Lattialämmitys Hobby kmfe 2007.

IISKOLA JUKKA 01.11.2013 12:28

Tervehdys. Miten reilusti tuon mukavuuslämmityksen pitäisi lämmitä ja millä alueella tarkemmin vastukset sijaitsee? Valo syttyy katkaisijaan, mutta tuntuu lattian lämpö olemattomalta. Mistä kohtaa pystyisi mittaamaan syötön ja vastusten kunnon mittarilla?

HALINEN HARRI 01.11.2013 14:45

Kun vaunun varsinainen lämmitys on lämmittänyt vaunun oleskelulämpötilaan ja lattialämmitys on ollut "jonkin aikaa" päällä ei pitäisi lattian tuntua kylmältä.

Käyttäjän lisäys viestiin 1.11.2013 klo 14:46:39 Niin olethan huomioinut sen että lattialämmitys vaunussa/autossa on muuta kuin omakotitalon lattialämmitys joka saattaa olla siellä olla ainoa lämmitysmuoto.

NIEMELÄ PASI 01.11.2013 15:09

Hobbyn mukavuus lattialämmitys ei ehkä ihan täytä tuota mukavuutta.

Oltiin muutama talvi sitten rinteessä ja tuttavilla on Hobby missä on tuo lattialämmitys ja omaamme olen laittanut Ecoflex-kalvot muovimaton päälle, niin täytyy sanoa että ei voi puhua samana päivänä. Omassa lattia tuntuu lämpimälle, mutta Hobbyssä sai oikein etsimällä etsiä että tunsi mistäkohtaa lämmityskalvot löytyy.

KANKAALA TARMO 01.11.2013 15:10

Juurikin näin...meillä lämpiää ensin tuo tyroksilaatikko,ehkä seuraavana päivänä huomaa lattiankin olevan hiukan lämmin tai siis niin että ei enää tunnu kylmältä.Vaunu on kyllä eri merkkiä mut kait ne samalla periaatteella toimii kaikissa.

VALTONEN MARTTI 01.11.2013 15:46

Vesikiertoinen lämpee nopeasti ja myös tuntuu kunnolla.

HALINEN HARRI 01.11.2013 16:44

Taitaa nuo vesikiertoiset lattialämmitykset olla enempi harvimaisia pohjoismaiden ulkopuolella valmistetuissa yleisimmissä merkeissä. Itselläni ole autossa sähköinen jossa kolme tehoaluetta. (Dethleff-Fiat, tehdasasennettu). Siinä kyllä riitti tehot jopa "kuivatus lämmitykseen" muutaman lämpöasteen ulkolämpötilassa.

ANTTILA MARKKU 01.11.2013 16:50

Kyllä noissa lattialämmityksissä on suuria eroja.Minulla oli detskussa sähkötoiminen lattialämmitys.Aika vähän käytössä ja toimivuus toteen näyttämättä.Soliferissa paljon kehuttu mutta ainakaan minulla isommassa vaunussa ei pesuhuoneen lattia koskaan ole ollut oikein lämmin,muualla ajoittain jopa lämmin.Nykyisessä Cabbyssa selkeästi lattia on lämmin ja siinä voidaan lattialämmitystä "suntilla"säätää erikseen muusta patterikierrosta erillisenä.Tuo jälkiasennettava kalvo on minulle outo tuttavuus.

VAINIO JORMA 01.11.2013 18:57

Sähköisessä lattialämmityksessä on normaalisti eri tehoalueita. Oletko säätänyt tehon täysille muuntajasta? Muuntaja on aika usein sijoitettuna johonkin kaappiin esim. vaatekaappiin tai muuhun sopivaan kaappiin.

HÄRKÖNEN MARI-SUSANNA 01.11.2013 19:31

ootko kokeillu et laitat ohjauspaneeelista virranoton 3kw t:ari

Käyttäjän lisäys viestiin 1.11.2013 klo 19:33:20 vai vaikuttaako pelkkään aldeen

MÄKELÄ MIKA 01.11.2013 19:50

Ei ole säätöjä, 2010 440:ssä tuntui jalkaan, 2012 460:ssä tuntuu myös jalkaan. Ohjekirjassa on molemmissa että lattialämmitys on tarkoitettu estämään lämmön katoaminen lattian kautta, sisälämpö otetaan muilla tavoilla. Ollaan kyllä käytetty ainoana lämmityksenä viileämpinä kevät- ja syysöinä ja riittää. Talvesta ei ole mitään kokemusta.

TERVO JARI 01.11.2013 21:33

Plaattia lämmitys Detsku SK 500 SK:ssa oli tehdasasenteinen, lievät oli tehot, nykyisessä as-autossani on tuo ekofexin lämpömatto jälkiasenteisena joka on isolla Hoolla HYVÄ . . .

http://www.monitampere.fi/lampomatto.php

VALTONEN MARTTI 01.11.2013 22:28

Oli miten oli, vesikiertoisen vahva valtti on se että se toimii 'puskaparkissakin'

HAAPANEN TIMO 02.11.2013 09:26

Martti on oikeassa. Kaiken maailman ilmastoinneilla ja lämmittimillä kahlitsee itsenä sähkön orjaksi. Tulee kämppäreillä otettua se sähkö, vaikkei oikeasti tarvitsisikaan.

@timppa

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.