Auton todellinen vetokyky.

LAHTI ANTTI 27.06.2007 15:43

Tämän linkin kautta voitte katsoa, miten vetoautonne sopii nykyiseen vaunuunne. Voi tulla yllätyksiä joillekin. Itsellä oli painosuhde vaunu/auto 69% ja viittä tähteä tuli melkein joka kohtaan. http://www.towcar.eu/

Terveisin Antti.

RAUTIAINEN KARI 27.06.2007 18:49

No mä en saisi tuon mukaan vojakerilla vetää tota cabbyä kuin max 141 km / h.

Velttoilua tommonen.

LAHTI ANTTI 27.06.2007 18:54

Kyllä sitten menee varmaan harkintaan vetoauton vaihtaminen! Kuka sitä nyt noin hiljaa ajelee.

RAUTIAINEN KARI 27.06.2007 21:38

Tai jos ostas poksin...

LAHTI ANTTI 27.06.2007 21:53

Kokeile ensin mitä tuloksia siitä tulee ?

ANTTILA MARKKU 27.06.2007 22:33

Kyllä sieltä tiettyjä ylläreitä tuli.4vaihde tarvitsisi n.106km/h vauhtia jotta teho/paino olisi kohdallaan.Max vetonopeus oli 280 ja vähän päälle.Kuitenkin auto vetää nikottelematta n 2200rpm 80km/h eikä se vakionop.paljon hiljentele ylämäissäkään.Tosin löysin kyllä mäen jossa alkoi "nikottelemaan".Ajattelun aihetta antaa toteamus ettei 4 voisi käyttää tämän painoisen vaunun vedossa.Teho/paino suhde 91.

LAHTI ANTTI 27.06.2007 22:42

Niinpä. Ylläreitä se antaa, mutta miten on sitten laatikon ym. kestävyys kun "alikierroksilla" vedetään? Sanohan se?

BÄRS RAINER 27.06.2007 22:47

Juu, pitää vissiin alkaa vetämään vaunua kolmosella nelosen sijasta. Sillä kun näyttäisi tuo maksimi vääntömomentti sattuvan sopivatsi 68 km/h nopeudelle....

Kiihtyvyys 70-90 km/h: "In 5th gear 75.7 sec. Tractive power (pick-up) is very bad."

Jippii. Painuu selkä istuimeen G-voimista!

LAHTI ANTTI 27.06.2007 23:01

Kiihtyvyys 70-90 km/h 3 vaiht. 9 sek. 4 " 26.4 " Min. vauhti nelosella 85 km./h Suurin vääntömometti 4:lla 129 km./h ja 3:lla 87 km./h Pitäisikö myös ajaa pienemmällä, vaikka nyt käytän automaatilla 4 vaihdetta vaunun kanssa. Vitosen jätän käyttämättä.

LAHTI ANTTI 27.06.2007 23:13

Sen verran ohjeen käyttöön tarkennusta, kun olette valinneet auton ja vaunun niin tarkastakaa painot. Rullaa sivu alas asti kohtaan "Tuning" siellä voi vaihtaa auton painon ja rengaskoon. Oma oli merkitty liian kevyeksi lähes 100 kg. Sitten vaan katsomaan.

ANTTILA MARKKU 28.06.2007 10:50

Niinpä niin.Tämä alikierrokset on yksi miettimisen paikka.Tosin automaatin pitäisi automaattisesti huomata jos tarvitaan lisää tehoja sekä vaihtaa pienemmälle.Jopa tämä opetettu automaatti.Tosin vaihteisto toimii muuten sen verran huomaamattomasti että nätisti ajaen vaihtamista ei havaitse kuin kierroslukumittarista.Pitää kokeilla minkä vaikutuksen se tekee kun ajaa manuaalilla,polttoainetta taitaa kyllä kulua.Ja jos vaihteisto miettisi pienemmälle ja suuremmalle vaihtamista alikierrosten takia sen kyllä pitäisi huomata.Olen joskus ajanut momentilla olevalla ajoneuvolla jossa nopeus ei soveltunut tehtävään työhön,se sahasi koko ajan turbinia auki tai kiinni.

TUOMI JYRKI S 28.06.2007 19:59

Olisit varsinainen teiden tukko. Tarvii olla voijakerissa mahtava kone, jos tuollaisia nopeuksia! Olen minäkin kerran hirmuisen kauan sitten vaunun kanssa hurjastellut ihan lapsellisuuttani, mutta en kerro kuinka kovaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.