Takuu jutskat !!!

NISSINEN KAUKO J 01.12.2008 19:22

Kuinka kauan on lajitovereilla kestänyt ns. takuukorjaukset? Nyt on viikkoa vaille 2 kuukautta mennyt, eikä ole vielä mitään tietoa milloin homma hoituu. Vaunussa kosteusvaurio, sateella ajaessa lattia kastuu vuosimalli -08 Kabe Ametist siihen tarviis pyöränkotelot tai kupit vai mitkähän ne oli.Tavaraa ei saada Ruotsista tulemaan vaikka on noinkin lähellä,ameriikastakin tulee 2:ssa viikossa. Onkohan se totta,että noi vaunuliikkeet ei saa takuukorjauksista korvauksia? Tälläista kerrottiin jo edellisen vaunun aikaan se oli Polarin tekele ja samaa kuuluu nytkin. Ihmettelen vaan jos vaunukauppiaat tollasella riskillä kauppaa tekevät, tehtaan mokia ja virheitä korjaavat ilmaiseksi. terv. Kake

HYTTILÄ ESKO O 01.12.2008 21:29

Onko kysmys jostain pikkuhuoltoliikkeestä, vai onko maahantuoja löperö ? Kysyppäs > KABE Suomi / Finland Sibeliuksenkatu 15 B 04400 Järvenpää Tel. +35 20 741 4481 Fax. +35 9 279 520 31 E-mail info@kabeadria.com

HAAPAKOSKI OSSI 01.12.2008 22:02

Dethleffs hoiti etukotelon vaihdon ja vuotavan viemäriputken korjauksen yhdellä sähköpostivaihdolla. Kävin näyttämässä ongelmat paikallisessa liikkeessä ja he tilasivat osat heinä-elokuun vaihteessa 07 - samalla sovittiin korjaus tehtäväksi syyskuussa 07, kun liikkuminen vähenee. Sovittuna ajankohtana oli muoviosat ja uudet tarrotukset valmiina. Vaihtotyössä meni paripäivää, kun viemäriputkiston kaatoja paranneltiin samalla kertaa.

Ossi

NISSINEN KAUKO J 02.12.2008 15:55

Maahantuojalta tullut tieto tänään, ehkä tällä viikolla tai seuraavalla. Luulisin maahantuojan velttoilleen, huoltoliikkestä on kyllä kyselyjä tehty täs matkanvarrella. Myyjällä ei huoltoa, huoltoliike Kaben huoltoihin hyväsytty liike. Nyt näyttää valoisammalta tässä pimeyden keskellä.

HALMEENMÄKI JUHANI 02.12.2008 22:18

Tässä se tuli moite Kabenkin laadusta ja takuun toimivuudesta. Ilman sarviaa otsassa, vaan toteamuksena ettei mikään merkki tai organisaatio taida olla viaton?

HAAPAKOSKI OSSI 02.12.2008 22:36

Nooohhh...

Meidän Detskun takuun toimivuudessa ei ole ollut moitteen sijaa, kuin myös Viitamaan toimintaa ei voi muuta kuin kehua - kaikki hoituu, vaikka vaunu ei ole Viitamaan myymä.

Viatkin on olleet niin pieniä, ettei useampi käyttäjä olisi niitä edes havainnut - onneksi olen tarkka tässäkin ja asiat saatiin kuntoon takuuaikana.

Ossi

LINDROOS LAURI 04.12.2008 20:24

Pitkän Solikka-kauden jälkeen ajossa Adria 562 UP. Tulipalon tarkkana olen seurannut sen paikkoja - eipä valittamista. Ainoa löytämäni oli etuikkunan välinauha, joka ilmeisesti on vikamateriaalia, kiristyy ja nousee nurkista. Silti enempi kosmeettinen vika. S-posti ja kuvat länsirannikon valtuutettuun huoltoon ja homma oli sillä selvä. Vaikka liikkeellä ei ole kaupan kanssa tekemistä, hoitui takuukorjaus sovittuna aikana ja työ oli laadukasta. Saa nähdä uusiiko "vika" joskus. Onko muilla ollut näiden välinauhojen kanssa ongelmia ?

t. Lauri

NISSINEN KAUKO J 05.12.2008 17:20

Tulevana maanantaina alkaa korjaus, osat saapuneet vihdoinkin. Näkymät on valoisammat, kuin joku päivä sitten. Kosteusmittaus suoritettiin lokakuun kymmenespäivä ja samanapäivänä maahantuoja hyväksyi korjaussuunnitelman. Länsirannikon huoltoliike on ollut maahantuojaan yhteydessä, tuossa matkanvarrella. Kumpikohan on tehdas vai maahantuoja velttoillut? Huoltoliike on ehkäpä sama, kuin tuossa edellisessä jutussa.

