Honda crv

RUUSKANEN TUULA 09.01.2009 22:33

Millainen vetoauto olis automaatti Honda Crv. Tuleva vaunu painaa 1350kg ja tuolla nykyisellä Jympyllä sais vetää 1300kg myös Kia ja Rav4 ja Suzuki kiinnostaa.. Niin ei tarvii olla automaatti Kokemuksia? Onko? Ei kuulo puheita. T: Kari

HAAPAKOSKI OSSI 09.01.2009 22:41

Paljonko "tulevassa vaunussa" on paino vetokunnossa ja kantavuus? Meneekö paino kuormattuna yli sallitun 1300kg. Tuosta vaunun todellisesta painosta kytkentähetkellä voi vielä vähentää aisapainon 50-75kg, jota ei lasketa mukaan sallittuun kytkentämassaan.

Meinaan vaan, jos Jumpy muuten käy edelleen veturiksi ja miellyttää, niin pelkkä papereissa oleva kokonaispaino ei vaadi veturin vaihtoa.

Ossi

RUUSKANEN TUULA 09.01.2009 22:47

On kyllä muutenniin autokuume olis hyvä syy vaihtaa. mutta onse hyvä veturi tuo Citroen

HALMEENMÄKI JUHANI 10.01.2009 16:01

Toivottavasti se CR-V on diesel, 2,0i-bensan kanssa ei vauhdilla juhlita...

LYLYOJA SEPPO 10.01.2009 17:07

Minulla on ollut kaksi vuotta Suzuki Grand vitara kahdenlitran japanilainen diesel.Vaunun kokomassa 1325kg.Käsivaihteinen,2+4 vetoinen+alennusvaihde eri kepistä.Viimekesänä Unkarinmatkalla kulutus 12,0 littraa satasella. Suosittelen merkkiä.

JORVA OLLI 10.01.2009 17:35

Usko vaan Halmeenmäkeä, diesel se olla pitää vetohommissa. Riittää se vääntö, se tarkeä! Ja kulutus pysyy aisoissa. Maasturin alusta on jämäkkä, neliveto lisää vetokykyä, varsinkin ääriolosuhteissa..

@Olli

KEMPPAINEN OLAVI 13.01.2009 15:52

Vai diisseli! Miettikääpä sen puolustajat asioita laajemmin. Monet meistä käyvät vain pari kertaa vuodessa vaunun kanssa Lapissa ja viikottain ostoksilla marketissa. Oma autokauppiaani ei suostu myymään käyttöömme dieselautoa tällaisilla eväillä. Parinkymmenen karavaanarivuoden aikana perheemme käytössä on ollut vain yksi dieselauto kaksiakselivaunun vedossa. Samana aikana lähes kaikki veturit ovat olleet kuitenkin nelivetoisia. Lasten jäätyä pois harrastuksestamme vaunut ovat keventyneet ja veturiksi 1- ja 2-mallin CR-V:t osoittautuneet hyviksi ja viattomiksi. Nykyisellä automaatilla on erittäin mukava vetää vähintään tarvittavaa "rekkanopeutta". Kulutus normaalin 2-litraisen henkilöfarmarin luokkaa. Aurinkoa ja Ukkohallan latuja tässä odotellaan.

HALMEENMÄKI JUHANI 13.01.2009 18:35

"Tuleva vaunu painaa 1350kg ..." Kyllä siinä on katumasturi ja 2,0i kaikkea muuta kuin taloudellinen ja sutjakka vetoauto. Se nyt vaan on niin että dieselin vääntöä tarvitaan jotta tuo massa liikkuu nätisti.

MARTTINEN KIMMO 13.01.2009 19:58

Toyota RAV 4 -05:ssa oli ainakin se ongelma että etupyörän piti "lipsahtaa" että neliveto kytkeytyi päälle. Se ei aina toiminut ääriolosuhteissa. Nyky RAV:ssahan on lukittava neliveto. Tavaratila oli kyllä auttamatta aika pieni. Muistaakseni CRV:stäkin puuttuu tämä nelivedon lukitus. Meilläkin tuo RAV vaihtui viime viikolla Pajeroon.

