Hybridi

MUSTONEN JOUNI 17.06.2016 08:50

Onko järkevää vetää vaunua hybridillä ja pystyykö edes vetämään. Esim. Toyot rav 4. Nimimerkillä epätietoinen

KOISTINEN TOIVO 17.06.2016 09:30

http://www.taloustaito.fi/Teemat/Auto/Autoesittelyt-ja-merkkiuutiset/Mitsubishi/Mitsubishi-Outlander-PHEV-on-alkuvuoden-myydyin-hybridi/ http://www.ts.fi/teemat/auto+ja+liikenne/88624/Vetokoukun+saa+vain+harvaan+hybridiin https://www.toyota.fi/autot/rav4/index.json#/publish/compare_engines/selection=2AR-FXE-25H--116ECVT4WD Tässä vähän tietoa. Toivopoika

KOISTINEN TOIVO 17.06.2016 09:38

Niin siittä järkevyydestä. Vaikeahan sitä on mitata, koska noiden hinnat tahtovat olla kovanpuoleisia tavalliseen malliin. Onko sitten millaiset kilometrimäärät vuodessa, joilla hinta ero kompensoidaan alempien päästömaksujen, ja mahdollisesti alempien polttoaine kulujen muodossa Pösökauppias kertoili heidän hybridistä, jotta ne kulutus, ja päästöhommat ovat optimi oloissa mitattuja tehtaalla, ja oikeat ovat jotain muuta. Minä olen kaipaillut autoa, jossa sähkömoottorit pyörissä, tai perissä hoitaisivat liikkeen , ja kone pyörittäisi generaattoria, joka syöttäisi virran ajomottoreihin. Voimansiirto, ja vaihteisto jäisivät pois. Ajomoottoreiden sijoitus pyöriin tekisi autosta todellisen nelivedon Toivopoika

HALINEN HARRI 17.06.2016 11:44

Älä Toivo etene liian nopeasti. Ensin pitää päästä myymään ensimmäinen sähköinen sitten hiukan kehittyneempi ja vasta myöhemmin hyvä toimiva ratkaisu. Pitää turvata nyt jo kaupan tulevaisuutta. Noiden jäleen onkin toisten energioiden vuoro.

ANTTILA MARKKU 17.06.2016 18:17

Minulle riittää tämä nykyinen vetopeli.Kaikki mikä maksetaan energiansäästön vuoksi ei koskaan näillä kilometreillä maksa itseään.Ainoa mikä on varmaa on että energiaa säästävät laitteet eivät toimi toivotulla tavalla.

HAAPANEN TIMO 18.06.2016 11:44

Velipoika on kymmeniä tuhansia kilometrejä vetänyt Lexuksella raskasta vaunua. Hyvin pelaa.

@timppa

JOKINEN ARI 18.06.2016 12:25

Aika monessa hybridissä on vetokoukku kielletty kokonaan, eikö tuossa RAV4:ssä ole kuin: Perävaunumassa jarruin (kg) 800

Se Lexus taitaa olla aika iso versio?

Käyttäjän lisäys viestiin 18.6.2016 klo 17:55:21 Niimpä on kun kelaa sivua riittävän alas : Perävaunumassa jarruin (kg)1650

HALMEENMÄKI JUHANI 18.06.2016 16:37

Etuvetoisessa kyllä. Mutta nelivetoisessa 1 650 kg. Eli ei nyt ihan vähänkään. Toinen vaihtoehto "alle lottovoittaja"-hintaluokassa on tuo Outlander. Volvo ja Lexus on nimittäin jo selvästi arvokkaampia. Ja muut halvemmat nirkoisilla kiloilla.

LAAKSO MARKKU 23.06.2016 22:05

RAV4 hinta n. 53.000€ vetokyky tuo 1650kg Outlander n. 55.000€ vetokyky 1500kg Volvo V60 n. 59.000€ vetokyky 1800kg Nämä kaikki on paremmilla varustelutasoilla

Ainoa lottovoittajan tasolla oleva on Lexus 450RX 85.000€ vetokyky 2000 kg Lexus on perusvarustelulla mutta näyttää jo suunnilleen kattavan näiden muiden paremman tason. Parhaimmalla varustelulla n. 105.000€ mutta varusteet on sellaisia että näihin muihin ei niitä saa edes rahalla.

ANTTILA MARKKU 24.06.2016 12:22

Aina unohdatte nuo Korean laitteet,hinnat alkaen 38te ja santa ja sorento alkaen 48te.Manuaalivaihtein jopa 2,5t kytkentämassa.Automaattina 2t.

HAAPANEN TIMO 24.06.2016 14:19

Hybridissä? @timppa

LAAKSO MARKKU 24.06.2016 18:02

".Manuaalivaihtein jopa 2,5t kytkentämassa.Automaattina 2t."

Aikoinaan yks autonvalmistaja kertoi tuon saman tarinan ja lisäsi että automaatti ei kestä isompaa vetokykyä. Toinen valmistaja käänsi nuo luvut toisinpäin ja sanoi että manuaali ei kestä isompaa vetokykyä.

Molemmissa tapauksissa oli kyse suunnittelijoiden kyvyttömyydestä tai valmistajan haluttomuudesta palvella asiakkaita.

Muuten, kertooko joku ison jenkkipakun valmistaja että automaatille ei saa isoja vetopainoja??

ANTTILA MARKKU 27.06.2016 19:01

Luulen että ennen -90 lukua valmistetuissa jenkeissä taisi olla tuo lämpöongelma, niissä joissa öljyn lauhdutin ja lukkoturbiini ei ollut saatavilla tai vakiona.Toisaalta pakokaasujen puhdistus laitteistoja taisi olla jo 60 luvun autoissa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.