Ruskaretki Delta-Autossa

LEINONEN V JUKKA 25.09.2007 09:02

5.9 reissulta palatessa Ducato ei suostunut enään käymään tyhjäkäyntiä ollenkaan, arvelin suutinkärkiä palaneen. Seuraavana päivänä auto vietiin hinausautolla paikalliseen Delta-Autoon jossa luvattiin tutkia vikaa jo seuraavana päivänä. Sen verran olivat tutkineet että päätyivät vaihtamaan yhden suuttimen täydellisenä a 400€. Noudin auton 14.9, kotimatkalla totesin että moottori kävi vieläkin 'puistamalla'. Vein auton seuraavana päivänä takaisin ja kysyin tarkistitteko kaikki suuttimet ennen varaosien tilausta, vastaus epämääräinen ei. Kysyin vielä että onko teillä tapana vaihtaa koko suutinrunko kun kyseessä on käyntihäiriö, vastaus oli kyllä. No jälleen oli edessä varaosien tilaus, olivat tilanneet paikallisesta dieselkorjaamosta suutinkärjen automallin mukaan ja tuloksena oli väärä osa. Tässä vaiheessa tuli soitto Delta-Autosta ja tiedusteltiin lupaa vaihdetaanko kaikki suutinrungot koska se tulisi maksamaan 1600€ + työ. Menin välittömästi paikalle ja pyysin mukaani jo vaihdetun suutinrungon ja kävelin paikalliseen dieselkorjaamoon jossa asentaja otti ylös suutinkärjen numeron ja tilasi sen Helsingistä. Kärki tuli 24.9 , kiikutin sen taas Delta-Autoon jossa se laitettiin paikalleen. Koko remonttiin menin aikaa lähes kolme viikkoa. Suutinkärjen hinnaksi tuli 95€, Delta-auto laskutti vaihtamastaan suutinrungosta ja hommaamani suutinkärjen asennuksesta 800€. Tällaiseen tolkuttomaan toimintaan ei voi olla syynä muu kuin täydellinen välinpitämättömyys ja ammattitaidon puute työn organisoinnissa... vai mitä olette mieltä?

MYLLYRINNE KALERVO 25.09.2007 09:36

No tällaista se on kyllä muillakin merkeillä. Poikani Mondeoon vaihdettiin myös pelkkä yksi suutin piirimyyjän korjaamossa. Veloitus hommasta oli n. 700€, kuitenkin pelkän suuttimen hinta on hiukan toista sataa... Yleensä kannattaa vaihdattaa kaikki suuttimet kerralla, sillä ensimmäisen jälkeen normaalisti menee kohta toinen ja jne.

Mutta vaihdatapa ne jossain muualla kuin piirimyyjän huollossa - eivät yleensä pysty lukemään virheitä moottorin tietokoneelta eivätkä analysoimaan muutenkaan moottorin oikkuja. Omistaja kyllä maksaa, että saa autonsa kuntoon. Näin ovat varmaan myös autohuolloissa todenneet.

NYYSSÖNEN KAJ 25.09.2007 10:08

Siksipä en vie takuuajan jälkeen minkään merkkistä autoa maahantuojan korjaamolle!

JANHONEN MATTI 25.09.2007 11:36

Kun on noinkin vahva epäily ,kun sinulla oli siitä, että vika on suuttimessa kannattaa oikasta suoraan dieselkorjaamoon ja jättää Delta Auto väliin ellei ole kysymys takuun alaisesta työstä. Kyllä sitä asiantuntemusta löytyy enempi niistä dieselkorjaamoista kun Deltalta ja vielä aivan eri hintaan ja aikataululla.

HALMEENMÄKI JUHANI 25.09.2007 20:37

Jep. Esim täällä liki kaikki merkkikorjaamot vievät Boschilaiset diesel-laitteet paikalliseen Bosch-huoltoon, joka on useana vuotena voittanut palkintoja ammattitaidostaan. Ja heillä on merkkiliikettäkin parempi asiantuntemus! Mutta lasku kasvaa matkalla: merkkiliike panee oman provikkansa päälle...

MANNINEN ESA 25.09.2007 23:54

Ei liene suuri paha, jos kerrot, missäpäin maapalloa tuo manio osaava liike löytyy.

LEINONEN V JUKKA 26.09.2007 08:33

Joo, pidin tätä rutiinityönä jonka kuka tahansa jolla on työkalupakki ja ruiskutuspenkki pystyy hoitamaan tuosta vain, mutta kun ei niin ei...kokemus on kyllä tallentunut muistiin.

JANHONEN MATTI 26.09.2007 16:36

Jos en nyt ihan väärin muista niin EU:n ryhmäpoikkeusaetuksen jälkeen Boch jakoi muutama vuosi sitten kaikkien valmistamiensa laitteiden korjausohjeet ja säätäarvot Boch-centerelle.

HAAPANEN TIMO S 26.09.2007 18:21

Tuossa: http://www.asdhakkinen.com/

MANNINEN ESA 26.09.2007 20:53

Kiitos Timo, vastaisen varalle. Hyvä näin

HALMEENMÄKI JUHANI 27.09.2007 21:00

Jep. Nomen ist omen?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.