LAHTI ANTTI 28.03.2011 20:06

Jännityksellä odotamme, mikä?

ANTTILA MARKKU 28.03.2011 21:25

Ei tartte jännittää,siitä on muistaakseni ollut ennenkin puhetta.Hyndai santa fe,palvelee oikein hyvin kahden aikuisen tarpeita.ja tommonen vaunu tulee nätisti mukana.

LÄHTEENMÄKI-JUNG KRISTA 30.03.2011 15:58

Meillä oli 7 Volvoa peräkkäin ja viimeisin todella pettymys, 2004 v70 kokoajan jotain vikaa, korjauskulut 800 euroa ½ vuodessa, Etupään kolinaa mitä ei saanut Volvon huolto korjattua ( mittarissa 150 000km) Kertoi sen olevan tyyppivika ettei kannata välittää...

Joten monen vuoden Volvoilun jälkeen vaihtui merkki.

hyvä ajaa kuin juna +hyvät varusteet +hyvä vetää vaunua +kohtailainen kulutus -vaihto arvo tippuu huimasti -korkeat huolto ja korjaus kulut
KOSKINEN OLLI 30.03.2011 19:50

Se kolina mitä korjaamo ei saanut korjatuksi kertoo korjaamon avuttomuudesta. Mitä itse kolinaan tulee, niin noilla kilometreillä se todennäköisesti johtuu iskunvaimentimesta. Iskunvaimennin on muutoin täysin kunnossa, ei vuoda jne, mutta kolina kuitenki syntyy vaimentimen sisällä. Uudet etuvaimentimet ja se on siinä. Niin ja tuo alkuperäisivaimennin on saksalasta tuotantoa, tunnettu merkki.

HALMEENMÄKI JUHANI 30.03.2011 21:12

Iskarin merkillä ei korjata tehtaan suunnitteluvirhettä... Etupäätä pahempi on takaiskarin alapään hela: se on noissa V70-II/S80-I/S60-I Volvoissa reilusti alimitoitettu. Ja kun uudet iskari vedetään piukkaan nosturilla, pyörät roikkuen, on heikko osa pilattu ennen metrinkään ajoa...

KOSKINEN OLLI 31.03.2011 22:23

Juhanille: En kirjoittanut, enkä myöskään tarkoita että jokin muu kuin alkuperäisvalmiste-iskarimerkki olisi parempi, Oman kokemukseni mukaan muissa iskari merkeissä viat vaan ilmenee siten että sen havaitsee helpommin. Itse asiassa omassa kulkineessani vaihtuu aina tarvittaessa juuri tuohon alkuperäisvalmisteeseen. Minun ajollani tuo tarve on 10v ikäisessä Volvossani noin 150tkm välein, enkä koe sitä ongelmaksi,

Eikös tuo takaiskarin alapään hela ole osa sitä iskunvaimenninta, eli iskunvaimennintehtaan suunnittelema ja valmistama? Tuo, että asennus pitää tehdä tukivarren ollessa normaaliasennossa, on myös tuttua/ itsestäänselvyys...

Loppukevennys: Niin ja onpa minulla on tallissa vm 1971 auto, joka ei ole ollenkaan Volvo. Ja siinä nuo (samanmerkkiset) alkuperäis iskunvaimentimet kolisi jo 1970-luvulla ihan samalla tavalla kuin täysin erilaiset Volvossani tällä vuosituhannella. Mitään vikaa ei ulospäin voinut nähdä, ja vaimennusteho on kunnossa. Edessä joustintuki ja takana putkivaimennin. Täysin erilaiset iskunvaimentimet eri päissä, mutta vika täsmällen sama, molemmat kolisi Voisin sanoa että se on ominaisuus... ;)

HALMEENMÄKI JUHANI 02.04.2011 09:59

Tuota tyyppivikana esille ottamaan takaiskarin alahelaa ei vaan pysty tekemään kestävämmäksi: tilarajoitus ja joustoakin pitäisi olla. Eli iskarivalmistajat eivät voi korjata vikaa, joak on syntynyt suunnittelupöydällä. Sellaisena se on myös hyvä esimerkki siitä, että nykyautoissa on runsaasti vastaavanlaisia mokia, ja että ne eivät ole ko komponentin valmistajan aiheuttamia tai korjattavissa. Toinen hyvä esimerkki on edellisen polven A4/A6/Superb/Passat etupyörien tuenta: vaikka VAG on korjannut rakennetta useampaankin otteeseen monia komponentteja muuttamalla, ei siitä saada kestävää enää jälkikäteen. Liian hieno rakenne, jota ei ajateltu käytettäväksi täysin sileää asfalttitietä huonommissa olosuhteissa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.