Transit mitä mieltä

KOSUNEN TUOMO P J 08.02.2007 20:49

Olen harkinnut tässä auton vaihtoa, messuilta löytyi mieleinen ja on hobby transitin alustalla, kertokaapa molemmista kokemuksia. Auto on takavetoinen transit ja vaihtoehtona numeroa pienempi auto joka on etuvetoinen transit.

KARVONEN VIRVA 08.02.2007 21:53

jousitus hieman tuuliherkkä..kysy myyjältä...muuten kulkee kuin juna ainakin takavetoisena ja paripyörillä..meillä tosin vm 2006 eli uudesta ei kokemusta

TAPANINEN OTTO 09.02.2007 09:46

Minulla oli vm.95 Transit Rimorin korilla ja nyt on vm.06 Transit Tec:in korilla. On ollut hyvä alusta. Kone on nykyisessä 2,4 tdci 137hv. Molemmat ovat paripyörillä joten pienemmästä en osaa sanoa mitään. Takaveto on mielestäni tärkeä asia koska auton painojakauma kohdistuu taka-akselille. Tuuliherkkyyttä en ole havainnut sen enempää kuin muissakaan alustoissa.

KARVONEN VIRVA 09.02.2007 17:39

Voi olla Saksassa muutama viikko sitten myrskyn keskellä olleena tuuliherkkyys (tuuli puuskittain 50m/s)on hieman huono ilmaisu mutta meillä iso alkovi johon tuuli myöskin ottaa, en vain dukatossa havainnut ikinä ylimääräistä heilumista mutta autokin oli yli metrin lyhyempi. Transit 137 hv koneella ja mikä vielä tärkeäpää reilusti yli 300nm väännöllä on mukava ajella. Onkohan kuskin penkki jossa penkin pyöritin, tarkoitettu todellakin niin korkeaksi ettei polvet mahdu penkin ja ratin välistä kunnolla läpi. Penkki liian korkealla alimmallakin tasolla

PÄÄKKÖNEN JUHANI 10.02.2007 12:38

Meillä on ollut muutaman viikon Ford Transit 350L/2007 alustainen puoli-integroitu Hymeri. Kokemukset ovat tähän saakka olleet hyvin myönteisiä. Vakaa, kojelauta-käsivaihde kevyt, 130 hv tuntuu riittävän 3,5 ton autoon. Tässä on jo tilaa ratin ja penkin välissä, mutta voi penkki olla silti korkea pienelle kuskille (vakio kääntyvä ohjaamotuoli).Käsinoja on vain tuolien väliin päin ja ikkunapenkki on matalammalla. Tämä on tuntunut oudolta. Olisi pitänyt ottaa kunnon pilottipenkki.

PALIN MATTI 10.02.2007 13:39

Kirjoittelit: "Tässä on jo tilaa ratin ja penkin välissä, mutta voi penkki olla silti korkea pienelle kuskille". Eikös sen penkin pidä juuri olla sitä korkeammalla, mitä lyhyempi kuski on? Mie ainaki piän aika tärkeänä, että ainaki kuski näkkee autosta ulos jotaki. Vähintäänkin etusektoriin.

Js taas TVH on rakentanu jollekki maantien niin lähelle persettä, etteivät jalat yllä polkimille, niin se on jo sitten aivan eri dilemma. :-))

HALONEN MARTTI 13.02.2007 18:27

Meillä v.-05 kesästä Ford-HOBBY T550 etuveto. Autoon kyllä ihastuttu, pieniä vikoja korjauteltu takuuseen. Moottori 1,99 Tdi suoraruiskutus tehoilla 125 hv kyllä riittää yleensä). Kun sain satasen lapun, kokeilin kuinka kulutus "pompsahti" 9,5 > 11 lähes. Että saishan se olla vähän isommallakin koneella, kun br.paino 3,5 tonnia. Mielestäni suuntavakaa, tietysti kovat tuulet vaikuttaa, mutta ei häiritsevästi. Lämppärissä ollut häikkää, mutta siinäkin takuukorjaus. Jos ostat ko. auton, niin suosittelisin Webasto tai Eberiä, sillä moottoriin saatavana ainoastaan letkulämmitin on aika tehoton (meidän alueen pakkasiin). Minuun yhteys myös tarvittaessa; martti.halonen@saunalahti.fi

KYLMÄNEN REIJO M 14.02.2007 13:35

Mikä ero on englantilaisella sokealla ja suomalaisella sokealla? Englantilaiset sokeat tekevät Fordeja - suomalaiset sokeat tekevät pärekoreja.

