Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Tällä sivustolla käytetään evästeitä
Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.
Evästeasetuksesi on tallennettu.
Tämän sisällön näyttäminen edellyttää seuraavan evästetyypin hyväksymistä: {category}.
Viimeisessä Caravan-lehdessä oli diesel- avensiksen testi. Tekniset tiedot -taulukossa mainitaan moottorin tyypiksi yhteispainesuoraruiskutuspumppusuutindiesel. Tämä huvitti minua suuresti, ja tarjosin sitä suomen kielen pisimmäksi oikeaksi (ei keinotekoisesti rakennetuksi) sanaksi kolmivaihevirtakilowattituntimittarin sijaan. Minut pudotettiin maan pinnalle sanomalla, että dieselmoottorin ruiskutusjärjestelmä voi perustua joko yhteispaine- tai pumppusuutintekniikkaan mutta ei voi sisältää molempia yhtaikaa. Ja näinhän se tuntuisi olevan kun asiaa ajattelee. Onko Toyotalla kuitenkin joku oma ihmeviritys (vyö ja henkselit) jossa common rail tekee ensin osan paineesta ja pumppusuuttimet vielä lisää, vai onko kyseessä vain kirjoittajan lipsahdus?