Citroen C5:n peilit.

KUUTTI MARKKU 06.07.2010 20:43

Kertokaa kokemuksistanne, millaiset peilit C5:een kannattaa asentaa?

PS. Tarvitseeko C5 dieselin automaattivaihteisto öljynjäähdyttimen vaunua vedettäessä?

HALMEENMÄKI JUHANI 06.07.2010 20:53

Minkä ikäinen ceefemma?

Erillinen automaatin jäähdytin on kaksipiippuinen juttu, se kun pitäisi sitten kylmemmillä keleillä ohittaa. C5sen vanhemmat automaatit ei ole tunnettuja siitä että niillä ajaisi ns maailman tappiin, mutta yksi iso vika on huolloissa. Automaatin öljy kun kannattaa vaihtaa huolto-ohjelmaa useammin. Jos vaunu on kohtuukokoinen niin satsaisin ensin öljynvaihtoon sekä kokeilemiseen. Yksi jippo on sitten se, että autoa ei sammuteta heti kun tullaan kohteeseen. Pari minuuttia tyhjäkäynnillä, ja lämmöt tasaantuu, myös latikosta.

KUUTTI MARKKU 07.07.2010 07:58

2007, nykyistä edeltävä pyöreäkulmainen malli.

Minkä tyyppiset peilit olisivat siihen parhaat?

MÄKELÄ TUOMO 07.07.2010 16:10

Itselläni C5:ssa on konepellin rakoon ja lokasuojan kaaren väliin pingoitettavat peilit.Kiristetään lattamaisella säädettävallä kuminauhalla.Varmistetaan konehuoneen puolelta r-lanka väkäsillä varkaita tai putoamista vastaan.Merkkiä en muista.Noilla on ollut pakko toimeen tulla.Parempilaatuisia saattaa olla markkinoilla.Auton omiin peileihin sopivia en ole löytänyt.Etupilarin paksuus voi olla joskus näkemäeste noille lokasuojapeileille.

HALMEENMÄKI JUHANI 07.07.2010 16:13

Piti luntata oma koeajo: vakiot käyttämäni peilit ei ole sopineet koska peilin kuori on liian kupera ja taitteella keulan puolelta. Reunat suorat eli reunaan kiinnittyvä Emukin Universa III siis vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta, ja on valmistajan koesovittamakin: http://www.emuk.com/pflege/app/webroot/files/49be.pdf

LEPOLA SAKARI 08.07.2010 21:29

Minulla on C5 Hdi automaatti -04 ja siinä mangneettipeilit. Hyvin pysyvät paikallaan. Automaatti(AL4) on kestänyt vaununvetoa siinä kuin muutakin ajoa, nyt mittarissa 320 tuhatta. Vaihteisto ei tarvitsen ylimääräistä lauhdutinta. Tämän vaihteiston ongelma on se, että jos siihen ei vaihdeta öljyjä 50-60 tuhannen välein, alkavat mangeettiventtiilit jökkimään ja ne tai koko hydrauliikkayksikkö pitää vaihtaa, kustantaa 500-1500 €. Muutoin laatikko kyllä kestää.

HALMEENMÄKI JUHANI 08.07.2010 22:45

Ja eikös se ollut tuo http://www.valvoline.fi/automaatti_vaiht_maxlife/automaattivaihteisto_maxlife.html joka kelpaa AL-neloseen, se kun ei ole helppo öljynsä suhteen jollei osta merkkiliikkeestä tai tynnyrikaupalla?

Tuollahan on ohjeetkin, tosin konsernisisareen: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=46272.0

TARKKIO VEIKKO 09.07.2010 20:17

Terve! Itselläni on peilit joissa on väkäset nokkapellin väliin ja pyörän rapakaaren alle kaareva koukku. Välissä on jousi jota voi kiristää siirtämällä eri reikiin ja kiristämällä pulttia joka on jousen toisessa päässä. Olleet alkujaan kaiketi fordissa, mutta hyvin C5 sopivat. On siis sellainen kolmion muotoinen vekotin. Ei ole nyt sopivaa kuvaa saatavana. Itsellä myös automaatti 4 ja 2004 malli. Ajettu 135 tuhatta ja luettuani vastauksia tulen vaihtamaan laatikon öljyjä riittävän usein. Merkkiliikehuollossa sitä ei tehdä ollenkaan ellei ole öljyvuotoja. En ole katsonut millaisia pultteja sieltä laatikon alta löytyy. Liekö sitikka ja pösö täysin samanlaisia laatikoltaan? Ei ainakaan kuvat vaihdekepistä ja moottoritilasta olleet samanlaisia. Sitikassa on myös +-vaihtaminen mahdollista. t. 118184

HALMEENMÄKI JUHANI 11.07.2010 18:34

Samoja vaihteistoja niissä on, mutta hieman eri jaolla (ikä/moottori). Itse asiassa teknisesti jakavat liki kaikki komponenttinsa, pitää vaan löytää se "veli-" tai "serkku"-malli. Ja poislukien kaasunestejousitus, sitä ei monessa Pösösessä ole.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.