Forssan vankkuri ja luovutushuolto

SIROLA HEIKKI 16.04.2007 19:45

Ostin uuden solifer finlandian kyseisestä liikkeestä ja vaunu tuotiin kotkaan tiistai iltana.Keskiviikko aamuna oli tarkoitus lähteä reissuun kyseisellä vaunulla.Mutta eihän se onnistunut kun vaunuun ei oltu tehty luovutushuoltoa.Tässä olisi vaunun vikalista.Television antennivahvistaja ja pari johtoa rikki,oikea vilkku ei toiminut,nokkapyörä rikki,makuutilan verhon lukitus laitettu niin ettei verhoa saanut auki,yksi kaapin sarana irti,kolme saranaa löysällä,makuutilan ja oleskelutilan välisen apupöydän lukitus rikki,tuuletus ikkunaa ei saa auki,ottaa istuintyynyn selkänojaan kiinni,lattimatto kurtussa monesta paikasta,yksi kovaäänin särisee.Osan vioista korjasin itse pari kertaa kävi valtuutettu huoltokorjaaja Haminasta korjailemassa vikoja.Tämäkö on sitä ruotsissa tehdyn Soliferin laatua.Tarkoitukseni on ottaa yhteyttä luokituslaitokseen asiasta.Jos muilla on ollut samanlaisia ongelmia pyytäisin yhteydenottoa sähköpostiin heikki.sirola@luukku.com tai puh.0500-559476.Myös ne vois ottaa yhteyttä jolla on tullut pakkasnesteet vaununlattialle,kun letkuliitos on pettänyt.

MELLANEN PEKKA 16.04.2007 21:01

Ikävää on uuden vaunun kohdalla löytää tuollaisia vastoinkäymisiä, mutta oleellista kait on, että tuliko ne viat kuitenkin korjatuksi reklamaation jälkeen?

SIROLA HEIKKI 16.04.2007 21:30

Asia on kesken,myyjän tarjous on että vaunu tehtaalle ja vanha vaunu tilalle siksi aikaa kun korjaavat ilmenneet viat.Elikkä tulisi kaksi ylimääräistä vaunun vaihtoa,siivousta ja tavaroiden vaihtoa vaunusta toiseen.Kyllä vaunu pitäisi saada kuntoon helpommallakin tavalla.Sain lauantai-iltana jonkinlaisen sydänkohtauksen,rytmihäiriön elikkä asia on nyt hiukan jäissä että tiedän miten mennään terveysrintamalla.Elikkä koville ottaa uuden Soliferin kuntoon saattaminen.

JORVA OLLI 19.04.2007 19:35

Ilmankos Heikki kirjoitit mitä olit ostanut pienillä etukirjaimilla, ihan oikein tuommoiselle tuotteelle ja myyjälle! Mutta asiaan, ole vaan sitkeä ja vaadi oikeuksiasi antamatta periksi!

SIROLA HEIKKI 20.04.2007 07:04

Eilen kävi huoltomies vaihtamassa vaihtamassa kaikki kovaääniset,kovaäänisten kalvot oli rikki.Kovaääniset oli ala-arvoiset,ei ollut minkäänlaisia tietoja valmistajasta eikä tehonkestosta.Kolmas kerta kun huoltomies käy paikalla ja kaksi päivää on oltu reissussa vaunulla.

BÄRS RAINER 20.04.2007 12:38

Ikävää kuulla moisesta. Mahtaako kyseessä olla tehtaan perustoiminnassa oleva vakava laadunvalvontaongelma vai uuden vaunutyypin "sisäänajo-ongelma", vai pelkkä maanantaikappale?Sillä ei kai nyt sentään jokainen vaunu tule tehtaalta tuossa kunnossa?

Tai olisiko nämä vaunut vihdoinkin kehittyneet siitä iänikuisesta perustekniikastaan ja tulleet ns. high-tech tuotteiksi? Esimerkiksi ilmavoimien pyssykoneitakin huolletaan moninkertaisesti lentotunteihin nähden!

Ehdotan että vaunusi lempinimi olkoon "Hornet".

TALLSKOG KURT 20.04.2007 21:46

Olisiko käynyt niin, että Forssan vankkuripojat toi Sinulle vaunun suora Helsingin satamasta, käymättä lainkaan oman huollon kautta.Koska ilmoitit asuvaan Kotkassa,niin tulee väkisin mieleen että kyseinen matka tehtiin reitti Forsa - Helsinki- Kotka Ostin itse Soliferin ,joka oli valmistettu Suomessa (niitä viimeisiä joka Koivukylän tehdas valmisti),pidin puoli vuotta ja myin pois,vikojen takia. Takuu kyllä pelaa,mutta se vaiva ja epävarmuus.

