TÄRINÄT KIIHDYTYKSESSÄ

NYLUND HARRI 16.10.2007 20:42

Kiitollisena mahdollisista vinkeistä /kokemuksista. kyseessä fiat 2.8 jtd vm. 02 ajettu 45000

kiihdytettäessä viidenkympin molemmin puolin tuntuu ohjaukseen melkoinen tärinä,niin 3 kuin 4:llakin joka kuitenkin nopeuden noustessa häviää eikä tärinästä enää tietoakaan. ilmiö on tosiaan vain kiihdytyksessä.
renkaat sekä vanteet vaihdettu, ei apua kulmat säädetty,ei apua etupyörien laakerit vaihdettu jo vähän aiemmin kokeiltu uutta vetoakselia, ei apua auto ollut kojaamossa jossa kuitenkin skaala henkilöautoista kuorma-autoihin ja trktoreihin. KORJAAMOLTA LOPPUI KONSTIT!!!???

JAAKOLA ERKKI 16.10.2007 21:15

Tuttua! Minulla oli vastaava vika Fiiatissa vm 05, takuuseen laittoivat molemmat vetoakselit. Rovaniemen Deltta autoon jäi vika. Varmaan vetoakseli viat on yleisiä jos niistä vain puhuttais. Hyvää suksyä!

LEPPÄNEN KEIJO 17.10.2007 09:09

Minulla täristi erittäin kovasti nopeudella n.80km/h. Vaihtoivat Deltassa molemmat vetoakselit, tärinä loppui. Fiatilla oli ajettu vasta 35000km. Onneksi lasku meni myyjälle.

MIKKONEN JUKKA 17.10.2007 15:03

Yllekirjoittaneella on sama vaiva kuin Harrilla. Kuinkahan paljon mahtaa vetoakselin vaihdattaminen suurin piirtein maksaa? Onkos kyse kulumisviasta, joka ajan myötä pahenee?

NYLUND HARRI 17.10.2007 15:49

Kiitti kulkurit kommenteista! näitten perusteella päätettiin tilata lyhyempikin akseli uusi, ja kun saadaan vaihdettua ilmottelen kuinka kävi. Hyvää syksyä kaikille, ja tärinättömiä kulkuja. tv hartsa.

MIKKONEN MATTI 17.10.2007 16:32

Vähän ohi aiheen, mutta kerron kuitenkin. Katsastutin auton eilen ja tänään väänsin siihen talvirenkaat. Takakumit olivat kummasti pullistuneet kehältä. Ihan vaarallisen näköisesti. Ihme, ettei katsastusmies huomannut, vaikka teki tarkkaa työtä. Laskin niistä heti paineet pois. Nyt selittyi se erikoinen tärinä ja huojunta hitaasti ajettaessa. Renkaat ovat Firestone CVH-2000 205/75 R 16 C 110/103 Q 8P.R. Ostin ne kolme kesää sitten ajatellen parempaa kantavuutta taka-akselille, jossa normaalisti on 195 mm leveät renkaat. Nämä eivät selvästikään kestä matkailuautokäytössä.

HAAPANEN TIMO S 17.10.2007 19:33

Niistä on selvästi runko pettänyt.Miksiköhän niissä on kaksi kantavuuskoodia, 110= 1060kg ja 103= 875kg Riittääkö ne sun autoosi?

SUOMI SEPPO S 17.10.2007 21:47

Pienempi on parirengasasennukseen. t. seppo

HALMEENMÄKI JUHANI 20.10.2007 19:45

Ja vetoakselin lisäksi toinen yleinen vikakohde tärinään on moottorin & vaihteiston tuenta eli kumityynyt.

MIKKONEN MATTI 25.10.2007 09:07

Alustan tyyppikilvessä etuakseli 1700 kg ja taka-akseli 1950 kg, joten pitäisi riittää, kun kokonaiskantavuus on 3500 kg. Rekisteriotteessa hieman pienenmmät luvut, mutta ne johtunevat vanhasta kaavamaisesta laskentatavasta. Molemmat takarenkaat olivat muuttuneet samalla tavalla, joten yksittäisestä renkaasta ei ollut kyse.

VEHMANEN TUULA A 25.10.2007 13:29

Meillä oli sama vika viimeiseksi jääneessä Fiatissa. Deltassa yrittivät poistaa vikaa ja kun eivät siinä onnistuneet totesivat että ei tämä täristäkkään. Vika poistui kun vaihdoimme merkkiä. Sen jälkeen on ollut kaksi erimerkkistä autoa ja korjaamolla on tarvinnut käydä vain teettämässä pakolliset huollot. Kilometrejä kertyy vuodessa 35-50 tuhatta.

HAAPANEN TIMO S 25.10.2007 16:54

Tarkalla se on ollut.Jos on ylikuormaa autossa helposti menee liian painavaksi,takaa nimenomaan.

HAAPANEN TIMO S 25.10.2007 16:54

Matille yritin.

NYLUND HARRI 21.11.2007 12:42

Kyllähän ne vetoakselien vaidot auttoivat. tärinät tuntuvat olevan tältä erää ohitse. 215 ja 400 oli akselien hinnat.

JANHONEN MATTI 21.11.2007 14:11

Mikä tarkoittaa sitä, että vain 45.000 km ajetut akselit akselit oli maanantai-kappaleita jo syntyessään.

PENTTINEN ARTO 21.11.2007 19:19

Meikä sai tärinät 28.000 ajettuun , mutta poistuivat aika vähällä ( säikähdyksellä ) kun vetoakselien sisimmäiset murrokset rasvattiin. Ducato 2001 / 2.8 idtd. Mielelläään olisivat kyllä akselit vaihtaneet mutta kun kieltäydyin uskomasta niitä huonoiksi tuolla ajolla niin toinen korjaamo älysi että selvä rasvan puute. Vika tuntui erityisesti 3-4 vaihteella 40-70 km/h kiihdytettäessä.

HUOVINEN SIRPA 21.11.2007 19:41

Takavetonen se ei ihmeemmin tärryytä kiihytyksessä vaikka on ajettu jo n.90t. km. Niin no eihän se merkkikään oo fiiatti... Esko

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.