rotec mb

LEHTONEN AKI 28.02.2007 19:57

moi

onkohan kellään kokemuksia tuollaisesta vm 00 rotecista mersun 312 alustalla. lienee jollainlailla lmc johdannainen,vai? ainakin kovasti muistuttaa meidän nykyistä lmc:tä. reippaasti vaan kommenttia,jos jollain on omakohtaista kokemusta, tai,no laittakaa myös ne kuulopuheetkin tulemaan...

aki

KUUTILO JOUKO 28.02.2007 21:35

M oi!Mulla on 650 pituinen.hyvin se on toiminut vasta 125000km.mittarissa.Mersun alusta on vähän (löysä)uudet iskarit auttoivat aika paljon,lisäksi tein lisäilmajouset taakse, ei heilu enää tuulella.Muutoin ihan hyvä peli.

JANHONEN MATTI 28.02.2007 22:52

Rotec´sta korina minulla ei ole kokemusta mutta edellinen autoni oli Dethleffs 5823 MB 312TD alusta. Ajelin sillä kolme vuotta. MB:n alusta on minusta paljon mukavavampi käsitellä kun tuo jupura Ducato. Alustassa ei ole näitä jakohihna (MB:ssä ketju), vaihdelaatikko ja etupään laakeri- ja vetoakselivikoja kuten Ducatossa. Kaikki alustan kulutusosat löytyy esim. KL-varaosista kohtuuhintaan ilman, että tarvitsee Vehoa niiden kiireissä vaivata. Teetin autoon Vallilan Takomolla Pitäjänmäellä taakse lisäjouset (n.300e) ja etupään jäykistin iskareilla. Etupään iskareita on saatavana ainakin kolmea jäykkyyttä ja ne on todella helppo vaihtaa. Kun autoni oli alkovimallia jossa vielä pitkä takaylitys niin sivutuuliherkkyyttä siinä ilmeni, vallankin ennen jousituksen jäykistämistä. Aivan erityisen hyvää MB:n takavetoisessa alustassa on "kääntyvät etupyörät". Auton (6 m) pystyi ihan helposti painamaan kertalaakista esim. markettien pihalla parkkiruutuun tai kadunvarsiparkkeerauksessa varsin lyhyeen väliin. Mm. tätä ominaisuutta tulen varmaan kaipaaman nykyisen Ducatoni aikana.

LEINONEN MIKA 02.03.2007 15:29

Meillä on kanssa tuollainen Rotec 650G/ sprinter 313 cdi, edellinen oli 312 alustalla dethlefssi. Rotecci on tosiaan LMC johdannainen, taitaa valmistuskin tapahtua samassa tehdashallissa. Kummaltakin merkiltä löytyy toisiaan vastavat mallit esim LMC 630 = Rotec 650G teippauksissa ja kangasmateriaaleissa suurimmat erot. Tuo Sprintteri on ihan kiva alusta matkikselle, kulkua piisaa tarpeeksi . 312 ja 313 koneilla ei ole käytössä suurta eroa, ensimmäinen on 2,9 litrainen 5-syl ja 122 hv perinteinen turbo D ja jälkimmäinen 2,2 litrainen 4-syl ja 129 hv uudemman tekniikan cdi josta kulkua ja vääntöä löytyy yhtäpaljon kuin vanhasta isostakin koneesta. 316cdi on sitten 5-syl 2,7litrainen ja 156 hv . Varustepuolella suurin ero LMC:n ja Rotecin Sprinttereissä on lämmityslaite : LMC:t on useimmiten varustettu vesikiertoisella lämmityksellä ja Rotecit Truman ilmalämppärillä.

MÄKINEN HARRI T 03.04.2007 12:01

Meillä juuri hankittu TEC ja LMC:n kanssa yhteneväisyys on suuri. Vaikka TEC on ilmalämmitteinen on seinille jätetty verhoilulevyt irti seinistä aivan kuin sinne olisi pitänyt laittaa vesikiertopatterit. Monia muita ilmalämmitteisiä tutkin hankintaa tehdessäni ja vanhana vaunuilijana (LMC) tiesin miten paljon mukavuutta lisää ilmankierto seinillä talvipakkasilla. Ilmalämpö on kyllä tuntunut riittävän . Mun MP on automaatilla ja tuo 2,9 turbo ja kyllä sillä ainakin on mukava liikkua. Vikalistoista en tiedä vielä näillä kilometreillä ja toivottavasti vikoja ei tulisikaan. Itse pidän löysemmästä henkilöautomaisesta jousituksesta enkä ole ajatellut jäykistää mitään. Koeajoja kun tein kiinnitin huomiota korin ääniin ja tässä ne tuntuivat hyvin pysyvän kurissa. Tietty äänet kasvaa kun tavarat lisääntyy :). Itseäni on askarruttanut miten saada tämä hiekka ja kura kuriin autossa. Vaunuaikana jotenkin kengille oli aina paikka oven lähettyvillä, mutta tässä taasen niin helpolla mennään sisään kengät jalassa perille asti eikä kengille ole oikein paikkaa missään. Toinen ostohetken huumassa huomiotta jäänyt asia oli roskakori sitä ei tässä ole ollenkaan, en tiedä oliko edellinen omistaja tarvinnut sen tuvassa kun sitä ei enää löydy?

Osallistuaksesi keskusteluun siirry jäsenkirjautumiseen tai vierailijoille tarkoitettuun Facebook-tunnistautumiseen.