Uudessa Ducatossa "runsaasti kylmää ilmaa kuljettajan reiteen"

NÄÄTSAARI JUHANI 18.01.2008 16:24

Näin todettiin Caravan 4/2007:ssa Hobby Toscanan koeajossa. Sama vika tai ominaisuus tuntuu olevan myös 2007 Fiat-Burstner puoli-intekroidussa. Kylmää ilmaa tulee kuljettajanpuoleisen sisäpuolisen ovenkahvan seutuvilta, edistää ikävän vedon lisäksi myös sivuikkunan alareunan huurtumista. Onko joku mahdollisesti paikallistanut syyn ominaisuuteen?

HYTÖNEN RAIMO 18.01.2008 18:44

Yksi mahdollisuus (ainakin vanhemmissa dukaateissa) on ovessa oleva ilmanvaihtoventtiili, joka on matkailuautokäytössä parempi teipata umpeen (asunto-osan itsetuulettuvat kattoluukut pitävät huolen ilmanvaihdosta - vedottomasti).

Yleensähän se kylmä paikka (Ducatossa) on sijainnut matkustajan puolella (=oikealla), kun rintapeltiin jätetyistä aukoista on päässyt kylmä ilma suoraan sisälle.

VIRTA URPO 18.01.2008 22:17

Ilmenee erittäin hyvin kuljettajan puoleiseen sivuvastaiseen ajettaessa. Se kylmä ilma tulee siitä oven etusosan alenevan ikkunosan ympärillä olevan muoviverhoilun alta. Verhoilu irti pellistä ja pellin alla todennäköisesti aukotus oven sisään. Lapin reissulla tilkin lasin ja harmaan muovin välin alaosastaan pahimmaksi ajaksi. Minusta sen muoviverhoilun kait pitäis olla kunnolla kiinni/ tiivistyä pellissä /peltiin. Taitaa olla tehty sillä makaronimaan ajatuksella sekä halvalla. Lisäksi oven peltipinnat huurtuvat / vuotavat kosteutta kovasti. Vaatii koko peitteen ja silti kostuu, mutta kuiten peite auttaa vähentäen.

NÄÄTSAARI JUHANI 19.01.2008 18:39

Kyllä oven takaosan ilmasäleikön teippaaminen auttoi uuteenkin ducatoon, tosin huurasi sivuikkunaa enempi räntäpaisteessa,lienee aihetta kokeilla jättää säleikkö esim. neljänneksen auki. Matkustajanpuolen "läppävuotoa"ei mallissa näytä enää olevan.

ASIKAINEN MATTI 21.01.2008 14:24

Puoli-integroiduissa muodostuu patopaine asunto-osan "olkapään" eteen juuri ohjaamon oven takareunan kohdalle. Kun avaat oven, näet oven takareunassa säleikön, josta ilma painuu sisälle oveen ja sieltä kaikkien rakosten kautta ohjaamoon; katollahan ovat luukut auki koko ajan. Ilmastointiteippiä säleikön päälle ja vot, veto lakkaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.