KOSUNEN TUOMO P J 14.02.2007 21:15

Onko varmaa tietoa, pärekorithan ovat vahvoja käyttötarkoitukseensa.

HYTÖNEN RAIMO 14.02.2007 21:38

On. Olivat vasta Tekniikan Maailman vertailussa (siis kaksi uutta tukaattia ja 2 uutta Transitia matkailuautoversiona). Ajettavuudessa ei sanottavia eroja, kummankin ajo-ominaisuuksia pidettiin luokassaan hyvänä. Se mikä kiinnitti huomiota oli se, että Ford kulutti huomattavasti vähemmän polttoainetta (lähes 2 l/100 km vähemmän kuin Fiat).

PÄÄKKÖNEN JUHANI 15.02.2007 07:45

Minä olen 180 cm ja haluaisin laskea tuolin etureunaa pari senttiä enemmän, mihin säätövara yltää. Vaimo on lyhyempi, mutta ei ole vielä ajanut, joten hänen kommenttinsa puuttuu. Polttoaineen kulutus näyttää tosiaan pieneltä, mutta ei ole vielä luotettavaa lukua. Yllättävän kehittynyt auto ajotietokoneineen ja muine hienouksineen tämä 2007 Transit.

LEIVO JUKKA 15.02.2007 09:32

Ihmettelin todella Promobil-lehdissä olleita matkailuauto testauksia Karmann 580 Ducato 3litranen(pituus 570, korkeus 324??)kulutusta 12-16/litraa sadalla.

VIRTA URPO 15.02.2007 19:11

Eipä ole ainaskaan vielä Fordin 125 hv / 2 litsesta TDCi koneisesta alustasta pahaa sanottavaa. Pieni ruokainen ( alle 10 / ja 100km/h auto) vaikka vähän pölläyttää savuja kovassa kiihdytyksessä kylmiltään tai jonkinaikasessa tyhjäkäynnin jälkeen lähdössä. Oliskos vielä niitä euroIII -normeja ?? Alusta aivan saman tyyppinen kuin perus Fiat alusta kuitenkin kunnon peltipohjalla, eikä ns. Fiat- riukupohja jolle tehdään pohja etelän "kovalevystä/pahvista" eikä kunnon vesivanerista pohja saati sitten kunnon lasikuitu tai alumiini.

HAAPANEN TIMO S 15.02.2007 20:35

Minä veikkaan että Transit tekee vahvan nousun matkailuautopuolella.Ne on tainnu ruveta kestämäänkin.Ohjaamo on paras mitä vanha pakumies on nähnyt,hintakin on kohdallaan.Noihin istuimiin sais korintekijät kiinittää huomiota,jos on kääntyvä istuin se on useimmiten liian korkealla.

JUVONEN ESKO 15.02.2007 21:48

Vaihdoin puolivuotta sitten Bürstnerin uuteen Fordin Transit ja Hobbyyn. Ducaton merkkihuollossa nokkahihnan vaihto ja laajempi 50000 km huolto maksoi 1400 e, eikä edes esim jarruja huollettu. 2 litran Ford kulkee paremmin samoja ylämäkiä ,vaikka Ducato oli 2.8 l turbo. Autot ovat samankokoisia. Fordissa on nokkaketju. Kaikissa on vikoja ,niinpä tässäkin ilmastointilaite ei pelannut. 2 viikon odottelu helteillä että pääsi Lahden Automaahan korjattavaksi. Totesivat ettei ole kylmänesteitä sisällä. Epäilen että taitanee olla taas tyhjä. Talvella vaikea tarkistaa. Valitin että moottori puskee savua kiihdytyksessä ,mutta eivät halunneet tai osanneet säätää pienemmälle. Bürstnerissä alkovin alapinnan muovikuoreen ilmestyi halkeamia ja olen havainnut myös Hobbyssä halkeaman korin muovissa ,nyt takapäässä. Saksalaiset insinöörit eivät osaa ottaa huomioon muovien lämpölaajenemiskertoimia ja nimenomaan eroja muihin materiaaleihin verattuna. Pakkasella syntyy muoviosiin niiden kutistuessa erittäin suuria jännityksiä. Muuten olen hyvin tyytyväinen Ford Transittiin. Tässä 2006 mallissa ratti on niin matalalla että polvet hipoo ratin alareunaa. T. Esko