MERIKALLIO VELI-PEKKA 21.04.2007 00:24

Heja, Kurt, asiasta en mitään tiedä, mutta kunnioitan kansalaisrohkeuttasi, mycky bra! VP.

SIROLA HEIKKI 22.04.2007 16:34

Vaunu oli Forssan vankkurin pihalla kun teimme kaupat ja he laittoivat kwt mittarin paikoilleen Forssassa.Edellinen vaunu oli samanmerkkinen vm.2004 eikä siinä ollut mitään vikoja.Mutta siihen oli ilmeisesti tehty luovutushuolto.Olen pyytänyt useamman kerran tehtaan ja myyjän edustajalta luokituslaitoksen yhteystietoja joka on myöntänyt serifikaatin Soliferin tehtaalle.En ole saanut yhteystietoja,elikkä tehtaalla ei ole ilmeisesti mitään laatujärjestelmmää voimassa.Ja jos on ei sitä valvo kukaan eikä noudata kukaan.

TUOMI JYRKI S 24.04.2007 10:38

Joopa, minä ostin aikanaan uuden Solikka S7+:n Helsinki Caravanista. Saattoi olla niitä ensimmäisiä Solikan valmistamia leveitä vaunuja. Minulla vikalista oli monin verroin pidempi kuin Heikillä. Suuri osa oli ns. lastentauteja. Mutta minun tapauksessani myyjä saa täydet 10+ asioiden korjaamisesta. Yhden kerran jouduin itse ottamaan yhteyttä valmistajaan, mutta se johtui pelkästään halustani itse reklamoida tehdasta. Em. korjausten jälkeen olen ollut erittäin tyytyväinen Solikkaani, vaikkakin kommenttina on pakko mainita, että kyllä edellinen solikkani (6702 Finlandia) oli monin verroin parempi laadultaan kuin myös talviominaisuuksiltaan.

SIROLA HEIKKI 06.05.2007 18:20

Vikalista kasvaa kasvamistaan,keittiön lavuaarin lasilevy löysällä,yksi kaapinovi halki,lattia narisee,sohvatyynyjen kuristenapit laitettu niin tiukalle että tyynyjen väliin jää 3sentin rako nappien kahdalta,vessan kasettiluukku vinossa.Mattosarjaa odoteltu kuukauden verran.

KROOK ERJA 06.05.2007 23:45

Voi ristus! Ompahan sulla kaveri sattunut maanantaikappale kerrassaan! Kuinka voi vikalista kasvaa, oletko ollut alunperin sokea, kun et noita vikoja jo aiemmin huomannut? Vai onko Forssan Vankkurin niitä jälkeenpäin tehtaillut? Anteeksi kovat sanani, mutta meillä Solifer Finladia 560 NS vm 2006, käyttöönotettu marraskuussa 2005 eikä meillä ole ollut muuta huomautettavaa kuin kaasupullokotelon luukun alalaidan halkeamat, jotka menivät takuuhuollossa korjaukseen. Nyt on reissattu kesä 2006, vietetty aktiivinen talvi kausipaikalla ( edellistalvi harjoiteltiin kotipihalla, jotta ikäviltä yllätyksiltä vältyttäisiin ja viat ajoissa huomattaisiin) ja vaunu ollut myös melko reippaasti vierasasuntona. Meitäkin varoiteltiin, jotta p***aan näppinne laitoitte, mutta eipä tuota ole huomattu itse ainakaan. Onko muilla uusien Soliferien omistajilla ollut noin huonoja kokemuksia? Kiitokset meiltä Helsinki Caravanin koko henkilökunnalle hyvästä asiakaspalvelusta sekä myynnin että huollon osalta, toivottavasti Forssalaisetkin osaavat asiansa. Jos vaunu on alunperinkin ollut noin pahasti viallinen, syy lienee jossain kokoonpanolinjalla, ei kotomaassamme. Ja jos myyjä on yrittänyt parhaansa tulla vastaan korjausasioissa, ei kai vika ole yksin myyjän. Tiedän muunkin merkkisiä uusia vaunuja lähetetyn takaisin tehtaalle, kun vikoja ei täällä ole pystytty korjaamaan. Tosin se sitten vaatii ostajaltakin tiettyä vastaantulemista, että tyytyy korjauksen ajaksi lainavermeseen tyytymään. Näinhän se asia toimii autojenkin suhteen: jos autosi on huollossa, ota lainatavara vastaan, vaikka se ei sillä hetkellä omaasi vastaakaan, lainahan on vaan väliaikainen ratkaisu. Tai jos ostamasi tuote ei ole haluamasi, vaadi tilalle uusi, mitäpä sitä omaa kiirastaan pitkittämään. Itse olisin vaatinut jo tuossa vaiheessa myyjältä tuotteen vaihtoa toiseen uuteen vastaavaan, empä olisi viitsinyt enää omaa kärsimystäni lisäämään. Jokainen taaplatkoon tyylillään. Tuntuu vaan välillä tätä ketjua lukiessa, että nyt halutaan tehdä kärpäsestä härkänen, itsestä marttyyri ja muista rikollisia ja syyllisiä. Kolikolla on aina kaksi puolta ja toisen puolen kommenttejahan emme ole kuulleet näillä palstoilla, joten odottamaan mielenkiinnolla asian käsittelyä jään ja kuitenkin hyviä jatkoja ja onnellista loppua tässä asiassa teille toivotan! T: Erja

