Trumatic C3402 turhako?

SAARILAHTI VILLE 24.10.2006 21:03

Onko se nyt niin, että tällä lämmpärillä ei sitten tee mitään ? Auto on alkovi malli ja 6.60 pitkä. Olen ilmeisesti hankkimassa tällä varustettua autoa, mutta... No se VOI olla että ei tule talvella yövyttyä, mutta päiväretkiä laskettelurinteelle varmasti. Eli onko jollakin kokemusta millaisessa pakkasessa pärjää?

HYTÖNEN RAIMO 24.10.2006 23:02

Kyllä sillä jotakin tekee, jos ei muuta niin lämmittää vettä ja matkailuajoneuvoa. Vastaa teholtaan pelkistettyä 3000 -sarjaa, josta puuttuu integroitu boileri. Riippuen auton rakenteesta ja tottumuksista lämmitin riittää 15 - 20 asteen pakkasessa, mutta sitä kylmemmällä säällä voi kaivata jo lisätehoa. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että ohjaamon ikkunat on varustettu lämpösuojuksilla.

TENHUNEN KYÖSTI 25.10.2006 10:44

Terve Ville! Hytösen Raimo sen sanoi juuri niin kuin asia on. Minä vaan varmistan asian. Itselläni on tuo laite, tosin alkovini on metriä lyhyempi. Jos voit eristää autostasi ohjaamon lämpö- verholla tai -seinäkkeellä ja lisäksi ohjaamon ikkunat lämpö- peitolla, pärjäilet todennäköisesti oikein hyvin. Tietysti lämppärin on oltava kunnossa. Olen viettänyt miellyttäviä öitä 23-25asteen pakkasissa ja kaasuakaan ei ole kulunut kuin kohtuullisesti. Lisämukavuutena suosittelen lämpöfolion asen- tamista lattiamaton alle. Itselläni sitä on 120 W:n verran. No, kun asuskelet tunturissa (esim. Pallas) ja tuulee kovasti, niin sittenpä auttaa Ecomatic. 400 W:a riittää. Lykkyä tykö! Toivotteleepi Kyösti.

JYLKKÄ PEKKA 25.10.2006 18:34

Tervehdys Ville

Kyllä sillä suomen talvessa pärjää varmasti,testattu viimetalvena pakkasta oli ulkona yli -30 ja sisällä autossa +25 ,auto on 6,5 m puoli-intekroitu ,varustettu kevyellä väliverholla ja koko keulan peittävällä peitteellä,ohjaamossa oli kylläkin pieni öljytäytteinen patteri,truma ei vielä koko aikaa edes käynyt täysillä,auto on kylläkin harmaatuonti,oliskohan näissä paremmat ja paksummat eristeet kuin suomen ravattikauppiaitten myymissä autoissa kun nämä ei ole suomen olosuhteisiin tehty.

KORHONEN PENTTI 26.10.2006 18:09

Yhdyn edelliseen puhujaan. Meillä on yli 7 m:n puoli-integroitu varustettuna tuulilasipeitolla. Ohjaamossa on ollut pakkasilla 500 W:n puhallinlämmitin. Truman säädin asennossa 3,5 on sisälämpö kaikissa olosuhteissa ollut tavoiteltu n. 22 astetta. Testattu myös pakkasilla, koska kahden viimeisen talviloman yöpakkaset ovat olleet -32 asteen luokkaa lähes joka yö. Mielestäni tehokkaampi lämmitin on täysin tarpeeton, jos auto ei ole aivan horo tai sitten linja-auton kokoluokkaa.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.