LEHTINEN LASSI 16.02.2007 20:27

Fordin savutus johtuu pakokaasujen takaisinkierrätys järjestelmästä. Turun Automaa ainakin tulppaa kyseisen järjestelmän takuuaikana veloituksetta.Savutus loppuu kokonaan, kiihtyvyys paranee ja kulutus taajama ajossa, jossa on paljon kiihdytyksiä ja jonossa ajamista laskee hieman.Tien päällä kuluttaa saman kuin ennen EGR-järjestelmän tulppausta.

KARVONEN VIRVA 16.02.2007 22:34

jep..tuo polvien mahtuminen on perseestä varsinkin juuri kääntöpenkissä

VIRTA URPO 16.02.2007 23:27

Kiitoksia Lasselle vinkistä. Näitä asiallisia viestejä me tarvitsemme.

PITKÄAHO JUKKA H 17.02.2007 06:58

mulla kans savuttaa 2 litranen, varsinkin kun rullaa moottorijarrutuksella ja lisää kierroksia niin pölläys on musta ja suuri.Eipä sille kukaan syytä osannut sanoa huollossakaan ei sen enempää katsastajakaan kun hain 100 leimaa.Katsuri sanoi että voima savuttaa.Muutenhan Transu on ihan kelpo peli,kulkee ihan liikaakin ilman sitä katolla olevaa kyttyrää.

LAUKKANEN MAURI 17.02.2007 08:33

EI FORD OLE AUTO EIKÄ PIIKA IHMINEN! -sanoo sananlasku.

PITKÄAHO JUKKA H 17.02.2007 11:12

Olipa hyvä etten hoksannut Maurilta kysyä ostopäätöstä harkitessa.

KUKKONEN ESA 17.02.2007 17:03

Mutta molemmat antavat hyvät kyydit! Sananlaskussa jatketaan.

VIRTA URPO 17.02.2007 22:06

Millähän ajoneuvolla Maurimme ajelee? Ettei vain olis joko Ranskan tai Italian tuotteita ? Kuin noin tykkää. Kyl monet Maurit ja muut isännät on piioista tykänneet !

VIRTA URPO 17.02.2007 22:08

Vesa sen totuuden toi julki !!

PYLKKÖ RAIMO O 02.03.2007 20:43

Moni on täällä kirjoitellut ajoneuvon (kuskin) penkin kääntölaitteineen olevan liian korkealla.Olisko siihen mahdollisuutta,että irrottelee kääntöpöydän laitteet ja ajelee laikkakoneella tms siivun pois penkistä,hitsailee yläosan takaisin jne.??.Mulla ei ole ollut kääntöistuinta,mutta kai sellainen joskus tulee ehkä ostettua.. Tuskin noilla Fiatilla ja Fordilla on paljoakaan eroja käytössä?,itse pidän enemmän takavetoisesta ja siksi nykyään ajelen Printterin alustalla.Löytyyhän takavetoinen Ford paripyörillä,mutta hintaa lisättävä etuvetoisen hankintaan nähden.

TERVO JARI 02.03.2007 20:50

tollatapaa, mitähän tuohon sanoo katsastusmies jos sattuu huomaan ? ?

Jari

Ps. En ihmettelis vaikka kommentois asiaan . . .

MANNINEN ESA 06.03.2007 22:55

Katoppas vaan, että jollain on sama vetopeli. (Huokaus) Kunpa vaan kaikki olis kunnossa ja niin kuin hyvässä autokaupassa kuuluisi olla. Ps. liityin muuten karavaanareihin kertoakseni ehkä matkaluautoilun ikävät puolet.

MANNINEN ESA 06.03.2007 22:59

Soita tai mailaa. En aloita vielä julkista keskustelua "mitä mieltä Transitista". esamanninen@hotmail.com, p. 0405944495.

MANNINEN ESA 06.03.2007 23:11

Isosta savuttamisesta sanoi Kouvola Ford, että se johtuu korkealle viritetystä turbosta. Onkohan tietoa vai keksittyä satua.

