Kaasu-uuni vaunussa, tekeekö sillä mitään, vai ei? Onko kokemuksia?

STRÖMMER HEIKKI 19.04.2009 16:28

Olen aikeissa vaihtaa Hobby 495 Ufe:ni Uuteen mut -08 malliseen 610 Ul Exelsioriin jossa on kaasu-uuni. Vaimo hihkuu innoissaan, mut mua vähän arveluttaa onko moisella vempeleellä mitään tekoa? Siis onko, vai ei?

LAHTI ANTTI 19.04.2009 16:37

On tekoa, suosittelen. Mulla oli ensimmäinen kaasu-uuni vaunussa jo -82, ja sen jälkeen ollut jokaisessa kuten nykyisessäkin.

Ennen uuni kuin mikro. Mikrossa lämmität hätäisesti jotain, mutta uunissa voit valmistaa miltein kaikkia uuniruokia, jotka ovat parempia kuin mikrossa lämmitetyt.

Nykyinen on Asko Mobilife merkkinen.

HYTTILÄ ESKO 19.04.2009 17:13

Etkös sä jo vaihtanut sen 560 malliin ? http://www.karavaanarit.fi/ajankohtaista/etuteltan_puheet/matkailuvaunut_ja_vetoautot/?x26528=49819050

STRÖMMER HEIKKI 19.04.2009 17:42

no juu ja ei, ja sit välillä meinattiin kuitenkin vaihtaa se Kabe Smaragdiin, ja sit mietittiin, soudettiin ja huovattiin ja pähkäiltiin eikä osattu päättää ja päätettiin että se 560 Prestige, ja sit vaimo sanoi että kyllä siinä 610:ssa olis kyllä enemmän tilaa, ja saataisiin vanhasta vaihdossa 1300€ enemmän, ja onhan se tietysti vakaampi vetää,(tosin Defenderin perässä on sama onko vakaa vai ei, kyllä se tulee) ja ehkä kaapin ovet pysyy paremmin kiinni telivaunussa, mut on se nahkainen sohva kyllä menee vähän yli, tai aika paljonkin itse asiassa.No ehkä siihen tottuu. Baanallakin se on kalliimpi kun on akseli enemmän, eikä sillä varmaankaan tarvi mennä mihinkään Sisilian syrjäkujille, tai jos menee, jää sinne.Mut sit kuitenkin se 610, vaikka onhan se Defenderin kans vähän kuin olisi hajuvettä ja lihapullia samalla lautasella, vai mitä?

VÄLIAHDE JUSSI 19.04.2009 21:25

Heikki tuossa sanoi juu ja ei Mulla on ollut en oo tarvinnu. En lähtis sijoittamaan siihen erikseen. Vaivaa ja huolta lisää.

HYTÖNEN REIJO 19.04.2009 21:42

Kyllä tekee.Meillä se on tietoinen valinta(vaimon) ettei syödä säteilytettyä ruokaa ;)kun se tappaa kaikki entsyymit tai jotain. Kyllä kaasu uunlla tulee rapeaa ja hyvää ruokaa ja myös puskassa.

Sit asiasta toiseen.Muistelen lukeneeni Solkun käyttöohjeista jotain rajoituksia takuuseen jos vetää oikealla maasturilla.Jotenkin se asia liittyi jousitukseen.Miten lie muilla merkeillä.Ken ties?

LAHTI ANTTI 19.04.2009 21:48

Asiasta poiketen, niin aikoinaan ainakin vetoaisoja katkeili vaunuista, kun niitä vedettiin kovajousisilla maastureilla. Hakkasi liikaa aisaa varsinkin kuoppaisilla teillä.

JORVA OLLI 19.04.2009 21:49

Noo, Heikki, sama mihin vaihdat, näen sen sitten siellä Finnlinesin laivalla mikä on tulos! Ei varmaan ole montaa Defenderiä+wagonia merimatkalla!

HAAPANEN TIMO 20.04.2009 16:02

Kyllä, näin kävi. Kuorma-auto on vielä pahempi pitkän peräylityksen takia.

STRÖMMER HEIKKI 21.04.2009 20:19

Taitaa jäädä Finnlines väliin. Katselin tosta Hobby esitteestä että tän 610 Exelssioorin korin pituus kaasupullokoteloineen, mut ilman aisaa on 8,30m. Jostain oon ollu lukevinani että Hobbyn aisa on 1,20m, mut en tiedä onko just tässä sellainen. No oletetaan että on. Vaunu aisoineen siis 9,5m. Siihen Defenderiä eteen 4,6m. Yhdistelmän pituudeksi tulee siis 14,1m.Korkeus yli 2,5m. Saattaa siis tulla aika arvokas laivamatka, vaikka kuinka sais 50% alennusta.Mutta onneksi "toiset on luotuja kulkemaan", kuten jossain laulussakin sanotaan. Viimeks mentiin, no Finnlinesillä kyllä, mut Kapellskäriin, eikä maksanut päivälaiva huhtikuussa, kun jonkun 100€. Nyt ollaan alustavasti ajateltu mennä Balttian kautta kohti Kroatiaa syyskuun alussa, tai sit elokuun ihan viimeisinä päivinä.

STRÖMMER HEIKKI 21.04.2009 20:44

Kovajousinen maasturi??? Mikä se on? Onko se mahdollisesti jokin uusi tupakkalaatu, jota en ole maistanutkaan. Ehei, kovajousisesta maasturista ei Defender kuski tiedä mitään. Kas Defenderissä on kierrejouset joka nurkassa, ja pitkät, hyvin pitkät joustot ja erikoinen akselirakenne, niistä tulee hyvät maasto-ominaisuudet. Akselirakenne on sikäli erikoinen, verrattuna johonkin kovajousiseen maasturiin, että kaikkihan oikeat 4x4 maasturit menevät pöpelikössä, kunnes jäävät mahastaan kiinni.No Defenderinkin meno pysähtyy samalla lailla, mut kun peruutat se nostaa mahansa maasta irti, ja voit kokeilla toisesta kohtaa uudelleen. Korkean maavaran ja melko vetelien jousien takia Defender on aluksi kyllä aika huiman tuntuinen ajettava, mut ei se kaadu vaikka aluksi tuntuu siltä. Niin ja sitä peräylitystä siinä on vähemmän kuin monen henkilöautossa. Ei ole kyllä kukaaan puhunut mitään siitä että takuut menis jos sillä vetää vaunua, joten eiköhän se ole vain, noh en sano mitä puhetta se mielestäni on, koittakaa arvata.

LAHTI ANTTI 21.04.2009 20:51

No esim. tämä, jota aikoinaan käytettiin veturina.

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en%7Cfi&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_FJ40&prev=/translate_s%3Fhl%3Dfi%26q%3Dtoyota%2Bhj%2B40%26tq%3Dtoyota%2Bhj%2B40%26sl%3Dfi%26tl%3Den

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.