Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Adria vaunun hanat

Juha Vierimaa 26.4.2026 12:51

Adria adora 542 ul vuosimalli 21 erillisvuoteella. Niin tietääkö kukaan neuovoa että mitä hanoja veeseen takana lattiassa sängynalla on kaksi vierekkäin olevaa sinistä keinuhanaa.

Seppo Lokasaari 26.4.2026 13:23

Melko varmasti kylmän- ja lämpimänveden tyhjennyshanat, kun vaunun vedet tyhjennetään talveksi ja kun ottaa vedet käyttöön, niin ne on suljettava

Juha Vierimaa 26.4.2026 21:49

Vesijärjestelmään ne kait liittyvät. Mutta ne on muoviputkien aivan päässä eikä ne jatku mihinkään. Aivan niin kuin niitä ravottaen voisi antaa ilmaa että putkisto tyhjenisi kunnolla paremmin.

Risto Koivuoja 28.4.2026 18:09

Mulla on Adria Adora 522 UP vm 2018, ja siinä on noita vipusia yhteensä neljä kappaletta. Kaksi on keittiössä liesi/tiskipöydän alla, ja niistä tyhjennetään tiskialtaan hanan letkut. Toiset kaksi on lämmityspannun ja WC:n välissä kaapin pohjalla. Niistä toinen on keltainen, ja siitä tyhjennetään Alden vesivaraaja ja WC:n kuumavesiputki, ja toinen on samanlainen sininen kuin keittiössä, ja se tyhjentää WC:n kylmävesiletkun.
Itse avaan nuo aina reissun jälkeen ja tyhjennän kaikki putket. Ja kun nuo avaa, niin ensin vesipumput pois päältä ja sitten hanat auki silleen kuuman ja kylmän puoliväliin niin tyhjenee hanan letkuista molemmat. Näin kaikki pysyy ehjänä myös talven, kun mihinkään ei jää vettä.


Niin juu, se putki ei ihan lopu siihen, vaan menee lattian läpi ulos. Ja sitten kun sen vesivaraajaan tyhjentää niin sieltä lorisee ämpärillinen vettä.
muokattu: 28.4.2026 18:11
Juha Vierimaa 8.5.2026 20:25

Kiitos vastauksistanne!
Otin ja konttasin vaunun alle ja totta tosiaan pienet putket tulivat lattianläpi. Elikkä ne ovat vesien tyhjennystä varten. Eli ne tyhjennettäessä vesijärjestelmää on syytä avata.

Kirjoita vastaus

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen.