Audi A6 Quattro veturi!?

VIERELÄ TIMO 20.01.2011 11:59

Meillä vaihtuu veturi ens viikolla... Volvo S80 D5 lähtee, ja tilalle tulee A6 2,7tdi Q. Volvon kans ei mitään muita ongelmia ollut, kuin pidon kanssa välillä! ;) Nyt sit haluaisin tietää, jos täällä olis "audi miehiä"niin onko jotain erityistä huomiion otettavaa? Mun volvo oli tomaatti, ja pelas hienosti!!! Tuleva pirssi on tiptronic! Vinkkejä kiitos! ;)

TERVO JARI 20.01.2011 20:07

lueskellut juttuja ?

http://www.audiclub.fi/audifinns/

Vois löytyä vastauksia, itse en ole tutustunut tuohon sivustoon joten en sen sisältöä tiedä.

Noita merkkikohtaisia keskustelupalstoja lukemalla saa niin huonot kuin hyvätkin puolet "esiin" autosta kuin autosta.

"Näppituntumalla" sanoisin että huononee auto vaihteiston osalta.... Tuo tiptronic ei ehkä kestävin vaunun vetoon, siihen tarkoituksenhan auto tulee ? Joskus aiemmin on ollut juttua tuosta "takkuilevasta" tiptronicista . . .

Toivotaan parasta, pelijätään pahinta . . .

KOSKINEN OLLI 20.01.2011 22:05

Eikös Tiptronic ole periaatteessa periteinen automaattivaihteisto momentinmuuntimineen ja ihan varma kuin junan vessa, Multitronic on eräänlainen variaattoriperiaate...?

VIERELÄ TIMO 21.01.2011 08:53

sellainen käsitys minullakin on asiasta... Eihän ne minun kilometri määrät huimia ole, elikkä auto kuin auto kestää varmaan. Lähinnä kaipaan vinkkejä esim. onko asialla merkitystä millä vaihteella vedellään. Volvo ainakin meni ihan hienosti D:llä.

HALMEENMÄKI JUHANI 21.01.2011 17:48

Multitironic on CVT-variaattori ja uskaltaisin sanoa melkoisen susi VAG-tuotteena. Tiptronic ei ole yhtä selvä käsite. Se voi käsittääkseni olla oikea perinteinen automaatti "rattisiivekkeillä" joilla saa käsin valittua väärän vaihteen. Tai sitten robotti mutta momentinmuuntimella. Ja kun robottiin yhdistetään momentinmuunnin saadaan parempi taloudellisuus ja liki automaatin pehmeät vaihdot.

HAARAKANGAS ALLAN 21.01.2011 19:21

Konsulit!

Kevennyksenä vakavaan autoasiaan, voisitte kuuglata sanoilla; Audi Kiesi Ja sieltä tarkemmin se video, missä se Euroopan kuuluisin remonttimies Aatu on huolestunut Audista....

Allu vaari

JUUTI ERKKI 21.01.2011 23:09

Vierelän Timolle. Et ainakaan huonompaan vaihtanut. Varsinkin, jos vedät vaunua talvella. Parempaa vaihteistoa ja vetotapaa, kuin tuo quattro/Tiptronic saat etsiä. Sehän on se perinteinen turbiinikytkimellä varustettu automaatti. Itse vetelin A 5 3.0 V 6 diisselillä ja quattrolla kahta eri vaunua kesät talvet. Viimeisin vaunu oli Kabe Safir, kok. paino 1600 kg. Muuta harmia ei ollut, kuin A 5:n takajousituksen kantavuus heittoisella tiellä. Viime kesänä tuli sit Kabe vaihdettua matkailuautoon. Audilla hauskutellaan lumen ja jään kanssa.

VIERELÄ TIMO 22.01.2011 00:14

Kiitos Erkki..! Tollaisen vastauksen halusin kuullakki... ;)

PALIN MATTI 22.01.2011 12:11

Laita Allu se linkki tänne, eläkkä tuomosia helevetin vihijeitä!

HAARAKANGAS ALLAN 22.01.2011 13:19

Konsuli Matti!

Pullamössösukupolvelle tarjoillaan kaikki valmiina kuin manulle illallinen... Tietojeni mukaan Sinä et kuulu siihen jengiin! Meidän sukupolvi on neuvokasta ja oma-aloitteista.... Tottunut suorastaan selviämään. Ja pysymään selvänä seuraavaan kertaan...

Allu vaari

KOSKINEN OLLI 23.01.2011 22:52

Tässä linkki Audin vaihteisto- periaatteisiin: http://www.audi.fi/vv-auto/audi3.nsf/HTML/100.200.700?OpenDocument

HALMEENMÄKI JUHANI 24.01.2011 18:55

Juu, hieno mainospuhe, jossa unohdetaan sanoa ihan oikeesti mitä ne on. S tronic kuulostaa varmaan 100% audilta ja hienommalta kuin DSG tai robottivaihteisto? Ja sotketaan kaikki automaattivaihteistoiksi...

KOSKINEN OLLI 24.01.2011 20:36

Nelivetojärjestelmistä tietoa: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nelivetojarjestelmat

KUIVALAINEN ESKO 25.01.2011 20:38

Valitsit juuri oikean veturin. Itselläni muuten sama mutta 3.0 koneella.Aivan sama mikä keli ja aina liikkuu.Kyseinen vaihteisto on tehokkaimissakin Audeissa eikä mitään ongelmia.

KUIVALAINEN ESKO 25.01.2011 20:50

Vielä lisää noista automaateista.Audia ennen oli X5 Bemari ja sitä ennen MB220 cdi.Molemmissa automaatti ja vedin aina D asennossa.Käsittääkseni automaatin perustehtävä on valita kulloinkin tilanteeseen sopiva vaihde.Vaunu 630 solikka.

TERVO JARI 25.01.2011 21:04

lehdessä 6/2005, on juttu jossa sai tiptronic sai negatiivistä palautetta, aikaa on kulunut joten lienee vexel-loodatkin muuttuneet/kehittyneet . . .

Joka viitsii kaivaa jutun esiin . . .

http://www.caravan-e-lehti.fi/2005/6/caravan_605.html

Tuosta on hyvä aloittaa . . .

Todennäköisesti linkki ei toimi, vaatii kirjautumisen . . .

KUIVALAINEN ESKO 25.01.2011 22:18

Jutussa oleva Audi oli vm 2000 ja 1.8 bensa koneella.Lisäksi vaihteisto oli MULTITRONIC.Puhutaan asiasta joilla on ero kuin yöllä...jne!!Että semmosta.

KOIVUPURO PEKKA 12.02.2011 23:34

Huonoja kokemuksia tuosta Tiptronicista , kaverilla sellainen hajosi 70tkm kohdalla ja korjaus maksoi jotain 7000€ (eli 42000 markkaa) eikä edes vedellyt kevyt peräkärryä kummempaa! Itse olen manuaalin kannalla, enkä ottaisi automaatti vaihteistoa edes fillariini !, Eli jos ei viitsi vaihtaa, niin eikö ole sama siirtyä käyttämään jukisia kulkuneuvoja ?

KALLIO ANTTI 13.02.2011 10:23

EI muutakuin varovaista vetoa muuten kivoja pelejä jos niissä on"tehtaan" alkuperäis vetokoukut meinaan mersunkaan tehokkaimpiin citymaastureihin ei saa vetokoukkua koska niissä ei ole runkoa tai saahan niihin tehtyä mutta kestääkö vetää se on eri juttu

HEINONEN MARTTI 13.02.2011 10:24

Asialliseen kysymykseen asiallisia vastauksia,yleensä kun sanotaan et kaverilla,tai sitten,NE puhhuu että....voi jättää oman arvoonsa.parhaat vinkit saa ihan oikean kokemuksen kautta,siis niiltä joilla on omakohtaista kokemusta laitteesta.automaatti on makuasia aika pitkälle,yks tykkää,toinen ei.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.