LMC 545F vm93 työntöjarrun toiminta?

KUOSMANEN VILLE 12.07.2016 21:04

Hei. Uutena karavaanarina ihmettelen kuinka tuon työntöjarrun tulisi toimia vaunua peruuttaessa?Siellä ilmeisesti jokin kiilasysteemi joka kytkee jarrun pois päältä peruuttaessa? Pehmeämmällä alustalla nurmi/sora tuntuu että aika lailla jarruttaa vaunu, vaunu katsastettu ja huollettu tänä keväänä myyjäliikkeessä mistä ostimme sen. Silmämääräisesti aisa menee aikalailla kokonaan kasaan peruuttaessa, kuuluukohan mennä? vai onko mahdollisesti esimerkiksi tuo vetopään iskunvaimennin sökö? luulisi katsastuksessakin pomppaavan?

HAAPANEN TIMO 13.07.2016 07:27

Voisit lukaista minkä merkkinen vetopää siinä on.
Jos ko. vaunussa on Peitzin akseli ja vetopää kuten muistelen toimii se juuri noin.

@timppa

Käyttäjän lisäys viestiin 13.7.2016 klo 07:35:46 Tässä yleisohje siitä miten sen pitäisi toimia kulkusuuntaan

http://www.valeryd.fi/fragor/fragor1.asp

PITKÄAHO JUKKA 13.07.2016 09:00

Kysymys oli peruutusautomatiikan toiminnasta eikä vetopään. Jarruissahan on rakennettu jarrurumpuihin automatiika joka siirtää peruuttaessa jarrukenkiä kauemmaksi rummusta mutta sinne jää noin 25% jarrutehosta jäljelle joten se tuntuu peruuttaessa varsikin huonossa paikassa. Se vetopää painuu ihan pohjaan kun peruutetaan.

Käyttäjän lisäys viestiin 13.7.2016 klo 09:05:00 ps, se 25% ei riitä pitämään vaunua paikallaan jos jätetään rinteeseen joten karkaaminen on varmistettava kiiloilla

HAAPANEN TIMO 13.07.2016 09:07

Niinhän se oli, vetopäästä on vain helpompi katsoa mikä akseli siellä on. enkä tunne varmuudella muiden kuin Peitzin toiminnan,

''Jos ko. vaunussa on Peitzin akseli ja vetopää kuten muistelen toimii se juuri noin''

@timppa

KUOSMANEN VILLE 13.07.2016 20:57

Ilmeisesti siis vaan ominaisuus, täytyy joku pönkkä laittaa väliin pehmeällä alustalla peruutellessa. Miten tuon iskarin toiminnan voi todeta,ilmeisesti sekin kuitenkin osallistuu työntöjarrun toimintaan.

PITKÄAHO JUKKA 13.07.2016 21:12

Jos iskarin teho on vajaa niin jarruttaessa tuntuu selvä nykäys joka vaiva on myös jos jarrut on säädetty liian kauas. Karkean testauksen voi tehdä työntämällä vetopäästä siinä täytyy olla selvä vastus eikä tyhjää saa tuntua.

RUTANEN HENRY 14.07.2016 21:12

Vaunun akselisto ja vetopää eivät kulje käsikädessä, siis merkkien suhteen.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.