Talviparkki

RANIN SEPPO 10.11.2007 17:20

autoni seisoo n. 14 pv kerrallaan kadun varressa , mutta pystyisin vetämään sinne sähköt . Mikä olisi näppärin keino hoitaa sinne lämpöä sen verran että ei menis kauheasti pakkasen puolelle . Nykyisin on mulla 200 W:tinen lämmitin mutta siitä ei ole oikeastaan mitään apua . Sähkön kulutus ei olisi kauhea ongelma , kaikkihan täytyy maksaa kutenkin , eikös juu

LAHTI ANTTI 10.11.2007 17:48

Onko sulla siinä kulkineessa sähköpatruuna tai muunlainen sähkölämmitin? Jos, niin kytket sen vain päälle ja valitset haluamasi lämpötilan.

RANIN SEPPO 10.11.2007 18:02

Ei paruunaa. Pelkästään norm. lämmitin kaasulla.

LAHTI ANTTI 10.11.2007 18:21

Sitten voisi olla eräs mahdollisuus käyttää auton sisätilan lämmitintä. Niitähän on eri tehoisia ja ovat hyväksyttyjä laitteita ajoneuvo käyttöön. Myös niissä on puhallin jolloin ilmankierto on myös hoidettu. Oikein suuntaamalla sen pysyy kulkine kuivana sisältä ja uudelleen matkaan lähdettäessä on määrätty peruslämpö jo sisällä.

KUNNAS TAPANI 10.11.2007 18:38

Tuohon tarkoitukseen voisi varmaan käyttää muutakin lämmitintä kuin ajoneuvokäyttöön tarkoitettua - paikallaan olevassa autossahan ei lämmitin altistu tärinälle, ja jos jätät lämmittimen kotiin kun lähdet autolla liikenteeseen, on se periaatteessa samanlainen tilanne kuin jonkin kiinteän tilan satunnainen lämmitys. Termostaatilla varustettu on lämmittimen hyvä olla ja ylikuumenemissuojat sun muut myös. Noitahan löytyy kaupasta.

Auton sisätilanlämmittimethän osaavat myöskin nykyään säädellä omaa tehoansa, joten semmoinenkin toki on hyvä. Itselläni on n. 600/900 -wattisia 2-teholämmittimiä autossa kolme kappaletta, jotka asettelen sopiviin kohtiin aina leiriytymisen yhteydessä ja saan niillä pidettyä autossa mukavan n. 20 asteen lämpötilan, riittävät ainakin -8 asteen ulkolämpötilassa. No nyt meni jo ohi kysytystä aiheesta.

TERVO JARI 10.11.2007 18:54

ennenkuin vie sellaisen lämppärin kulkineeseen jota ei ole hyväksytty siihen käyttöön, vakuutusyhtiöt voi olla toista mieltä korvauksista mitä itse olet jos kalusto palaa "poroksi" . . .Vaikkakin se olisi käytössä vain kotipihalla . . .

Jari

KUNNAS TAPANI 10.11.2007 19:04

Totta tämäkin.

PIIRONEN KARI 10.11.2007 19:08

Itselläni on auto toista talvea taloyhtiön parkkipaikalla, jossa olevasta tolpasta otan virran kahdelle 700w defalle. Aina lämmin auto. Ei kosteusongelmia.

VIRTA URPO 10.11.2007 21:54

Taloyhtiön piikkiin ?????????

KORPPI SEPPO A J 10.11.2007 22:11

"autoni seisoo n. 14 pv kerrallaan kadun varressa , mutta pystyisin vetämään sinne sähköt ."

Miten vedät laillisesti sen sähkön? Kadun varteen?

Ja ilman muuta auton sisätilan lämmitin. Ihan vaan vakuutusyhtiötä varten.

RANIN SEPPO 11.11.2007 10:51

Ei ole muuta kuin Trumatic

RANIN SEPPO 11.11.2007 11:00

Auto ei ole kulkuväylällä vaan omalla tontilla , mutta ongelma pysyy silti samana . Mikä olisi paras konsti pitää loddu vähinkäänkin nollassa talven ajan !!!!!!

LAHTI ANTTI 11.11.2007 11:23

Onhan tuossa edellä jo tullut noita eri tapoja. Ts. ajoneuvokäyttöön hyväksytty, termostaatilla varustettu lämmitin. Teholtaan 1200-2000 W.

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.