Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Jarrutettaessa kolahtaa. Solifer 500

Antti Rauma 23.6.2025 09:04

Morjens. Mikähän tuota jarrusysteemiä vaivaa kun enemmän jarruttaa niin aisa kolahtaa aika ikävästi. Juuri silloin kun vaunu alkaa syöksyä autoa päin kun enemmän hidastetaan.
Onko tuo iskari aisassa vaan rikki vai jotain muuta? Vaunu oli juuri leimattu kun tuon ostin, mutta tarkastetaanko iskarin kuntoa mitenkään leimalla? Helppo korjaushan tuo olisi jos vika on iskarissa.

Timo Haapanen 27.6.2025 13:34

Iskarilta tuo kuullostaa. Tietysti jarrujen säätö pitää myös olla kohdallaan. Nouseeko käsijarru kovin ylös?

Heti kerron mistä iskarin saa, täältä https://teohydrauli.fi/

Katso vetopään tyyppi niin löytyy.

Mauno Toivola 16.4.2026 12:24

vm 1992 Solifer... muuten kunnossa, mutta katsastusmies ehdottaa työntöjarrujen säätöä. Onko Uudellamaalla tuohon hommaan pätevää huoltoa, kiitos.

Kalevi Ikonen 16.4.2026 20:06

PR Caravan Lahelassa. Todella ammattitaitoinen huolto.

Mauno Toivola 17.4.2026 10:36

Hyvä Kalevi, täysin samaa mieltä ! PR Caravania voin myös suositella. Nyt itsellä kuitenkin tämmönen harvinainen tilanne, että on kiire saada jarrut kuntoon ja nämä vakiokorjaajat tuntuvat olevan varattuja pitkälle kevääseen. Mikähän on tilanne muualla Suomessa...

Seppo Suomi 19.4.2026 23:17
Antti Rauma

Morjens. Mikähän tuota jarrusysteemiä vaivaa kun enemmän jarruttaa niin aisa kolahtaa aika ikävästi. Juuri silloin kun vaunu alkaa syöksyä autoa päin kun enemmän hidastetaan.
Onko tuo iskari aisassa vaan rikki vai jotain muuta? Vaunu oli juuri leimattu kun tuon ostin, mutta tarkastetaanko iskarin kuntoa mitenkään leimalla? Helppo korjaushan tuo olisi jos vika on iskarissa.

Jos vaunua ei koeajeta ollenkaan niin iskarin kuntoa on vaikea arvioida. Itse vaihtaisin iskarin ja katsoisin miten toimii. Kustannus ei ole suuri kun sen itse vaihtaa,


Samalla säätäisin jarrut pyöristä ei välitangosta
muokattu: 23.4.2026 09:23

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.