Kirjoitteli Kake

JORVA OLLI 05.12.2008 19:34

Ei ole viatonta kapistusta tässä maailmalssa, se on totisin tosi. Ja se myös, että joka haluaa hoitaa asiansa niin kuin pitää, tekee sen. Se joka yrittää hoitaa asioitansa, todella yrittää vaan!

On todella arvokas asia löytää hyvä myyjä tai huoltoliike, joka todella välittää ja tekee parhaansa, asiakkaansa hyväksi joka hänelle tulee.

Minulla on ollut onnea asian suhteen. Ei niinkään myyjän suhteen ( Dethleffs ), kuin huoltajan!

Kiitos Caravan- Huolto Risto Aholalle, Tampereella.

@Olli

ANTTILA MARKKU 05.12.2008 22:01

Niin,Detskun myyjältä tahtoo Tampereella saada aika tylyä kohtelua.minullekkin kyseisessä liikkeessä asioidessani sanottiin ettei tommosia myydä vuodessa kuin korkeentaan yksi tai ei yhtään.Mitä lie tarkoittanut.

TERVO JARI 06.12.2008 09:43

Tapani Uoti:

tapani.uotimiukudethleffs.fi Miuku = @

tapani.uotimiukupp.inet.fi. Miuku = @

Ja:

esa.parviainenmiukudethleffs.fi Miuku = @

Ja:

Pilvi Uoti 0400-314 575. infomiukudethleffs.fi. Miuku = @

Johonki noista, niin eiköhän "äänikellossa" muutu . . .

Jonninmoinen "oikeus ja kohtuus" on siinä kuisen palvellaan, myyjä "leikin kestäköön kun leikkiin on ryhtynyt", työssä kuin työssä on omat sääntönsä joita on noudatettava, ja siitä on myyjänkin "pidettävä kiinni" . . .

Jari
ORRBERG LASSE 07.12.2008 22:16

Älä noin vähästä ota pulttia. Itse ostin Kaben 2004 syyskuussa ja piti reissata kesä 2005 mutta ei tullut mitään koska vaunu oli liikennekelvoton aisapainonsa takia, kesä taisteltiin ja vaunu takaisin Ruotsiin, asia korjautui. Tänä syksynä korjatiin kosteusongelma keittiökaapiston alta, oli unohtunut massat pyöräkotelun reunasta. Tosiasia on että ei Ruotsista tule muuta hyvää kun Marabun suklaa.

NISSINEN KAUKO J 07.12.2008 22:51

No eipä tässä niin kauheasti pulttaa kiinnosti vain kysellä,miten "lajitovereilla" hommat on hoituneet. Samavika varmaan,kun lattia kastuu pyöränkoteloiden vierestä. Kiva kuulla,että muillakin on Kabessa vikoja ollut. Kovasti kehuttu laatuvaunuksi, ehkä ei sittenkään maineensa veroinen.

MÄNNISTÖ ANTTI-P 08.12.2008 11:34

Onkohan tämä ketju mennyt "vahingossa" ohi "Kabeliimikseltä" kun ei oo näkyny kommenttia. Naapuri siitä yhden,kahden,kolmen tai neljän vuodenajan vaunusta - vai mikä se nyt oli! :)

STRÖMMER HEIKKI 14.12.2008 12:40

Voi voi, ja mä kun niin olen haaveillut että vielä joskus ostan ostan kunnon KABE:n tän Hobbyn tilalle. Jollain vuotaa patterit kun typerästi on asennettu alumiiniputket suoraan teräksisiin kannattimiin jolloin tulee sähkökemiallinen reaktio ja alumiiniputkiin tulee pienenpieniä reikiä, jollain tulee sateella ajettaessa vedet lattiasta sisään.Takuukorjauksista en tiedä, mut ihan muutkin korjaukset kyllä on todella vaikeita.Keväällä oltiin eurooppaa kiertämässä ja Ranskassa joku ajoi perään.Yli 2 kuukautta kehitettiin Hobbyyn uutta takapuskuria, uuden vaunun liike kyllä mielellään olisi myynyt.Eiköhän nyt laman myötä asuntovaunufirmoillekin tule tarvetta hankkia muutakin kuin uusia vaunuja, ja asuntovaunu tehtaille aikaa tehdä niitä varaosia.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.