NEVALA PEKKA 21.01.2010 10:00

meillä on defleksin fortero muuten olemme tyytväisiä mutta fordi ei vastaa takuista esmerkiksi diskovalot koetaulussa ei kuulu takuuseen ne on ominaisuus ei vika on aika paha jos ajat pimeällä pitemmästi kuin 150 kilometriä otaa päähän yritimme korjautaa sen takuuseen ei onnistunut kanataa kysyä jos ostaa että onko tämä nuoriso malli vanhemmille se ei sovi käy silmiin kun mittarit välkyy koko ajan auto on 08 sama vika on alkanut jo 07 parannusta ei ol havaittu

SIHVOLA MARKUS 21.01.2010 12:24

Taitaa olla niin,että transitista kun tulee puhe,täytyy minun ottaa kantaa puolesta ja Manninen ottaa vastaan.Kukin kokemustensa mukaan.Osa ottaa kantaa vaikkei asiasta mitään tiedä.On vain kuullut kavereilta.Meillä oli 2007 mallinen Fortero takavetoisena ja paripyörillä varustettuna.Minulla ei valitettavasti ole Fordista mitään isompaa moitittavaa.Ehkä sellaiseksi on laskettava 140 heppasen ohuehko alavääntö ,sekä diskovalot.Diskovaloista on ollut täällä saitilla aika paljon juttua .Muistaakseni joku oli saanut ne takuuna vaihdettua.Minulla oli sama ongelma omassa. Yritin huonolla menestyksellä huollossa valittaa asiasta.Selityksiä oli huollon puolella asiasta paljon.Minulle tuli viasta sellainen käsitys,että se johtuu mittariston liiallisesta lämpenemisestä.Valot,jotka vilkkuvat, on toteutettu ledeillä.Todennäköisesti liian suuri lämpötila vaikuttaa ledeihin.Kokeilin asiaa monta kertaa sillä tavalla,että vilkkumisen ja himmenemisen jälkeen pienensin lämmönsäätimestä lämmöt minimiin.Jokaisen kokeilun tulos oli se,että hetken odottelun jälkeen valot jälleen vilkkuivat ja palautuivat takaisin kirkkaaseen olomuotoon.Kaiken kaikkiaan minulle ainakin jäi Fordista hyvä kuva.Nykyinen kulkuneuvo on Täysintegroitu etuvetoinen.(Ei Ford)Täytyy todeta ,että runsaasti talviajoa harrastavana on pikkuisen ikävä takavetoista Fordia.

MANNINEN ESA 21.01.2010 16:38

Hyvä. Markus. Oothan huumorimiehiä. :) Ja onnittelen Pekkaa Voortista (... mutten ilku). Katselepa Pekka (jos aikaa on) vähän tään saidin aiempia juttutuokioita, niin sinulle muodostuu noita ns. käsityksiä eri ja erilaisista vempeleistä. Ihmisten tekemihän nuo rottelot ovat, milloin ähläm milloin sähläm on ollut hihnan päässä. Tässä, pojat, on juuri se pointti, missä matkailuauton ostajia kusetetaan (anteeksi sanonta). Ei löydy joka paikassa (myyjä / huolto) rehtiä kunnon miestä, joka naukumatta laittaisi oman osansa kuntoon. Rahankiilto silmissä ja vilppi / hälläväliä-tyyli sisuksissa tuo juuri näitä ongelmia tämän alan harrastajien jokapäiväiseen elämään. - Ongelmat kasi pitkällään

RAJANIEMI ESKO 22.01.2010 19:38

Meillä on Ford Transit -07 140hv/2,4.Liikkeelle lähtö alussa oli ongelma.Huono vääntö.Kun liikkeelle pääsee,niin katuvalot vain vilisee.Etupenkit vähän liian korkeat,tai ylävartalo liian pitkä,sillä mittaristo jää osittain ohjauspyörän taakse.Muuten turvallinen valinta.Takaveto on talvella verraton.

AHOLA JARI 23.01.2010 00:12

Häh? Jo toinen joka moittii alavääntöä.. Minusta ei ole. Mullaki '07 140hp 2.4TDCi (paripyörä), tiuhalla ykkösellä/kokonaisvälityksellä.

