Volvon automaattivaihteisto

MARTTILA PEKKA 13.08.2014 22:36

Autollani (Volvo XC 70 vm. 2002) oli ajettu noin 110 tkm, kun vaihteisto alkoi nyppiä 40 km/t nopeudessa. Ei osanut päättää laittaisko 3:lle heti vai viivellä - aina sitten viivellä myös alaspäin vaihtaessa. Kokeilin Fortet ja uudet öljyt, merkkihuollon ohjelmistopäivitykset jne. Ei apua. Nyt olen kesän ajellut nyppimättömällä autolla. Apu löytyi ESP Autotrans Huittinen (kuukleta), eikä maksanut kuin parisataa €. Uuusi ohjelmointi ja servon kansi, asentaja lupasi jo puhelimessa vian korjaantuvan kuvailtuani oireet. . Kirjoitan tämän siksi, että etuteltan puheissa on paljon myös asiatietoa, josta olen saanut apua ja haluan tarjota oman osani tästä kokemuksestani. Samaan syssyyn voin esittää myös vilpittömät kiitokset ja ihailut SFC-alueiden ylläpitäjille/talkoolaisille! Olimme sitten lasten/lastenlasten kanssa tai 37-vuotisen karavanhistoriamme ensimmäisiä juhannustreffejä viettämässä esim. Vankkurimännikössä, aina yhtä hienot puitteet kaiken ikäisille. pekka

ESKOLA PENTTI 14.08.2014 06:34

Osaatko kertoa, mikä oli se varsinainen toimintahäiriön syy? Ymmärsin tekstistä, että autoosi oli vaihdettu uusi servon kansi ja ohjelmoitu uudelleen? Voisin olettaa, että Volvon omassa huoltopisteessä olisi osattu vika tulkita ja myös korjata. Missä Volvon huoltopisteessä käytit autoa ensin?

Mikä oli vikana tuossa servon kannessa (epäpuhtautta)? Eikös Autotrans kuitenkin käyttänyt samaa ohjelmaa, kuin mitä Volvon huoltokin käyttää?

Pääasia, että euto on kunnossa ja matka jatkuu!

HAAPANEN TIMO 14.08.2014 08:52

Mun käsityksen mukaan erikoistunut korjaamo on edellä merkkikorjaamoita. Jos vuositolkulla aamusta iltaan touhutaan pelkästään automaattilaatikoiden parissa on kokemusta helkkaristi.

Tässä yksi laatikonkorjaaja: http://www.autogear.fi/

@timppa

LATVALA MARKO 14.08.2014 09:27

Täällä meidänkin kylällä on yksi pelkästään automaattilaatikohin erikoistunut korjaamo, jota myös merkkiliikkeet työllistävät aika paljon.

MARTTILA PEKKA 14.08.2014 17:33

Varsinainen syy, joka ei aluksi korjaantunut pelkällä ohjelmoinnilla, oli siinä servon kannessa. Servo vuotaa siinä suljetussa järjestelmässä, joten vika ei näy ulos mitenkään, uusittu kansi (60 €) oli maallikonkin silmään erilainen. Eipä tienneet Volvolla mitään asiasta, enkä suotta viitsi mainita noita Volvon huoltopisteitä. Autotransin omistaja käy kerran vuodessa ulkomailla päivittämässä oppinsa ja on erittäin ystävällinen taituri ja tietääkseni Volvolla ei ole tätä tietotaitoa eikä ohjelmaa. Vrt. yleislääkäri ja erikoistunut lääkäri! pekka

PELLI JUHANI 16.08.2014 20:09

Eipä tienneet Volvolla mitään asiasta, enkä suotta viitsi mainita noita Volvon huoltopisteitä......

Miten niin suotta...? Eikös se ole meille kaikille hyvä tietää missä osataan ja missä ei. Ei kait vahingon tartte ensin kiertää, ennen kun oikea remonttimesta löytyy....

LATVALA MARKO 16.08.2014 21:26

Eikös se tieto riitä, että automaattilaatikoihin erikostunut korjaamo on merkkiliikettä parempi vaihtoehto. Kaikki nuo Volvon huoltopisteet kyllä löytyy netistä, ei kait niitä tarvi erikseen luetella.

ANTTILA MARKKU 17.08.2014 10:54

Huomannut saman asian,merkkiliike ei usein ole paikka jossa tiedetään.Siellä usein on asentajia jotka yrittää vaihtaa halvalla osia mutta tietämys on huoltopääliköllä,jos hänelläkään.

MARTTILA PEKKA 20.08.2014 21:18

Taisi tulla selväksi, että merkkiliikkessä osataan peruasiat ja mm. vaihteiston erikoisliikeet osaava taas sen puolen. Niinkuin kirjoitin, miksi minä mollaisin jotain liikettä suotta. "Ei sinun tarvitse sammuttaa toisen kynttilää, saadaksesi omasi loistamaan kirkkaammin". Eli auto, kun auto, niin vaihteisto-ongelmissa Huittisiin! nimimerkillä apua tarvitseville... pekka

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.