MERIKALLIO VELI-PEKKA 07.05.2007 00:10

Erja, ihan hyvää asiaa, mutta olisi helpompi lukea, kun olisi pätkääkään tajua kappalejaottelusta. Enterillä se käy.

Ja vaikka kaksi tai useampia rivejä kerrallaan.

Hyvää kesänodotusta! VP.

VARTIAINEN JOUKO G 07.05.2007 00:57

Minkähän helkkarin esittelyvaunun tuo Sirola on mennyt ostamaan ja silmät ummessa tehnyt kaupat. Siis vaunu oli kaupantekohetkellä myyjäfirman pihassa mutta oli ostaja itse myös paikalla ja arvioimassa ostamaansa tuotetta. Tuntuu jotenkin hoopolta että tuo kaikki on tulut esiin vasta vaunun luovutuksen jälkeen. Sokean Raatankin luulisi tuollaisen korjauskohteiden määrän havaitsevan jo ennen kaupan päättämistä ja sopimista että ne korjataan ennen vaunun luovuttamista. Toki kaikkia reklamoinnin perusteita ei välttämättä havaitse kuin käyttökokemusten esille tuomina mutta tuossahan on vallan muitakin, uskoisin selkeästi ennen luovutusta havaittavia vikoja. Siksipä olisikin mielenkiintoista saada lukea se peittelemätön tarina tästä tapauksesta.

HYTTILÄ ESKO O 07.05.2007 07:51

Niinpä, tässä aiheessa on kerrottu "vikoja" mitä ei voi edes olla. Esimerkkinä Tuuletusluukku EI mahdu aukeamaan ? Tuo aukko on seinässä vakiokorkeudella. Ikkunan kanssa samalla linjalla. Istuintyynyt ovat vakioita. Sängyt vakioita. Millä se saadaan aukeamattomaksi. Itselläni 4:s Solkku joka on vm 2007(ehta ruåttalainen), saatu lokakuussa. En siitä kuten edellisistäkään ole huomauttamista löytänyt.Asuskelen kopissa 2-3kk vuodessa, myös talvisin käytössä. Ja reissukilometrjä tulee ehkä 7-8 tkm vuosi. Ai niin (se vika) piti ulko-oven lukko irroittaa neljällä ruuvilla. Ruiskaus spryvaseliinia korjasi tilanteen. Se nimittäin takelteli ulkoa avattaessa. Tuokin koko lukko-osa on jonkin valmistajan tekemä ja sama osa on muissakin merkeissä. Yritä nyt jonkun kanssa saada hoidettua vaunusi kuntoon. Mikään huvittava sertifiointilaitos sitä ei korjaa. Tuli mieleen kirjoituksesta ennenaikainen vappusima.(vitsi vitsi)

SIROLA HEIKKI 07.05.2007 07:59

Ostin vaunun näkemättä sitä,tein kaupat puhelimitse.Vaunu tuotiin kotipihalle illalla,ja paperit tehtiin samana iltana.En älynnyt alkaa heti uudesta vaunusta vikoja etsimään,kun edellisessä vm.2004 ei niitä ollut ollenkaan.Kyllä vaunu kuntoon laitetaan siitä tuskin tulee ongelmaa.Tämä oli viides uusi vaunu mutta neljässä edellisessä ei ollut vikoja yhteensä näin paljon.Vaikka lasketaan 20 uuden auton viat samaan könttiin ei ole näin paljon vikoja kuin tässä Solikassa.Omaa hölmöyttä tai hyväuskoisuutta tämä on,mutta tämä ei toistu seuraavassa vaunukaupassa.Kaikkia vikoja en edes itse ole huomannut,on naapuri vaunuilija ne huomannut esim.vessan luukun vinossa olo.Ps olen pyytänyt myyjältä,tehtaan edustajalta luokituslaitoksen tietoja joka on myöntänyt serifikaatin solikalle.Mutta näitä yhteystietoja en ole saanut elikkä ei taida solikalla olla minkään laista laatujärjestelmmää voimassa.