VEPSÄLÄINEN JUSSI 13.01.2009 21:56

Viime kesän, noin 5000km Suomessa ja Ruotsissa vetelin -08 2.2l Diesel CRV:llä kokonaismassaltaan 1600kg vaunua ilman mitään ongelmia. Välillä oli märkiä nurmikkolähtöjä, enkä minä ainakaan huomannut nelivedon kytkeytymistä kertaakaan. Kaiken kaikkiaan olen ollut CRV erittäin tyytyväinen vetohommissa, vaihteiston välitykset on just sopivat eikä kytkintä tartte luistatella, koneessa myös tuntuu väännöt olevan kohdallaan.

-jussi

LYLYOJA SEPPO 13.01.2009 22:09

Tulpanvaihto:pensiin vs tiisseli

VILLA PETTERI 17.01.2009 17:14

Itselläni Honda CRV bensakone+automaattivaihde. 1400 kg:n vaunu tulee mielestäni perässä kohtuu hyvin. Bensaa menee noin 14-16 l /100 km. Vaunua vedetty Saksassa ja Sveitsissä n. 3000km. Pitää vakionopeuden 80-90km/h myös vaunu perässä kohtuu mäissä. Diesel varmaan vedossa parempi, mutta ei löydy automaattina.

VIRTANEN TERO 03.03.2009 00:42

honda crv 2,0i manuaali viime kesänä vedin vaunua 10-12litraa satasella. vaunu teli vaunu kafi future painaaks jotai 1400kg. hyvä peli veturina ja neliveto toimii. automaattivaihteista en suosittele vaunun vetämiseen kulutus surempi 2-4litraa ja vaihteisto tiukilla saattaa kuumentua liikaa...

RUUSKANEN TUULA 03.03.2009 20:58

Auto vaihettu. ei tullu Hondaa T:Kari

HAAPAKOSKI OSSI 04.03.2009 20:03

No kerro nyt mikä sitten tuli?

Meillä kans vaihtui veturi, mutta ei tullut katumaasturia, vaikka semmonen oli hankintalistalla - tuli V70.

Ossi

RUUSKANEN TUULA 04.03.2009 20:34

X-Trail

HAAPAKOSKI OSSI 04.03.2009 20:52

Onneksi olkoon - teit varmasti hyvän valinnan suhteessa hondaan.

Kävin tuollaisen uuden koeajamassa - vaikutti kaikinpuolin hyvältä muuten, mutta uuden hinta oli meidän budjettiin liikaa. Vanhemmissa on mielestäni mittarit väärässä paikassa, vaikka myyjät väittää siihen tottuvan - tottuuko???

Ossi

RUUSKANEN TUULA 05.03.2009 18:43

Mittareihin paikkaan totuin autoa kotiin ajaessa. En kyllä tiedä mikä on niiden oikea paikka ja minkä on insinööri suunnitellut sitä älköön ihminen muuttako. Eihän tuo mikään talousihme ole mutta on se AUTO ja eikös sitä bensaa vielä ole myytävänä? T:Kari

TERVO JARI 05.03.2009 19:16

ovat kytkimen saaneet caravaanarille ystävälliseksi, kestäis edes enemmän kuin 30 tuhatta kilometriä ( joiltakin on kytkin "ottanut loparit" noissa kilometreissä ), kytkimessä käytetään "jotain" kaksoismassa kytkintä joka on ainakin edellisissä äksraileissa kestänyt ton kolkytdonaa "vaan", , , Tosin samaa "vammaa" on ollut kaikilla autonvalmistajilla jotka ovat käyttäneet tuota kytkin"mallia", Nissanilla kuuleman mukaan takuu on pelannut tuon "vamman" kaa . . .

Eipä sillä ittekki oon katellu äksrailin suuntaan, mutta on helpottanut ku on lompakolla hieronut kuumentunutta ottaa . . .

Oon tyytyny VW Touraniin 1.9 TDI:hin . . .

Jari

HYTTILÄ ESKO 05.03.2009 19:22

Mittarit. Senhän takia ne on keskellä että samaa kojelautaa voidaan myydä niin oikean kuin vasemmanpuolen liikenmeteen maihin. Ei siinä ole insinööriä tarvinnut, vaan talous controlleri.

RUUSKANEN TUULA 05.03.2009 19:40

Siitä kytkimestä että onko kellään omakohtaisia kokemuksia vai kuulopuheita? Miten vika ilmenee? Kestääkö pitempään jos ei hinata mitään siis ei koukkua? Ne mittarit taitaa olla ainakin minun mielestä suunnattu enempi kuskin suuntaan. siis vasempaan reunaan.

