Karavaanareita SSYA2014

LAHTI JUKKA-PEKKA 28.06.2014 22:57

Bongattu Imatralta entisen Itä-Suomen Kumikorjaamon (ISKO) nykyisen Vianor Imatran lähettyviltä karavaanareita. Oheiset kuvat ovat Suur-Saimaan Ympäriajoista 2014 -jpl-

ANTTILA MARKKU 29.06.2014 13:09

Voi kuinka söpöjä.Tommonen Fiiu mullakin on ollut ja Vauxhallista se viva 1,6l ohc koneella jollainen tossakin numeroa isommassa oliko VX?

HAKALA SAMI 29.06.2014 13:57

Näyttää perus-Victorilta eli lienee 1.6 tai 2.0 ohc ... isäukolla oli tuollainen 2,0, mulla 1.6. Ainakin kolmen litran konettahan noihin sai, joku malli oli ainakin VX 4/90 ja Ventora oli sitten vielä ihan oma lukunsa

ANTTILA MARKKU 29.06.2014 16:46

Tohon sai sen mangnum koneen tais olla 2l ohc aika kiree vakio.

PUMMILA MARKKU 29.06.2014 16:54

Terhin upea yhdistelmähän se siinä,kääntää katseet kyllä,tosin kuskikin!!! Mukavaa matkustusta Terhille ja Harrille !!!

Käyttäjän lisäys viestiin 29.6.2014 klo 16:56:09 Niin toi Fiat 600 on Terhin.

HALMEENMÄKI JUHANI 29.06.2014 18:21

4/90 oli 90-heppainen versio, pikkuisen sportimmin varusteltu. Magnum ei ole moottori, vaan Vivan malli, jossa oli sama OHC-kone, jota siis käytettiin jo aiemmin mm Vihtorissa. Ja GT-Vivassakin, HB-korimallissa. Kutosellinen Vihtorin näköinen malli oli Ventora.

Ja Vauxit on kyllä mainettaan parempia harrasteautoina. Jokunen niitäkin ollut...

Käyttäjän lisäys viestiin 29.6.2014 klo 18:21:56 Ai niin, Viva Magnum on 2300 ja GT on 2000.

ANTTILA MARKKU 30.06.2014 12:07

Engelsmannin versio Opelista.Opelissa eli Astrassa noita yli 2l versioita ei tainnut ollakkaan.Kadetin ja Vivan perus moottorit 1 ja 1,2l tais sittenkin olla eri laitteita?

HAKALA SAMI 30.06.2014 15:27

FD Victorilla ei ollut Opelin kanssa vielä mitään muuta tekemistä kuin GM isäntänä. Tuon seuraaja FE suunniteltiin jo yhteistyössä Opelin (Rekord D) kanssa, mutta samankaltaisesta ulkonäöstä huolimatta ainoa yhtenevä korin osa löytyi pohjalevyn etuosasta. Samaten nuo FD-Victorin 1.6 ja 2.0 OHC-koneet täysin Vauxhallin omaa tuotantoa, olivat muuten reilusti Ooppelin silloisia koneita kehittyneempiä :)

HALMEENMÄKI JUHANI 30.06.2014 19:18

Juu, melkoisen modernia tekniikkaa tosiaan, kyllä siinä oli aikoinaan ihmettelemistä. Glas, Vauxi ja sitten Voortti oli aikajana . Tosiaan, myös ne pienet OHVeet oli omansa molemmilla merkeillä. Saman näköisiä, muttei samanlaisia

Ja Astrahan tuli mallinimeksi vasta etuvedon myötä, eli D-Raketti oli ensimmäinen Vauxhall Astra. Vivan HA- ja HB-sukupolvien jälkeen oli vielä yksi Chevette = Kadett C-mallin mukaelma.

ANTTILA MARKKU 30.06.2014 21:27

Minusta se näyttävin Viva kori oli tuo 70 luvun alun vielä kapea, mutta takalokasuojan etuosassa oleva vyötärölinjan nosto teki autosta keveän mutta näyttävän näköisen.Siitä seuraava se kyljistään pullisteleva tasapaksu olikin sitten lopun alkua.

HALMEENMÄKI JUHANI 01.07.2014 19:48

Siis HB-malli, semmoinen oli mulla sinisenä. Mutta tykkäsin enemmän tylsemmästä seuraavasta HC-mallista, mulla kun oli siinä juurikin tässä viitattu OHC, kaksilitraisena. Että muuten oli karvas ylläri monelle, kun "Vaiva" esitteli perävalojaan.

ANTTILA MARKKU 01.07.2014 22:23

Just tuo väri,mutta siinä oli joku kromilista vielä erottamassa että se oli sillä 1,6 OHC koneella oleva.Liukkaalla kelillä sladittelua ei tarvinnut yrittää,kevytperäinen laite teki sitä myötäsyntyisesti.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.