SIROLA HEIKKI 07.05.2007 13:22

Kyllä se vaan niin on että tuuletusluukun alareuna ottaa selkänojan istuintyynyyn kiinni.Istuintyynyn yläreuna on pari senttiä korkeammalla kuin tuuletusluukun alareuna.Myyjäkin sen asian tietää ei ole ensimmäinen solikka missä näin on.Valtuutettu huoltoliike on myös asian todennut.Teidän mielestä ei voi asia olla näin,kuitenkin asia on näin. Asiat kyllä saan hoidettua kuntoon ilman vappuvitsejäkin.Luokituslaitoksen tietoja kyselin sen takia että tehdas joutuu ottamaan tosissaan keskeneräisten vaunujen päästämiseen asiakkaille.Ei se mikään huvittava sertifiointilaitos ole jos sinne muutama valitus menee solikan laadusta kyllä se tehtaalla saa ansaittua huomiota.Koska en haluaisi että joku muukin ostaisi näin suuren vikamäärän omaavaa vaunua.Itse kyllä käytän vaunua hiukan enemmän kuin te.

HÄLVÄ TEUVO 07.05.2007 14:33

Opetus: Älä osta sikaa säkissä näkemättä mitä ostat.

TeeHoo

PALIN MATTI 07.05.2007 17:45

Siis ketkä me?

HAAPANEN TIMO S 07.05.2007 19:14

Mun mielestä uusi vaunu täytyy voida ostaa näkemättä sitä.Eihän henkilöautojakaan kukaan näe,ei ole ehkä valmistettukaan kaupantekohetkellä.Sama pätee matkailuautoihin.

TIKKANEN MIRJA 07.05.2007 19:27

Minä se olen luullutkin että liikkeessä käydään katsomassa esittelyvaunuja ja sitte tilataan semmonen ku haluaa. Valitaan lämmitys, tekstiilit ym. lisäjutut...Mites se sitten oikeasti tapahtuu?

HALMEENMÄKI JUHANI 07.05.2007 19:32

Niinpä, olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla toinenkin mielipide, mutta tuskin uskaltavat Forssasta vastata tänne, kun kuitenkin joku sanoisi pelkäksi selittelyksi? Kuulostaa nimittäin niin mahdottomalta määrältä vikoja, ja että niitä löytyy vielä nyt lisää.

HAAPANEN TIMO S 07.05.2007 20:15

Paljonhan tuossa on sellaisia vikoja joille ei kauppias mahda mitään.

HYTÖNEN REIJO T 07.05.2007 20:53

Jotenkin mulla vaan on semmonen tunne,että nyt on niin paljon kysyntää,että kiire painaa päälle.Ylitöihin jää kuka kynnelle kykenee,puoliväsyksissä painetaan.Pomokin jo lähti kotiin ja tyyppi jolle kuuluu laaduntarkkailu.Vaunu illalla pihalle,aamulla linjat pitäis vaihtaa kasaamaan Polaria...

No,tämä oli täysin kuvitteellinen tilanne mutta vois olla totta.

Kyllä toi on vaikea laji vaatia korjauksia kun tavara on maksettu.Huuto ei auta,asiallisella käytöksellä ei tapahdu mitään.Kuluttaja tyyppi(mikä se nyt oli)on myötätuntoinen mutta ei se vikoja korjaa. Toivottavasti tämä ketju päätyy Doroteaan kaikkien ao.henkilöiden pöydälle.

TERVO JARI 07.05.2007 21:28

nostetaan "mekkala" asian tiimoilta porukalla, kaikki parrikaadeille.

Oman vaunun/as-auton merkistä piittaamatta, autetaan kaveria nyt, se on hyödyksi meille kaikille, ei heti mutta myöhemmässä vaiheessa. Muutkin merkit huomaa että löytyy "joukkovoimaa" . . .Jos on tarvis . . .