HALMEENMÄKI JUHANI 05.03.2009 20:09

Nissaneiden keskimittarit on tosiaan suunnattu kuskia kohti, mutta onhan kojelaudan suunnittelu muutenkin helpompaa kun on muuten symmetrinen. Töissä on useampikin Primeran-kuski, ja ei ole ollut ongelmia sijoituksen suhteen. Kehuvat sitä että mittarit ovat paremmin näkökentässä, eikä vaadi katseen kääntelyä sekä silmän tarkentumista yhtä paljoa.

Se kaksoismassavauhtipyörä on tosiaan ongelma liki kaikissa autoissa jotka moista käyttävät. Toyotan D4D, VAGeen 1,9TDi (ainakin), PSAn 2,0HDi kärkipäässä. Taitaa NissanRenault olla hieman viattomampi noin kokonaisuutena? Vauhtipyörä on tavallaan kaksiosainen ja joustava, ja kun joustoa tulee liikaa alkaa tärinä sekä ravistus. Lääkkeenä on joilain merkeillä uudelleen suunniteltu paineasetelma ja kiinteä vauhtipyörä. Esim noita Volsuja on turha yrittääkään korjata muuten.

TERVO JARI 05.03.2009 20:51

VW Golffin kokemuksella, josta meni kytkin ( massakytkin ) ja vaihdelooda vaihtoon ja samassa "rytäkässä" autokin . . .

Tosin vaihdoin kylläkin VW:n seuraajaksi, sen Golffin jälkeen ei ole seuraavissa VW:n tuotteissa sattunut kohdalle kytkin ongelmaista ( sen jälkeen 2 Tourania, ei kytkin ongelmia, ei muitkaan ongelmia )

Kymmenes VW menossa . . . Luotettavia ovat olleet . . . Kop Kop, täytyy koputtaa . . .

Jari

HYTTILÄ ESKO 05.03.2009 20:54

En tuota moitteeksi tarkoittanutkaan. Mutta jos/kun on symmetrinen kojetaulu niin siihen samaan keskellä olevaan reikään voidaan tehtaalla asentaa mittaristo joka suunnattu joko oikealle taikka vasemmalle istuvalle kuljettajalle. Tällöin ei tarvitse tehdä montaa mallia kojelaudasta. Aikoinaan oli minissä sama idea. Sekä useita muita missä sai esim mittariston hansikaslokeron tilalle jne. Siinä säästää sen varsinaisen kojelaudan teon eri malleiksi.

HALME MARTTI 08.03.2009 23:02

Mulla kun on Passat 1.9 TDI:n mittarissa 303000 km, niin milloin se kaksoismassapyörä leviää ja onko se vaarallista kuljettajalle/matkustajille. Onnellisen tietämättömänä olen ajellut.

SUORTTI JARI 09.03.2009 07:20

Samoin alla Passat 1.9 TDi, neliovedolla tosin, mittarissa jo 390 tuhatta ja alkuperäinen kaksoismassa pyörii vielä ilman ongelmia. No odotellaan seuraava 30000 josko sit pamahtais...

TERVO JARI 09.03.2009 16:42

ovat yksilöitä ( kytkinlevyt ), ne jotka "poksahtaa" ovat valmistusvirheellisiä, ehkä "paisto"vaiheessa epäpuhtautta pinnoissa taimuutavastaavaa ( jos olen oiken ymmärtänyt korjaamon selitystä, siellä on metallipintojen väliin vulkaniseerattu kumi joka eliminoi turhat "tärinät" . . .

Äläkää peliätkö, kyllä se kestää kytkimen elämänkaaren loppuun asti . . .

Ei se tielle jätä,ei minua ainakaan , alakaa kuuluun "kilinä" kytkimestä mutta saattaa kestää ajaa tuhansia kilometrejä, tuo loppuosa korjaamon kertomaa. . .

Jari

HALMEENMÄKI JUHANI 09.03.2009 17:50

Niinpä. Ja jos ovat kestäneet jo noin kauan niin ei se 2massavp ole se joka enää laukeaa.

TERVO JARI 09.03.2009 19:25

kytkin meni 27 000 kilometrin ajon jälkeen . . .

Jari

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.