Ford Mondeo 2,0 TDCi PowerShift

Sakari Nivala 02.09.2017 22:30

Onko kenelläkään kokemusta automaatti mondeosta vetoautona ja kestääkö Fordin laatikko?

Seppo Laine 02.09.2017 23:09

Vähän samasta asiasta kiinnostunut. MInulla on Kuga ja siinä sama laatikko.
MUkava sillä on ainakin vetää, ja vaivaton käytössä. KEstosta en osaa sanoa...

Juhani Halmeenmäki 03.09.2017 17:08

Fordilla kaksoiskytkinautomaatti on osoittautunut selvästi kestävämmäksi kuin kilpailijan DSG.

Jyrki Saikkonen 19.09.2017 13:03

4 kesää vetelin Hb Mondeolla vm-13 automaatti 140 hp diesel ja oli huoletonta menoa 100 tkm- vaunu nyt ei tainnut olla perässä kun n 12 000 tkm. Vaunu ei paljoa perässä painanut eikä heijannut. Vaunu tosin vain pieni 1350 kg Dethleffs.

Sekin hyvä, että löytyy ko malliin Emukin merkkipeilit- lisää tyytyväisyyttä autoon paljon.

Raimo Kivilahti 06.05.2018 16:16

Olen ajanut viisivuotta powersifti Mondeolla ja vetänyt vaunua ehkä 50000 km. Autolla ajettu 285000 ja hyvin pelaa

Ari Soini 07.05.2018 10:57
Juhani Halmeenmäki

Fordilla kaksoiskytkinautomaatti on osoittautunut selvästi kestävämmäksi kuin kilpailijan DSG.

Mikä niistä versioista verrattuna mihin versioon? Ja mihin aineistoon tämä väite perustuu?
Näitä heittoja näkee aina välillä. Tähän asti kukaan ei ole omaa "totuuttaan" voinut perustella faktoilla. Mielenkiinnolla odotan, joko nyt löytyisi ensimmäinen joka kirjoittaa asiasta tietoperusteisesti eikä esson baarin tarinoita faktana.

Jari Oja 19.08.2018 17:08

Ford Edge ainakin vetää nätisti painavaa 650 Hobbyä 2,0 TDCi PowerShiftillä.

Jonas Granvik 23.12.2018 13:17

Meilläkin on kesästä lähtien 2 litran diesel Kuga -14. Ei ole pitkäaikaista kokemusta, mutta mitä juttelin autoa hankkiessani, niin nämä isompien dieselkoneiden Powershiftit on öljytäytteisiä jolloin kestäisivät paljon paremmin kuin esim 1.6 bensamoottorieden kuivat laatikot jossa vissiin on jotain ongelmia ollut myös Fordin puolella.
Näin puhuttiiin lähes kaikkialla myynti- ja korjausliikkeissä missä juttelin asiasta, mutta aika näyttää pitääkö paikkansa vai ei. Tähän asti ainakin ongelmitta on mennyt myös vaunun kanssa.

Toivo Koistinen 23.12.2018 17:37

On hyvä keksintö, jos onnistuttu tekemään voimansiirto ilman öljyä, se on edistystä.
Yksityisen ihmisen on aika valkea kertoa vertailevia tuloksia eri merkkien ominaisuuksien välillä, koska harvempi on omistanut noita merkkejä niin monta, että voisi vertailla.
Edelisilä on kuitenkin kokemusta kysytyistä laatikoista, ja niiden toiminnasta aika pitkiltä ajoilta, ja kilometrimääriltä.
Enhän minäkään oikeen pysty vertaileen tuota mejän autoa vastaaviin saman kokoisiin koneisiin, vaikka on tulosa kesällä 16 vuoden kokemus tuon auton ominaisuuksista, ja sen vioista.
Tp

Timo Haapanen 24.12.2018 09:55

Siinä 'kuivassa' ei ole kuivaa kuin yksilevyinen kytkin. Toinen mainittu sydeemi on monilevyinen öljyssä lilluva kytkinpaketti. Kyllä itse laatikossa öljyt on aina ollut.

@timppa


Toivon kommentti ''harvempi on omistanut noita merkkejä niin monta, että voisi vertailla.'' pitää täysin paikkansa. Jos jollain on joku asia tai tavara toiminut normaalisti tahdotaan julistaa se maailman parhaaksi vaikka toisilla on toisen valmistajan tuote toiminut täysin samoin. Toisin päin. Voi myös käydä niin että tuotteessa on yksittäinen valmistusvirhe ja sen perusteella tuomitaan koko merkki tai jopa konserni täysin kelvottomaksi.
muokattu: 24.12.2018 10:02
Toivo Koistinen 24.12.2018 11:10

Autojen sähkö, ynnä vastavia osia toimittaa alihankkijat hyvin moneen merkkiin. Eli kuten automyyjä sanoi.
Kun jokin osa pettää jostain merkistä, niin sillon tahtoo kymmenenssä muussa olla samoja oireita.
Merkeillä on omia kehitys ratkaisuja, joiden toiminta on yksilöllisempää, kuten nuo automaatti, ja vastavat laatikot.
Motta ei monta vuotta mene kun niitä ratkaisuja löytyy muiltakin omiksi soviteltuina.
Traktori puolella on ollut vilsketä kun noita automaatteja, ja tietokoneita niihin on kasattu, niin siellä on, alakerran herra kutsuttu avuksi paljon, kun ne ihmeet ovat halvaantuneet mihin sattuu, ja vielä kiireiseen aikaan usein.
Tp

Mauri Laukkanen 29.12.2018 11:47

Tämän päivän automaatiset vaihdelaatikot taitaa kaikki olla öljytoimisia,eli öljy se on
minkä toimii kytkimenä,jos niin voi sanoa.
Eli öljyn viskoteetti muutuu lämpötilan mukaan se on ns,kytkin.
Subarulla on ollut noita automaatisia laatikoita ollut jo ehkä kymmen vuotta ja ihme ja kumma ne kestävät,ainut moka minkä niissä oli että tehdas eikä huolto asettanut minkäänlaista automaattilaatikolla varustettujen autojen öljynvaihto rajaa,olettivat
että öljy kertaa auton iän.
Mutta nyt se on huolto-ohjelmassa öljyt laatikoon pitää vaihtaa huolto-ohjeman mukaisesti .

Toivo Koistinen 29.12.2018 15:37

Sehän on semmonen turbiini se kytkin, joka öljyn voimala pyörii.
Noissa mekaanisissahan on kaksi kytkintä, ja ne vuoronperään toimivat kun sirtelijän laittelee eri pykäliä päälle.
Tp

Kai Lönnqvist 10.03.2019 19:58

Moikka. Mulla on kyseinen auto (140hv ja 320Nm) ja sama laatikko, autolla oon vetäny vaunua todella paljon n.15000km. Vaihdatin laatikkoon uudet öljyt ja suodattimet, niin autosta hävis se kuminauhamaisuus ja sitten auton käytin k-s autosäädössä joka "kutitteli" siitä vähän enemmän jöröä ulos. Mutta kaiken kukkuraksi en voi kun kehua kulkinetta. Suosittelen lämpimästi.

Kari Kainulainen 10.01.2020 21:44

Moi,
Hyvin on toiminut Edgen Power Shift, Hobbyn 560 Premiumia (1800kg) on tullut vedettyä muutama kausi.
Maantieajossa ajelen yleensä käsivalinnan 5 vaihteella ja vakkarissa 85-90km "pyyntö" jolloin moottorikin on sopivasti vääntöalueella. Polttoaineen kulutuskin maltillset 10-11L/100

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.