Ei muutakuin osoitteita "kehiin" ja sähköpostit liikenteeseen . . .

He jotka osaavat tuota "pakkoruottii" etes välttävästi, postii sinne Doroteaan ( otin paikan nimen tuosta edellisestä viestistä). . .( pienet "pilke silmäkulmassa" laaditut käännösvirheet ei ole pahitteeksi . . .)

Itse olen valmis "talkuuksiin" muutamalla sähköpostilla . . . .

Jari

LAHTI ANTTI 07.05.2007 23:58

Tässä olisi yksi osoite. Sähköposti

(Suomi) marja@soliferpolar.com

HYTTILÄ ESKO O 08.05.2007 10:13

Tänne foorumille niin saamme lukea vaikka reissussa ollessa. ps kuvatkin olisi asiaa

HAAPANEN TIMO S 08.05.2007 17:55

Reiska on käyny kurkkaamassa tehtaan ovelta,niin toden tuntuinen on tarina.

HYTÖNEN REIJO T 08.05.2007 21:14

Olisko joku 3 vuotta sitten kun ajettiin ko.paikan läpi(ilman vaunua)ja voinu kuvitellakaan et joskus meilläkin uusi soliferi. Näin siinä kyltin på svenska, että asuntovaunumuseo.Piti kääntyä ympäri ja käytiin siellä museossa. Oli kivasti toteutettu kaikkine rekvisiittoineen.Vaunut oli polareita muistaakseni,pääsymaksukin oli friivillig(eiks se oo ilmainen :) Siinä vasta tajusin mikä kylä se Dorotea oli.

Tosi asiassa olen aina luottanut ruotsalaiseen laatuun mutta on ihme kun se on nykyään niin vaihtelevaa.

No vieras merkki tulee kasattavaksi,kai siinä kasvukipuja voi tulla.Ei kai Polar ista ole moitteita kuulunut??

Muuten.Eikös MYYJÄ vastaa aina tuotteesta kuluttajasuoja lainkin mukaan...

SIROLA HEIKKI 09.05.2007 06:59

Kyllä myyjä on suhtautunut asiallisesti kaikkiin vikoihin.Esim.mattosarjankin on luvannut laittaa heti kun vain saa ne,kuukaushan niitä ollaan odoteltu.Eikä ole myyjä lopettanut puhelua kesken,niinkuin teki tehtaan edustaja.Kyllähän myyjän olisi pitänyt osa vioista huomata kun teki luovutushuollon jos teki.Mutta tehtaalla ei kyllä ole minkäänlaista Laadunvalvontaa,eikä laatujärjestelmää.

HYTTILÄ ESKO O 09.05.2007 11:39

Helsinki Caravanissa on aina ollut vaunut luovutushuollettuja. Kuulemma lähinnä käyvät läpi vaunu ja siitähän tulee huoltokirjaan merkintä ja nimmarit. Itse kun hain viimeisimmän minulle oli varattu oikein aika. Myyjän kanssa kävimme läpi kaikki ja kokeilimme eri asiat. Vaunussa oli lämmöt päällä.Jääkaappikylmänä ja kaasupullokin paikoillaan jotta sai kaikki kokeilla. Ehkä Forssalaisten täytyisi ottaa oppia heistä. Tuota patterivesiasiaa hait ensimmäisessä viestissä,sitä en ymmärtänyt ? Oliko sinulla tullut vedetkin sisään ?

SIROLA HEIKKI 21.09.2007 18:46

Varaosien saatavuus on ainakin huonosti hoidossa solikalla.Selkänojatyynyä olen odotellut noin VIISI KK,aina luvataan että ensiviikolla se tulee,monta ensiviikkoa on mahtunut 5kk.Tänään taas soittelin myyjälle ja tehtaan edustajalle asiasta ja taas luvattiin ensiviikolla.Mitä jos tarvii sellaista osaa ettei vaunua voi käyttää,ja osan saanti kestää näin kauan.Stereoitten antennijohto oli laitettu vika paikkaan,sekin on näemmä mahdollista Solikalla.Muutamia pikkuvikoja on ilmennyt kesän aikana,niinkuin vaunuissa yleensä.

MÄÄTTÄNEN TIMO T 22.09.2007 20:08

Ehdottaisin jo kaupan purkua.