Esitteessäkin sanotaan väännön olevan huippua alhaalta; yli 200Nm@1000rpm. Kytkimen liike jää lyhyeksi kun lopussa terävästi ottava - mahdollistaa nopeat vaihdot. Ettei vain kytkimeen tottumisesta kyse yhditettynä jäykkään kaasupedaaliin.

Mulla on kyllä etupenkeissä istuimen etu- ja takaosan korkeuden/kallistuksensäätö ja 192cm pituisena näen ihan hyvin

NEVALA PEKKA 23.01.2010 06:26

moi Markus mulle laiteiin sellainen rauta Kisko akkujen väliin En olevielä kokeillut että autoiko? takuuta on autossa vielä 2kuukautta jälellä Mutta itse jouduin maksamaan kun se eikuulemma kuulu takuuseen Maksoi 150 e

SIHVOLA MARKUS 23.01.2010 17:44

Morjens! Jarille vastaisin ,että kyllä se on olemassa oleva tosiasia.Liikkeelle lähtö ei ole niinkään se ongelma.Minulla väännön puute ilmeni pahimmin serpentiiniteillä.Esimerkkinä serpentiini joka käy notkossa ja pohjalla tiukka mutka.Vauhti putoaa sen verran alas,että on valittava kakkonen.Jos tie nousee serpon jälkeen vahvasti,vaihtotilanteessa vauhti putoaa senverran alas ,että kolmonen ei tahdo jaksaa.Pekan akkujen välinen kisko ei minulle ainakaan aukea.Yksi selitys vaivaan oli,että autossa on uuden mallinen laturi,jonka kuormitus muuttuu ajon aikana.Ihmettelen miksi se reagoi vasta 80-100 kilometrin ajon jälkeen.

RAJANIEMI ESKO 23.01.2010 21:29

Edellinen auto hiivatti 2,8 turpo.Kyllä on eroa, kuin yöllä ja päivällä liikkeelle lähtö.kokemusta on?

HALONEN MARTTI 24.01.2010 09:37

Autoon olemme olleet tyytyväisiä tällä ajalla, mutta nyt elämäntilanteen muuttuessa, olemme luopumassa tästä pelistä, siis tällä erää kokonaan matkailuautosta. Kyselen nyt ajettuamme v.-05 kesästä Ford-HOBBY T550 FS etuvetoisella 95 tkm;n taipaleen, mistä saisin parhaan arvion auton hinnasta, jolla raskisin luopua hyvästä palvelijasta? Tai tietääkö joku teistä kokemuksestaan totuudenmukaisen hinta-arvion autostamme? Möisin suoraan käyttäjälle mieluummin, kuin joppareille.

HÄNNINEN JUKKA 24.01.2010 09:57

Kauppa käy nihkeästi. Sinuna varautuisin jopa alle 30 tonnin rahatkäteen -kauppaan.

HÄNNINEN JUKKA 24.01.2010 09:58

www.nettikaravaani.com

MANNINEN ESA 24.01.2010 20:44

Martti myymässä? Minulle noin vuosi sitten annettiin ohjetta verneen myyntiin. M-auton hinta (jonkin laskuopin mukaan) laskee ensimmäisenä vuonna 15 % ja 10 % aina jokaisena seuraavana vuonna. Sanoisin, että aika liki piti paikkansa ainakin allekirjoittaneen kohdalla. Tietysti asiaan vaikuttaa niin monen monta seikkaa - mieluummin hintaa alentavasti (kilometrit, kolarit, vesivauriot jne.) - josko voi vähän enempikin saada, mikäli on mukavuuksia saanut kerätyksi vuosian varrella. Onnea vaan myyntiin. Kun katsoo karavaanarinettiä (http://www.nettikaravaani.com/), niin ihan hirvittää myynti. Paljon tavaraa kaupan.

HYPPÄNEN KARI 25.01.2010 10:09

Tästä ollut juttua jo jossain muuallakin, mutta mulla oli 130 HV:ssa 08:ssa tuo samainen liikkeellelähtö ongelma. Kävin Lahden Automaassa, jossa ajoivat koneeseen uuden ohjelman takuuseen. Oli tullut joku päivitys. Alavääntö parantui ja nyt liikkeellelähtö sujuu ongelmitta. Ei tarvitse nostaa kierroksia kohtuuttomasti eikä luistattaa kytkintä.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.