SIROLA HEIKKI 22.09.2007 21:37

Tuli käytyä messsuilla asian takia ja jos sovitut asiat myyjän ja tehtaan edustajan kanssa pitäää paikkansa mitä sovittiiin, keskustelu asiasta loppuu kohdaltani tähän..Mutta jos ei näin käy niinn keskuskeskustelu jatkuu Muuallakin kuin täällä.ja se jatkuu, jatkuu,ja se jatkuu ja vieläkin ensi vuonnakin se jatkuu.

HYTTILÄ ESKO O 23.09.2007 09:35

Anteeksi vaan mutta kirjoitat aika "hupijuttuja". Kerro minulle miten stereon antennijohdon saa väärään paikkaan. Ensinnäkin se stereo on valmiiksi asennettu , toisekseen vaikka siihen vaihdat toisen stereon kuten minä tein, niin se antennijohto on siellä radion kotelossa. Mennäänkö tarkistamaan sinun väitteesi johonkin puolueettomaan liikkeeseen, esim pr-caravan ? Nuo muutkin selitykset viittaa ihan "muuhun vaurioon, eri kohteessa" On tietenkin todennäköistä jotta vaunussasi on ollut vikaa, mutta ei noin huonolla ideoinnilla tarvitse keksiä juttuja !

SIROLA HEIKKI 23.09.2007 10:30

Antennipistokkeen vieressä on kaksi muutakin reikää,en tiedä mitä varten.Oli tehtaalla laitettu antennin johto Väärään paikkaan siinä se hupijuttu.Luuletko että alan täällä omalla nimellä kirjoittelemaan sellaisista viosta mitä ei ole.Kaikista vioista on otettu kuvat ja toimitettu tehtaan edustajalle ja myyjälle.Osa vioista on korjattu kotipihalla ja loput korjataan huollon yhteydessä.Myyjän ja tehtaanedustajan kanssa päästy messuilla sopimukseen joka ainakin minua tyydyttää,jos se sopimus pitää.Ei minun tarvi ideoida ja keksiä vikoja niitä on ihan tarpeeksi muutenkin.

HYTTILÄ ESKO O 23.09.2007 19:41

Siihenhän ihastuin :D. Stereoitten antennijohto tulee radio-cd:n taakse näkymättömiin. Siellä se on tehtaalla jo kytketty vaunuun vakiovarusteena kuuluvaan radio-cd:hen. Taas televisioantenni tulee kolmeen eri paikkaan ainakin omassa vaunussani. 1 = ulkona , 2= oven vieressä sisäpuolella 3= on makuuhuoneessa. Kaikissa näissä sisäpuolisissa on vain 1 pistoke, ei muuta. Ulkona olevassa luukussa on 2 pistoketta 1 uros ja 1 naaras. Tämä sen vuoksi jotta esim aluekohtainen keskusantenni voidaan syöttää ulkoa vaunun sisälle. En vieläkään tiedä mitä muita pistokkeita vaunussasi on? Olin itsekin tänään Lahden messuilla ja en niissäkään vaunuissa nähnyt sisällä kuin yhden antennipistokkeen. Joissakin oli erillinen paneeli (2008 malleissa) jossa tulee kuva ja äänet tv:lle kun vaunussa on dvd/radio cd-radion tilalla.

HÄMÄLÄINEN MARKKU J 23.09.2007 20:50

En tiedä mikä kina teillä Heikki ja Esko on keskenänne, mutta kyllä minulla on ainakin joka radiossa (lukuun ottamatta pientä KA-taskuradiota jossa oli sisäinen ferriittiantenni) ja TV:ssäkin ollut tähän asti pistoke antennia varten. Mihin muualle se antenni liitetään kuin antennipistokkeeseen? Jos ne tehtaalla ovat kytkeneet antennin johonkin muuhun reikään niin eihän se toimi.

Kyselee nimimerkillä epätietoinen 40v alalla ollut.

HYTTILÄ ESKO O 23.09.2007 21:07

Kirjoitin vain vastineen kun hän kirjoitti valituksen.Kuulostaa nuo "viat" niin utopistisilta, varsinkin kun kerrotaan eri asioita mitä oli tarkoitettukaan. Onhan aina vaunuissa vikoja. Itse ostin 2007 mallisen Arcticin viime syssynä. Sillä on kuljettu n 9000 km tuona aikana, vikoja on ollut seuraavasti. Oven avaus kanitti ulkoa avattaessa ja se korjattiin HC:ssä ohi ajaessa ilman erillistä huoltokäyntiä, eli vaihdettiin koko avausmekanismi. Sitten meni uppopumppu ranskassa mykäksi eikä tullut vettä. No ostin paikallisesta caravan liikkeestä uuden ja vaihdoin sen itse. HC maksoi pumpun hinnan minulle kun suomeen pääsin. Sitten ilmeni tässä kesän lopulla jotta vasen etukaiutin särkee, sanoin siitä vuosihuoltoon vietäessä ja kaiutin vaihdettiin. Kaikki "viat" olivat yleisesti kaikkien merkkien käyttämissä tarvikkeissa. Niistä ei voi syyttää valmistajaa. Tuo sama kahva löytyy useista merkeistä. Tuo Made in Germany uppopumppu on myöskin ollut kaikissa kulkimissani ja samaa pumppua myytiin ranskassakin. En viitsi itkeä julkisesti tuollaisista, muuten h...vetin tyytyväinen vaunuun. Kaikki työnlaatu virheetöntä. Tulee perässä loistavasti. Hyviä syssyjä vaan kaikille.

HALMEENMÄKI JUHANI 23.09.2007 21:24

Pikkasen Eskon kanssa kallistun samoille linjoille. Ja totta sekin, että jos esim Philipsin kaiutin menee rikki niin ei ole aihetta syyttää Soliferia vaan Philipsiä. Omakin uteliaisuuteni on kasvanut tätä lukiessa, ja etenkin tuo antennipiuhajuttu kummastuttaa kovasti: minullekaan ei selvinnyt se väärä asennus, eli miten se on väärin?

HYTTILÄ ESKO O 23.09.2007 21:56

Esimerkiksi koripaneelit ja niihin aukot leikkaa kone joka tekee ne tietokoneohjatusti kuten laivojen lohkotkin, aine on vaan erilaista. Samoin alihankkijan tekemät patjat, tyynyt ja selkänojat. Kaiken hyvän päälle tuo "patjavirma" tekee niitä monille eri valmistajille. En mitenkään usko jotta kone leikkaa erikokoista, eihän ne vaahtomuovit mahtuisi toiselta linjalta tuleviin verhoilumateriaaleihin sisään. Lisäksi kun ne on kuulemma niin isot ettei "ikkunat mahru aukeamaan"! Sitten siellä alkuperäisaiheessa oli vielä seuraava lainaus """Myös ne vois ottaa yhteyttä jolla on tullut pakkasnesteet vaununlattialle,kun letkuliitos on pettänyt.""" Mites toi liittyy asiaan, eihän aloittaja kerro onko hänellä pettänyt vai kenellä. Olen palstalta lukenut jotta näinkin on käynyt, yleensä kirjoituksissa on ollut kysymys vanhemmista kulkijoista.

SIROLA HEIKKI 23.09.2007 23:18

Kyllä se vaan tuuletusluukun alareuna ottaa istuimen selkänojaan kiinni kun yrittää luukkua aukaista,eikä myyjä eikä tehtaan edustajakaan asiaa kiistä niinkuin te.Sen takia pyytelin yhteystietoja niiltä joilla on pakkasnesteet tulleet lattialle,kun on tarkoitus tehdä reklamaatio luokituslaitokselle solikan huonosta laadusta.Vuosimallin 2006 solikoista on tullut nesteet lattialle,mutta nehän on jo vanhempia.Jos kaksi ihmistä hukkuu suomenlahteen toista naarataan kymijoen yläjuoksulta ja toista suomenlahdelta.

HYTTILÄ ESKO O 24.09.2007 08:10

Sitten kun luki aloituksen niin siellä oli "Television antennivahvistaja ja pari johtoa rikki" ja nyt vielä oli "väärin kytketty" vaikka ei ole paikkaa mihin väärin kytkisi. Meinaatko ihan aikuisten oikeasti jotta sinun antennilinjassa on 4 ERI vikaa.Eikä kenelläkään muilla ole lainkaan. ps Nuo antennitkin kokeillaan tahtaalta lähtiessä.

SIROLA HEIKKI 24.09.2007 12:25

Kyllä asia vaan on sillä lailla kuin olen kirjoittanut aloitukseen.Valtuutettu solikan korjaaja oli antennia korjaamassa pari tuntia,ihan aikuisten oikeesti.Tähän vaunuun ei ole tehty tehtaalla lopputarkastusta ja eikä myyjäliikkeessä luovutushuoltoa,muuten olisi varmaan viat korjattu ennen luovutusta asiakkaalle.Mehän voitaisiin lyödä asioista pieni veto,kun näytät tietävän paremmin vaununi viat kuin minä itse tai myyjä tai valtuutettu solikan huolto.Mistä te tiedätte muitten solikoitten viat.Onko teille noin kova pala kun solikasta on löytynyt noin paljon vikoja.Ihminen kun hukkuu suomenlahdella nousee se kalaportaatkin ylös,ja naarauset aloitetaan kymijoen yläjuoksulla.

HYTTILÄ ESKO O 24.09.2007 12:56

Kas kun se valtuutettu solikan korjaaja ei sitten testannut työtään lähtiessä. Nyt puolivuotta jälkeenpäin itse löysit antennijohdosta vian? Mitenkäs olet katsellut telkkaria sen aikaa. Tuskun mitenkään koska kerroit paripäivää sitten jotta antennijohto on kytketty väärään paikkaan ??? Kumpi tässä nyt pitää paikkansa, ethän millään olisit päästänyt korjaajaa pois jos antenni jäi silloin vialliseksi. En jaksa enempää asiasta jauhaa. Toivottavasti saat vaunusi kuntoon.

SIROLA HEIKKI 24.09.2007 16:52

Televisio pelas korjaajan lähdettyä.Mutta radiota en saanut pelaamaan heinäkuussa kun olin lomalla,kun oli se radion antennijohto laitettu sinne radion taakse vika pistokkeeseen tehtaalla.Siellä radion takapaneelissa on antenninpistoke ja kaksi muuta pistoketta ja se antenninjohto oli laitettu sinne vika paikkaan jo tehtaalla.Tällä radion antenninjohdolla ei ole mitään vaikutusta television katseluun eikä cd soittimen kuunteluun,eikä myöskään laivojen rakenteluun.Yhteystietoni on siellä ensimmäisessä viestissä jos haluat sitä vetoa lyödä.Koska sitä ei varmaan kannata julkisesti tehdä.Koska se tuuletusluukku ottaa alareunastaan kiinni siihen selkänojatyynyyn mikä teidän mielestä ei ole mahdollista.Minä saan ihan varmasti vaununi kuntoon,mutta olishan se voinut olla jo kunnossa ostettaessa,eikä mikään keskeneräinen viritys.

HYTTILÄ ESKO O 24.09.2007 19:38

Keksi parempi juttu ! Suo anteeksi mutta tuo ei mene läpi.

HAAPANEN TIMO S 24.09.2007 20:16

Menee niin perhanan vinoksi,voisiteks jatkaa tästä.

TERVO JARI 24.09.2007 20:47

Eix tuo juttuki rupee oleen saivartelua ?

Senpuoleen ei haittaakkaan vaikka menis näytöltä jo oikeelta ulos . . . -> -> -> ->

Jari

HALMEENMÄKI JUHANI 24.09.2007 21:28

Enpä minäkään ole vielä toistaiseksi moista nähnyt!? <hymiö-kauhean-iso-hämmästys>

SIROLA HEIKKI 25.09.2007 07:57

Kyllä ainakin jvc merkkisessä autoradiossa on takapuolella 1kpl antennipistokkeita ja 2kpl jotain muuta pistokereikää,johanka toiseen oli laitettu se antennin johto jo tehtaalla.Elikkä radio ei kuulunut kun se antenninjohto oli laitettu vika paikkaan jo tehtaalla.En ole väittänytkään että siellä radion takapuolella olisi muuta kuin 1kpl antenninpistokkeita mutta siellä radion takapaneelissa on 2kpl muutakin pistoketta johonka toiseen oli laitettu se antennin pistoke jo tehtaalla,ja radio ei kuulunut.Elikkä antennin johtoa ei oltu laitettu antennin pistokkeeseen tehtaalla vaan antenninpistoke oli toiseen näistä pistokkeista mikä ei ole antenninpistoke.Jokohan nyt ymmärrät asian että antenninpistoke oli laitettu vikapaikkaan.Ps.se tuuletusluukun alareuna ottaa vieläkin siihen selkänojatyynyyn kiinni luukkua aukaistessa,vaikka se teidän mielestä ei ole mahdollista.Ei tähän solikkan tarvi itse alkaa vikoja keksimään,tähän tuli jo kaupan yhteydessä ihan tarpeeksi.Menehän sellaiseen kauppaan missä myydään jvc merkkisiä autostereoita ja katso takapaneenia niin näet että siellä on 1kpl antenninpistokkeita ja 2kpl jotain muita pistokereikää,johonka toiseen oli laitettu se antenninjohto jo tehtaalla.Ehkä sitten ymmärrät asian tai sitten et.Veikkaan että et ymmärrä vaan jatkat jankuttamista.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.